X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גאידמק. ידע להשתמש בכספו

ההיסטוריה היהודית בא"י סובבת במעגלים, כאשר המציאות האנושית על חולשותיה שבה ומכה כל פעם מחדש מכות מכאיבות בחזון. ומכות אלה מכתיבות לו את הדרך, וכך כנראה מתממשים להם בסופו של ההליך, בנתיב עקום זה, גם "החזון והדרך"... להלן בבואתנו.
אילו היינו מספרים לדוד בן-גוריון, האיש שמזוהה יותר מכולם עם צמדי המילים "חזון ודרך" ו"ממעמד לעם", שבעבור כך וכך שנים, תרכין הממלכתיות הנכספת את ראשה הגאה בפני מעמד העושר, הוא היה ודאי נועץ בנו את מבטו הרושף בבוז תהומי. מזלו, שהטבע המיטיב, מנע ממנו את הצורך לעמוד היום אל מול מציאות תעתועי הדרך, בדרכה להגשמת החזון, שאף הוא התעוות לא מעט.
ארקדי גאידמק הוא ללא ספק הסמל המנצח, של חזרתו בגאון של המעמד (אמנם מעמד אחר), כדי להכות בממלכתיות שנחשפה בכל חולשותיה בהתמודדות המיידית עם צרכי העם, ודווקא עם צרכיו הבסיסיים.
דוד בן-גוריון ורעיו שבזו לעושר האישי, לרכושנות הפרטית, וחלמו ופעלו להוציא את הכוח מידי המעמדות המפלגתיים ולהעבירו בנדיבות לידיה הממלכתיות של המדינה, מוצגים כיום כהוזים ומנותקים בזכותו של יהודי טוב ועשיר מאד, שאינו מהסס להשתמש במקצת מעושרו לסייע ולהיטיב, בכך מחזיר במחי מעשה טוב אחד, אומה שלמה וגאה מאשליית היותה ממלכה יציבה, מאה חמישים שנה לאחור אל המציאות היהודית של "השתתיל". חזרה של אותו מעמד הגבירים, שאי אפשר איתו וגם אי אפשר בלעדיו.
ייחודו של גאידמק, הוא לא בעושרו וגם לא באופן שבו צבר אותו. כבר היה לנו בעבר הקרוב, בנסיבות דומות, את פלאטו שרון. אך ייחודו הוא קודם כל בזריזות ובאפקטיביות שבה פעל, כדי למלא חלל אנושי פשוט, חלל שאותו הממלכה לא התכוונה כלל למלא, ואם כבר הייתה מתכוונת, אז בטח שלא בגלוי.
לממלכה היה עדיף במקרה הזה, שהנתינים לא ימלטו על נפשם, שהנתינים יאחזו בציפורנים באדמה ישהו במקלטים לא יפקירו את בתיהם, ולא יחשפו כבל עם, עולם ואויב, את ערוות פחד אנושיותם הפשוטה. כי הרי אנו "ממלכה קטנה ואמיצה וכשכל העם חזית לא מפקירים עמדות, לא נוטשים ובורחים בבושת פנים!
עיתים, יש ועושה הממלכה שימוש בעם, בעיקר עושה שימוש בסבלו, והנה קם לו בן מעמד העושר וקורא תגר אנושי פשוט על הממלכה והעומדים בראשה, ומציג אותם ככלים ריקים...
החזון של מקימי המדינה הציונית היה שהממלכה תניע את העם, יוצב חזון תתייצב מנהיגות חדורה ומסורה, שתוביל את העם. אלא שהמציאות הכתה בחזון ומהר מאד נתגלתה המנהיגות כמסורה בעיקר לעצמה ולצרכיה הקטנים. והתוצאות לא אחרו לבוא, כידוע העם לא חס על מי שמשלה ומאכזב אותו.
החזון של הימין התגלה, כהרבה פחות יומרני, הוא מראש ממעיט מיכולתה של הממלכתיות להוביל, והמנהיגות שלו שגם היא חדורה, וגם היא מסורה בעיקר לעשירים לעשירון ולעושר, שולחת את העשירים להתעשר ובדרכם ביוזמתם לכך, גם להוביל את המשק להניע את הכלכלה ולהעשיר גם מעט את העם. זהו הפטנט הקפיטליסטי, שאמור לשחרר את הממלכה והעומדים בראשה מהמשימות הלאומיות ומהצורך להגשים אתגרים ארוכי טווח ועתירי ממון, שרק מכבידים על המשק אבל לא מעשירים אף אחד.
וכבר נאמרה במחוזותינו האמירה: "בהיעדר חזון יפרע עם". אז מה הפלא שכשהעם חש שאין על מי לסמוך הוא פשוט קם ונס על נפשו?
הקפיטליזם מחזיר את העם למעמד! כך היה וכך יהיה. כשהעושר היא גולת הכותרת של החזון חוזרים המעמדות לפרוח ולהשפיע. זוהי כיום מציאות חיינו, וסיפורו של ארקדי גאידמק משתלב היטב במציאות הזאת. אין שום דבר ייחודי בסיפור מניעיו והתעשרותו, וכל התנהלותו היא התנהלות של "נובוריש" טיפוסי, שעינינו הוא להשתמש בעושרו לצורכי מעמד השפעה וכוח במאבק הכוחות והתחרות המתקיימים בין המעמדות העושר.
כתבת השער שנכתבה עליו בעיתון חשוב, ובחג חשוב, מוצדקת מהבחינה העיתונאית, ומוכיחה בהוכחה ניצחת את חזרתנו כאומה מובסת מאשליית העם אל המציאות העגומה של המעמד.

