X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אז עכשיו יש לנו עוד שני קציני משטרה בכירים (יעקב בורובסקי ומאיר גלבוע) שמתקוטטים ביניהם, שר ביטחון פנים לשעבר (צחי הנגבי) שזועם על בורובסקי ובורובסקי שזועם על הנגבי שקרא לו "שקרן", ושניהם מאיימים להגיש תביעות דיבה זה כנגד זה. ושוב פרשייה שולית ועקרה, שאין בה כלום, מסיטה את ההתעניינות הציבורית מהעיקר ואלפי מילים נשפכות לריק בכל אמצעי התקשורת
▪  ▪  ▪

כספיח לחקירת ועדת זיילר בעניין המשטרה ומשפחת פריניאן, צצה ומתלהמת לה בימים האחרונים פרשת קציני המשטרה הבכירים - ניצב (בדימוס) יעקב בורובסקי (כיום ראש המחלקה למאבק בשחיתות במשרד מבקר המדינה) ונצ"מ (בדימוס) מאיר גלבוע. מי שלא בקיא בעניינים ובדמויות המשחקות בפרשה, יכול להתרשם שנחשפה איזושהי פרשה חמורה ונפתחה תיבת פנדורה חדשה הקשורה למשטרה - ולא היא!
אני מכיר היטב את בורובסקי וגלבוע וגם את הרקע לפרשה החדשה. שני הקצינים הבכירים בדימוס האלה הם אנשים חביבים, ישרים והגונים עם אידיאלים של מלחמה בשחיתות ובפשיעה, שסוחבים אחריהם, כל אחד, לא מעט תסכולים משירותם במשטרה וכל אחד מהם פרש מהשירות במשטרה עם "בטן מלאה".
ה"פצצה" החדשה שמסעירה את הציבור והתקשורת קשורה למכתב ששלח גלבוע לוועדת זיילר ובו טען כי בורובסקי (שהיה מועמד למפכ"ל והמפכ"ל הנוכחי משה קראדי הועדף על פניו) סיפר לו שבני משפחת פריניאן העבריינית היו קבלני קולות עבור בכירים בליכוד - צחי הנגבי ועמרי שרון.
על-פי המכתב, יורם לוי (קצין המשטרה מהדרום השנוי במחלוקת) סייע להם במתן הגנה וחסות משטרתית על עיסוקיהם הבלתי חוקיים ובתמורה לסיוע הזה פעלו עומרי שרון וצחי הנגבי אצל מפקד המחוז הדרומי דאז (קראדי) לקידומו של יורם לוי לתפקיד של מפקד היחידה המרכזית בדרום (המינוי הזה הביא בעקיפין למינוי ועדת זיילר החוקרת את מחדלי המשטרה והפרקליטות בטיפול בחשדות כנגד משפחת פריניאן). מהדברים האלה במכתבו של גלבוע, עולה לכאורה, כי המינוי המפתיע של קראדי למפכ"ל קשור להשתלשלות העניינים הזאת ונבע משיקולים פוליטיים ולא מקצועיים וממעורבות של עמרי שרון, שפעל, למינוי קראדי אצל צחי הנגבי שהיה אז השר לביטחון פנים.
ביומיים האחרונים מכחיש בורובסקי בכל כלי התקשורת את מה שכתב גלבוע כי שמע כביכול ממנו, כאילו בורובסקי טען שמשפחת פריניאן קשורה לפרשת מינוי קראדי. בורובסקי מצהיר: "לא אמרתי ולא הזכרתי את משפחת פריניאן". הוא מאשר ששוחח עם גלבוע על נסיבות המינוי הלקויות של הקצין יורם לוי, אך לא מעבר לזה. דהיינו - בורובסקי טוען כי גלבוע שיקר/לא דייק/הגזים/המציא את מה שכתב בשמו, כביכול, במכתב לוועדת זיילר כאילו היו מעורבות של עמרי שרון ובחישה פוליטית של אנשי ליכוד בתהליך המינוי של המפכ"ל קראדי שמנעו את מינויו של בורובסקי למפכ"ל.
טענה מופרכת והזויה
נצ"מ בדימוס מאיר גלבוע הוא לא ילד. הוא היה מבכירי קציני החקירות של המשטרה ומוכר כאיש אמין ואחראי. אין ספק שהוא לא בדה מליבו את מה שכתב במכתב לוועדת זיילר. יכול להיות ש"התפספסה" לו מילה פה ושם, יכול להיות שזיכרונו מטעה אותו בפרט כזה או אחר, אבל בגדול, סביר מאוד להניח שמה שכתב במכתבו הוא אכן שמע מבורובסקי. ואם אכן אמר זאת בורובסקי, הרי שזו רכילות לא מבוססת, לכל היותר.
יודגש, בורובסקי היה המועמד הכמעט ודאי עד הרגע האחרון לתפקיד המפכ"ל, הוא כבר תפר את חליפת המפכ"ל הנוצצת. אבל יומיים בלבד לפני המינוי, חל מהפך מפתיע ולא ברור אצל השר הנגבי והוא החליט למנות למפכ"ל את קראדי, שלא היה מועמד והופתע בעצמו מהמינוי הרם. השמועות במשטרה ובין הפוליטיקאים געשו ונטען אז שהיתה התערבות של גורמים פוליטיים, ובהם עמרי שרון, למינוי קראדי, איש הדרום, לתפקיד המפכ"ל. גם בורובסקי עצמו טען את זה בפני כל מי שרק היה מוכן לשמוע. כותב שורות אלה נחשף בעצמו, באופן אישי, לטענות האלה של בורובסקי ואנשיו.
אלה העובדות בעניין התנהלותו של בורובסקי בנושא הזה. ברור כי הניסיון לייצר קונספירציה ולקשור בין המינוי של קראדי למפכ"ל ובין אינטרסים הקשורים למשפחת הפשע פריניאן ובכירי הליכוד, הוא מופרך מיסודו והזוי ואינו ראוי ליותר מכותרת זניחה וקוריוזית בעיתון. לא ברור מה טעם מצא נצ"מ בדימוס גלבוע לכתוב מידע כזה לוועדת זיילר.
הרי לגלבוע, חוקר מנוסה ועתיר ידע, שכתב ספר הדרכה על חקירות וחשיפות, היה ברור שמדובר במידע שהוא בגדר שמועה ועדות שמועה שנאמרה - אולי, במקרה הטוב - מפיו של קצין מתוסכל (בורובסקי) ולא אובייקטיווי, שלא מונה למפכ"ל. מה טעם מצא גלבוע להצית להבה מיותרת ולא רצינית? האומנם זה חוש הצדק המפותח שלו, או אולי התחשק לו סתם, לעשות "טיזינג" למשטרה, לוועדה ולתקשורת, ועכשיו הוא מחייך לו את החיוך הערמומי שלו, כשהמקטרת הנצחית תקועה בזווית פיו?
אז עכשיו יש לנו עוד שני קציני משטרה בכירים (בורובסקי וגלבוע) שמתקוטטים ביניהם, שר ביטחון פנים לשעבר (צחי הנגבי) שזועם על אחד הקצינים (בורובסקי) ובורובסקי שזועם על הנגבי שקרא לו "שקרן", ושניהם מאיימים להגיש תביעות דיבה זה כנגד זה. ושוב פרשייה שולית ועקרה, שאין בה כלום, מסיטה את ההתעניינות הציבורית מהעיקר ואלפי מילים נשפכות לריק בכל אמצעי התקשורת.

