X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק הוסיף 4.1% נייס קפצה ב-8.8% אמדוקס עלתה ב-5.8% בלופניקס קפצב ב-20.8% פאנדטק התחזקה ב-13.7% ריטליקס נחלשה ב-6.4%
▪  ▪  ▪
[צילום: AP]

חשיפתה של תוכנית ההצלה של ממשל אובמה יחד עם אישור תוכנית החילוץ לתעשיית הרכב האמריקנית שלחו את השווקים לעליות שערים חדות. המשקיעים, מעודדים מתוכניותיו העתידיות של הממשל ומתעלמים מנתונים שליליים בנוגע למצב התעסוקה בארה"ב ופיטורי עובדים נוספים, עליהם הכריזה 3M.
נאסד"ק הוסיף 4.1% לרמה של 1,571 נקודות. דאו ג’ונס התחזק ב-3.4% לרמה של 8,834 נקודות. מדד S&P 500 עלה ב-3.8% לרמה של 909 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי אגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.077% לתשואה של 2.734% לשנה.
דיונים חמים בנושא, בקהילת וול סטריט ב-Cafe TheMarker
אתמול חשף הנשיא הנבחר של ארה"ב, ברק אובמה, פרטים ראשונים בנוגע לתוכניתו להבראת הכלכלה האמריקנית, והבטיח לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בבניית תשתיות ושירותי בריאות מאז שנות ה-50. במסגרת נאום הרדיו השבועי שלו לאומה האמריקנית, חשף אובמה את חמשת המרכיבים המרכזיים של תוכניתו ליצור 2.5 מיליון משרות בארה"ב, והבטיח "לא לעשות זאת בדרך של וואשינגטון הישנה". בנוסף התחייב אובמה להשקיע בתשתיות, בתוכנית הכוללת שיפוץ מבנים ציבוריים כך שיהיו יעילים יותר במונחי צריכת אנרגיה, חיזוק מערכת החינוך ושיפוץ בתי ספר ברחבי ארה"ב, קידום הטכנולוגיה ושדרוג תשתיות האינטרנט ומודרניזציה של שירותי הבריאות.
ביום שבת הסכימו חברי הקונגרס הדמוקרטים והבית הלבן על חבילת סיוע בסך 15 מיליארד דולר לשלוש יצרניות הרכב הגדולות בארה"ב - ג'נרל מוטורס (GM), קרייזלר ופורד - לאחר שראשיה של תעשיית הרכב האמריקנית הזהירו כי ללא חילוץ ממשלתי לא יוכלו החברות לשרוד עד השנה הבאה. הסיוע שהוסכם נמוך באופן משמעותי מחבילת החילוץ בסך 34 מיליארד דולר שביקשו ראשי GM, קרייזלר ופורד בשבוע שעבר מהקונגרס, אך היא צפויה לאפשר להן להמשיך לפעול גם בשנה הבאה. קריסה של תעשיית הרכב תוביל מיליוני עובדים אמריקנים למעגל האבטלה, לאחר שבחודש נובמבר הצטמצם שוק העבודה בארה"ב בשיעור החד ביותר מזה 34 שנים.
מחיר הנפט זינק ב-7.1%, למחיר של 43.71 דולר לחבית - העלייה הראשונה שלו מזה כשבוע, לאחר שנשיא אופ"ק אמר בסוף השבוע כי על השווקים להיערך להורדה מפתיעה בחומרתה בתפוקת הנפט של הארגון, ובעקבות תוכניתו הכלכלית של הנשיא האמריקני הנבחר ברק אובמה, שהבטיח לבצע את ההשקעה הגדולה ביותר בתשתיות מאז שנות ה-50.
סוכנות בלומברג העריכה היום כי שווי המיזוגים והרכישות בעולם צפוי לצנוח ב-30% ב-2009 ל-2 טריליון דולר. להערכתם, עסקות שנעשות בכפייה על-ידי הממשלה או על-ידי נושים צפויים לספק את הנחמה היחידה עבור המוסדות הפיננסים המתפרנסים מעמלות ייעוץ על מיזוגים ורכישות, בשנה הצפויה להיות הגרועה ביותר בתחום מאז 2004.
מנכ"ל מריל לינץ’ (16.95% , 15.25), ג'ון תיין, ביקש ממועצת המנהלים של החברה להעניק לו בונוס בסך 10 מיליון דולר בסוף 2008, אולם ועדת השכר של בנק ההשקעות מתנגדת לבקשתו. ועדת השכר של מריל לינץ' לא הגיעה עדיין להחלטה, אך נוטה לסרב לבקשתו של תיין ולבקשתם של בכירים נוספים בבנק לקבל בונוסים השנה. מריל לינץ' אולץ להימכר בספטמבר לבנק אוף אמריקה תמורת 50 מיליארד דולר, לאחר שרשם הפסדים בסך 20 מיליארד דולר בעקבות משבר האשראי ועל-רקע חששות בנוגע ליציבותו.
