X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עודד אורגיל, סמנכ"ל בכיר ב-HSBC Securities, אינו צופה קריסה של בנקים קנדיים בדומה לארה"ב וסבור, כי גם ישראל לא תימלט מהשפעות המשבר העולמי
▪  ▪  ▪
עודד אורגיל

"מצליחים בטורונטו" היא סדרת ראיונות שעורך העיתון "שלום טורונטו" עם אנשי עסקים ישראלים מובילים בקנדה. את הסדרה פתח הנספח הכלכלי של ישראל בקנדה, יונתן לוי, והפעם מתארח סמנכ"ל בכיר ב-HSBC Securities, עודד אורגיל.
אורגיל משמש בתפקידו הנוכחי מזה שנתיים. התחיל את דרכו המקצועית כעורך דין המתמחה במשפט עסקי והמשיך כברוקר ולאחר מכן התקדם בסולם תפקידי הניהול הבכירים בכמה חברות העוסקות בתחום הפיננסי. עודד יליד שנת 1966, נשוי ואב לחמישה ילדים, הגיע לקנדה עם משפחתו כשהיה בן שנתיים. הוא דובר אנגלית ועברית רהוטה, בקיא ברזי הכלכלה המקומית והעולמית ומשמש במגוון תפקידים נוסף לתפקידו זה.
מתי הזמן הנכון להשקיע בשוק ההון?
"אני יכול לומר לך מתי הזמן הלא נכון, כאשר נהג מונית מספר לי באיזה מניות להשקיע אני יודע שזה לא הזמן הנכון להכנס. הקווים המנחים של הפסיכולוגיה של הכלכלה מצביעה על כך שהמטוטלת האנושית נעה בין פחד לתאוות בצע בכל מה שקשור להשקעות. כלומר, יש תקופות בהן שוק ההון מאופיין בכך שכולם מעוניינים להרוויח עוד ועוד לעומת תקופות כמו היום, שמאופיינות בפחד של המשקיעים ונטייה לצאת מהר ככל האפשר. תקופות כאלה מזמינות אפשרויות טובות, צריך לשקול היטב, להתייעץ ולמצוא את היועץ שיתאים את תיק ההשקעות לדרישת הלקוח, וכך להגיע למקסום פוטנציאל השקעה בשוק ההון."
האם הבנקאות הקנדית חסינה מפני המשבר?
"אני אופטימיסט מטבעי, עובד באחת מהקבוצות הבנקאיות הגדולות בעולם, אני רואה את החוזק של המערכת הפיננסית כאן בקנדה, הבנקים הקנדיים אולי ירוויחו פחות בתקופה הקרובה אך לטווח הארוך לא נראה לי שתהיה תופעה של קריסת בנקים כפי שקרה בארה"ב. מה שקרה בחודשים האחרונים לא קרה בשמונים השנים האחרונות, יקח זמן עד שהכלכלה העולמית תתגבר על המשבר, ההתאוששות לא תהיה בצורה של עלייה בקו ישר כי אם בצורה של האות U. במקביל, הפיקוח על המערכות הפיננסיות מצד הממשלה יהיה קפדני יותר, כבר אנחנו רואים כי שיתוף הפעולה בין ממשלות מובילות בעולם נובע מהרצון המשותף להימנע מלהגיע למצב בו הכלכלה העולמית הייתה בשנת 1930".
אומרים שהמשבר הכלכלי עדיין לא הגיע לישראל, מה דעתך?
"ישראל היא לא אי בודד, היא חלק מהעולם המערבי, היא לא מאופיינת כמו מדינות אחרות שמתבססות על מכירת קומודיטיז אך משבר האשראי יגרור את תוצאותיו גם לשם. יש לישראל יתרון בתעשיות כגון תעשיית התרופות והביוטק ואלו נפגעות יחסית במידה נמוכה יותר מהקורה לתעשיות בתחומים שציינתי."
מה החזון שלך בתפקידך כדירקטור בלשכת המסחר של קנדה ישראל?
"אני מנסה לתרום את חלקי כדי לקדם את פוטנציאל הסחר בין קנדה לישראל, אני שמח לסייע בפיתוח הנטוורקינג עבור אנשי עסקים בתחום גם עקב עיסוקיי הנוספים כפעיל בקבינט העסקי של הפדרציה היהודית ובבורד של מרכז סיימון ויזנטל שהוא ארגון שחרט על דגלו את פיתוח המודעות החיובית כלפי ישראל והעם היהודי בתפוצות."
אומרים כי בתקופות של משבר כלכלי תופעת האנטישמיות גוברת, האם אתה רואה סימנים לכך?
"אני לא אתפלא על כך, אני גאה לחיות בקנדה ושמח כי חופש הדת מאפשר לי לחיות את חיי לפי רצוני. יתר על כן, השתתפתי בנבחרת ישראל להוקי קרח כשחקן הגנה, במסגרת זו יצגתי את ישראל במשחקיה מול הנבחרות השונות. במסגרת אחת הנסיעות של המשלחת להונגריה פרצה קטטה בין הנבחרות המשתתפות עקב מילים בעלות רקע אנטישמי שנאמרו על-ידי הנבחרת המארחת. אחד הרגעים המרגשים בחיי היה בזמן שהשתתפתי בביקור המשלחת באושוויץ, משלחת שמייצגת את מדינת היהודים מגיעה למקום בו הייתה תחתית השאול עבור העם היהודי".