תאריך:  21/09/2006   |   עודכן:  21/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בין בורובסקי לגלבוע
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
גלבוע הגון ואמין במיוחד.
מאיר פלבסקי  |  22/09/06 00:01
 
- אמינות המשטרה
אזרחי  |  22/09/06 17:38
2
פיקוד המשטרה
טצ'ו  |  22/09/06 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה דרוקמן
חייבים לפתור את הבעיה הלאומית באמצעות ייבוא של שחקן חיזוק. שחקן שכבר הוכיח את יכולתו להמריץ בצורה מרשימה את ראשי השלטון הישראלי, וליצור תסיסה בציבוריות הישראלית. להערכתי, רק הוא - בתנאים מסוימים - יצליח לעורר את העם הישראלי מהקטטוניה שתקפה אותו. ואני מתכוון, כמובן, לשיח חסן נסראללה
עו"ד חיים קליר
יש ללמוד לאהוב, ממש כמו שלומדים כל אמנות אחרת. ואין הכוונה רק לאהבה רומנטית וארוטית אלא לאהבה על סוגיה השונים - בין הורים וילדים, בין אחים, בין אדם לבוראו ואף האהבה העצמית
עו"ד אלתר, עו"ד כליף
החל מה- 1 באוגוסט 2006 לא ניתן עוד להקים חברת החזקות בלוקסמבורג לפי החוק מ- 1929
עו"ד אברהם פכטר
פרידה מפרופ' ברק, נשיא בית המשפט העליון, שהשאיר את חותמו ושינה סדרי בראשית במערכת המשפט השמרנית שהובילו שופטי העליון המייסדים ובראשם הנשיא אגרנט. כמו כל גאון בתחומו וכמו כל תרופת פלא - יש לה תופעות לוואי, שחלקן מעיקות, משבשות את חיי היום יום וחלקן שליליות. אבל מחליף ברמתו - לא נראה באופק
שושנה ויג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il