יצרנית פתקיות ה"פוסט איט" 3M נחלשה ב-4.1% לאחר שהודיעה כי תפטר 1,800 עובדים ברבעון הרביעי ותדחה תשלומי בונוסים ל-2009 בשל ירידה חדה במכירות. החברה, שעוסקת בפיתוח ובשיווק של מוצרים שונים מקווה להשיג חיסכון של כ-170 מיליון דולר בעקבות המהלך.
מניית ענקית התוכן למבוגרים פלייבוי (סימול PLA) קפצה ב-21.7% על-רקע עזיבתה של כריסטי הפנר, יו"ר ומנכ"ל החברה וביתו של המייסד, יו הפנר. הפנר עוזבת לאחר 20 שנים בתפקיד במהלכם רשמה החברה ירידה חדה במספר הקוראים.
אלווריון (-0.26% , 3.88), יצרנית הציוד לתקשורת אלחוטית מרמת החי"ל, נסחרה במגמה שלילית לאחר שהודיעה כי תפטר 110 עובדים - כ-11% מכוח האדם. לפני כחודש החליטה החברה להקפיא גיוסים חדשים וכעת היא מחליטה גם לקצץ במספר עובדי החברה הקיימים. כבר בעת פרסום דוחות הרבעון השלישי מסרה החברה כי היא "תגביר את מאמצי הבקרה על ההוצאות". בנוסף, תקצץ החברה במשכורות ההנהלה. במהלך שמטרתו לחסוך לחברה כ-15 מיליון דולר בהוצאות התפעול. לדברי החברה, מלבד העלויות הקשורות בפיטורים היא מצפה לעמוד בתחזיותיה.
מניית פלוריסטם (סימול PSTI), חברת הביו-רפואה הישראלית, המפתחת טכנולוגיה לריפוי משקם באמצעות תאי הגזע לטיפול במחלות כלי דם ומחלות ממאירות, זינקה ב-7.1% על-רקע מענק בסכום של 6.2 מיליון שקל, שקיבלה מהמדען הראשי. לדברי החברה, כספי המענק יתמכו בכניסתה הקרובה של החברה לניסויים קליניים בפיתוח התרופה להיצרות עורקים בגפיים תחתונות וכן לצורכי מחקר ופיתוח.
מגל מערכות ביטחון (4.39% , 5.47) תספק מערכות הגנה ללקוח במזרח אירופה, בעסקה שהיקפה 5 מיליון דולר. במסגרת החוזה תתקין החברה מערכות הגנה בעשרות אתרי תשתית רגישים במזרח אירופה, במהלך 2008 ו-2009.
טבע (-0.25% , 43.15) קיבלה הלוואת גישור בהיקף של 1.75 מיליארד דולר. סכום זה ישמש את החברה לצורך מימון מרכיב המזומן ברכישת חברת באר. טבע אמורה לשלם לכל בעל מנית באר 0.6272 מנית באר וכן 39.9 דולר במזומן מרכיב המזומן בעסקה יסתכם ב-4.5 מיליארד דולר. טבע תממן את יתרת העסקה באמצעות שימוש במזומנים שבקופתה.
עם המניות הישראליות שבלטו במסחר: בלופניקס, המפתחת מערכות המודרניזציה למחשבים; ריטליקס (-6.39% , 6.15), המשווקת קופות חכמות למרכולים; פאנדטק (13.7% , 9.21), המפתחת מערכות לאבטחת סליקה בין מוסדות פיננסים; נייס (8.17% , 23.04), הפועלת בתחום הצילום והאבטחה; אורכית (10.03% , 3.18), יצרנית ציוד הטלקום לספקיות טלוויזיה בכבלים; טאואר (-5.88% , 0.16), המייצרת שבבים במפעלי החברה במגדל העמק.

תאריך:  08/12/2008   |   עודכן:  09/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוכניות החילוץ שלחו את וול סטריט לעליות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
במפלגת קדימה עוקצים את יו"ר הליכוד על התקלות הרבות ועל הארכת הפריימריז בשעתיים נוספות    "אם כך הוא נלחץ מפייגלין - איך יתמודד עם האתגרים הביטחוניים?"    מחר תדון קדימה האם לערוך פריימריז ידניים
אלעזר לוין
בעוד שלשה שבועות יפוג ההיתר הזמני שהבנק קיבל מבנק ישראל    החלופה: למכור 20% מהחברה לישראל ב-1.5 מיליארד שקל    המכירה תגדיל רווחי הבנק ל-2008, שנפגעו מהמשבר בשוק ההון
משה ריינפלד
האיש, אייציול איריונדו במכונה "בלק", התמנה לתפקידו רק באחרונה לאחר שהמפקד הקודם גריקויץ רובינה נתפס בצרפת לפני כחודש
איציק וולף
פיאסקו בליכוד    יו"ר ועדת הבחירות הודיע על דחיית סגירת הקלפיות בשעתיים    בכירים: יש למצוא האשמים
משה ריינפלד
בראיון לעיתון טיימס מגלה אמה ווטסון, שגילמה במשך 10 שנים את תפקיד חברתו של הארי פוטר, כי היא אומנם רק בת 18 אך בעלת אישיות בוגרת וחזקה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il