איפה אתה רואה את קנדה בעתיד?
"אם אני בוחן את התקופה שאנו נמצאים בה היום, לקנדה יש עודף בגרעון המסחרי, הירידה בערך הדולר הקנדי לטווח הארוך תקל על פעילות היצוא ותמשוך את הכלכלה כלפי מעלה, בועת הדיור לא גדולה כפי שקורה בארהב. קנדה היא מדינה של הזדמנויות, של ערכים, אנחנו יודעים להשוויץ בבירה, בהוקי ובקארלינג אבל לא מתגאים בתחומים אחרים כמו התעשיה או ההייטק. קנדה לא נולדה כתוצאה ממהפכה אלא מתוצאה של אבולוציה, תהליכים שמיטיבים עמנו בקליטה של כל המהגרים לא כאבנים זרות בפסיפס אלא כשיתוף פעולה בין כל הגורמים לצורך בניית מדינה שטוב לחיות בה עבור כולם, היום וגם בעתיד".
ספר טוב שקראת לאחרונה?
"אני אוהב לקרוא ביוגרפיות, בעיקר נהנתי לקרוא את סיפור חייהם של צ'רצ'יל ודוויט אייזנהאואר. לאחרונה קראתי על לנס ארמסטרונג (מחזיק באחד ההשגים הגדולים ביותר בתולדות הספורט המודרני: שבע זכיות רצופות בין השנים 1999 עד 2005 בטור דה פראנס, אירוע הספורט מהמפרכים ביותר בעולם. א.א.) התרשמתי מהיכולת שלו להתגבר על אחד המכשולים הקשים ביותר – מחלת הסרטן, למרות המחלה הוא חזר ונצח בתחרות"
סרט שאתה אוהב?
"הסנדק"
מה אתה עושה בשעות הפנאי שלך?
"אני קם בחמש וחצי בבוקר ומשתדל להתאמן כבר בתחילת היום. כשאני חוזר מהעבודה אני נהנה לבלות עם משפחתי, אני אב שמבורך בחמישה ילדים והגדול שבהם הוא בן 8. אחרי שהילדים הולכים לישון אני מקפיד לשבת מדי יום ולאכול ארוחת ערב עם אשתי. לאחר מכן אנו צופים בתוכנית "LAW IN ORDER". בסופי שבוע אני משתתף בהסעת הילדים ובאימון שלהם בהוקי קרח, כמעט מדי שבוע אני משתתף בערב של הוקי גברים ונהנה מכך מאוד.
מה אתה אוהב בישראל
הכל... משפחתי ואני נוהגים לבקר בישראל כמעט כל שנה, אני נהנה לאכול מנה של פלאפל, יש לי דמעות בעיניים כאשר אני שומע את ההמנון הלאומי של ישראל " התקווה", אני אוהב לאכול פיתה באבולעפיה. סבא וסבתא שלי היו גרים בבני ברק. אני מאוד נהנה לטייל בארץ, כשהייתי יותר צעיר הייתי צולל באילת. בפעם הבאה שנסע לישראל אני רוצה לקחת את הילדים ולעלות למצדה בשביל הנחש."

HSBC
אורית אלון בעלת תואר שני במנהל עסקים של אונ' ת"א, גרה בטורונטו, כתבת בכירה בעיתון "שלום טורונטו", מבקרת פנים של "הפורום הישראלי בקנדה ". בעברה עבדה בבנק מזרחי טפחות בתפקידי ניהול.בעלת רשיון ליעוץ השקעות ורשיון ליעוץ פנסיוני.
תאריך:  21/11/2008   |   עודכן:  21/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קנדה: ההתאוששות מהמשבר תהיה ארוכה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
DJ וקומיקאי עוררו גל מחאות מצד מאזינים לאחר ששידרו הודעות שלהם בטלפון לשחקן ידוע על קיום יחסים עם נכדתו, ואמרו שהם מקווים שלא יתאבד
יואב יצחק
רמון, כמי שנמנה עם מחוללי המפץ הפוליטי, הבטיח לפעול להגעת לבני לראשות הממשלה ולהגשמת מטרותיה של קדימה    לבני: חיים רמון היה ויהיה כוח חשוב ומרכזי בקדימה ובמערכה מול הליכוד"
משה ריינפלד
הקומיקאי זרגנאר, פעיל למען הדמוקרטיה והרעבים, העז למתוח ביקורת על החונטה בשיחה עם כתבי חוץ    נזיר ממנהיגי המחאות ב-2007 נידון ל-65 שנה
ניר צליק
על-רקע דוחות דל ומכירה אפשרית של סיטי    וריפון תסחר אחרי נפילה של 42.8% אמש    ג'נרל מוטורס, פורד וקרייזלר ייסחרו על-רקע פשיטת רגל אפשרית
אלעזר לוין
הכונס אמור למכור את המגרש, שהוא הנכס העיקרי להבטחת חובה של חברת נידר לבנק - 234 מיליון שקל    ביקורת חריפה על החברה והנאמנים: "אין הסדר נושים, אין הצעות ממשיות לקניית המגרש, אין תוכנית הסדר, שווי המגרש יורד מיום ליום עקב המשבר הכלכלי"    פג תוקף צו ההקפאה - והוא לא חודש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il