גד גזית – שעדיין מתעקש להיאחז בכנפות העם – רעננה ראש השנה תשס"ז
תאריך:  23/09/2006   |   עודכן:  24/09/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ממעמד לעם" ומעושר למעמד
תגובות  [ 19 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
ישכילו המנהיגים להפנים...
אחת שאיכפת לה...  |  24/09/06 10:19
2
מאמר נכון ומפוקח עד לכאב ל"ת
מיכאל ש.  |  24/09/06 11:56
 
- הימין של העשירים? את מתכוון ל- ל"ת
פרס או לאהוד ברק?  |  25/09/06 06:22
3
אנו מעדיפים את גאידמק "החשוד"
על פני הפרקליטות....  |  24/09/06 13:55
4
אדם גדול. אומנם לא הייתי פעם אחת
נהריה  |  24/09/06 14:00
5
באין ציפור שיר גם עורב יחשב לזמיר ל"ת
חץ  |  24/09/06 16:11
 
- עדיף עורב ..מתרנגול מקרקר
תוכי  |  24/09/06 18:43
 
- גם נוד יחשב לריח ניחוח מול פיהם
====האריה השואג====  |  24/09/06 19:59
 
- באין ציפור שיר גם התחת הוא זמיר
קשתית  |  24/09/06 21:03
6
כדי שירוץ לכנסת לעשות סדר ל"ת
shlomi8  |  24/09/06 18:16
7
גאידמק קנה אותי ואת חברי
מאוהב  |  24/09/06 18:42
8
וגם זה: חליפת ברזל וקניין רוחני
מיכאל ש.  |  24/09/06 19:47
9
Thank you Arcadi for being for us ל"ת
from N. Galili  |  24/09/06 21:05
10
"בהעדר"?
שמחה ניר, עו"ד  |  24/09/06 21:39
11
העם יכול !
חוזה רעות  |  24/09/06 22:38
12
עו"ד רם כספי - שורש השחיתות  ל"ת
טפול שורש   |  24/09/06 23:01
13
"בהמות" מתי תשכילו?
שימשי  |  25/09/06 08:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב לוין
מנהג הוא בראש השנה בקהילות ישראל השונות לברך ולאחל, שתסתיים השנה והקללות שהיא הביאה עימה, ושתחל שנה חדשה ותביא שפע של ברכות וברכה: "תכלה שנה וקללותיה תחל שנה וברכותיה"
אריה דרוקמן
רוב בעלי התפקידים המופקדים על מערכות גדולות וקטנות יעדיפו בעת מבחן, כאשר המערכת שלהם לדעת רבים לא תפקדה בצורה מהותית, להשתמש בשורה של נימוקים שתכליתם להסביר למה הם צריכים להישאר בתפקידם
נרי אבנרי
כנס בהם מנחם. כנס בהם בכל הכוח. מאחוריך מיליונים שרוצים מדינה מוסרית ולא מתלהבים לראות את ישראל מטפסת בטבלת המדינות המושחתות. למענם מנחם, תתחיל לנקות. חיים רמון הוא גבשושית. לפניך הר חלקלק, שהתמחה בעסקות נדל"ן
אברהם שרון
לא היתה ואין גם עכשיו תחושה נעימה של חג. אין "רון בלב ושיר בפה". משהו עכור, נוגה, חמצמץ, משהו שהותירה כאן המלחמה "האחרונה", נותר באוויר
עו"ד אברהם פכטר
המילואימניקים המוחים לא מאמינים לוועדת וינוגרד. היועץ המשפטי מני מזוז לא משכנע בהגנתו על העמדת השר חיים רמון לדין. אמן סוג ג' שזה עתה נולד, משמיץ את המדינה, ח"כים ערביים נוסעים למדינות אויב ומזדהים עם אויבינו ואוכפי החוק שותקים. לא פלא שיש המאמינים בממשלה ומדינה אלטרנטיבית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il