X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשלחת של ראשי ההיי-טק הגיעה היום לאגף התקציב של משרד האוצר, ונועדה עם הממונה על התקציבים באוצר ועם החשב הכללי
▪  ▪  ▪
ד"ר אורנה ברי [צילום: יעל צור]

משלחת של מנהלים בכירים מענף ההיי-טק הישראלי, בראשותה של המדענית הראשית לשעבר, אורנה ברי, ביקשו היום ממשרד האוצר סיוע לענף ההיי-טק בהיקף חסר תקדים של 2.3 מיליארד דולר (10 מיליארד שקל), כך נודע ל-TheMarker. המשלחת הגיעה היום לאגף התקציב של משרד האוצר, ונועדה עם הממונה על התקציבים באוצר, רם בלינקוב, ועם החשב הכללי, שוקי אורן. אנשי ההיי-טק דורשים כי מחצית מהסכום יגיע מתקציב המדינה, ואילו מחציתו השנייה - ערבונות מטעם משרד האוצר.
האוצר כבר התחייב להזרים כספים לענף ההיי-טק במסגרת תוכנית החירום לעידוד המשק שהוצגה לפני מספר שבועות, באמצעות יצירת משפחת קרנות הון סיכון במימון משותף של הממשלה ושל הסקטור הפרטי - אך בהיקפי השקעה צנועים בהרבה.
ענף ההיי-טק הישראלי - ובעיקר חברות הסטארט אפ - הוא בין הנפגעים הגדולים של המשבר הכלכלי הנוכחי, בשל התייבשות מקורות הגיוס של החברות, והצניחה בביקוש למוצרי היי-טק בחו"ל. עשרות חברות היי-טק ביצעו בחודשיים האחרונים קיצוצים בכוח אדם ובשכר העובדים.
גורמים במשרד האוצר מסרו כי הם מכירים בחשיבותו של מגזר ההיי-טק לייצוא הישראלי ולצמיחה בישראל. עם זאת, לפני מספר ימים הם כבר אישרו העברת תתקציב של 400 מיליון שקל לטובת ענף ההיי-טק ולטובת מחקר ופיתוח. אותם גורמים ציינו כי לפי שעה, הם מעוניינים ללמוד את הבקשה, ורק לאחר מכן יודיעו על החלטתם.
תגובתה של ברי: "לא נפגשתי עם אגף התקציבים בירושלים - אנחנו דנים עם משרד האוצר כל הזמן בנוגע לצעדים שיש לנקוט על-מנת לסייע לתעשיית ההיי-טק. לא היה אירוע ספציפי או מפגש יוצא דופן. מה שכן, הרציתי בפני אגף התקציבים באוצר על מצב ההיי-טק לפני שבוע".
בנוגע לסכום 2.3 מיליארד דולר, אמרה ברי: "אי אפשר לחבר מספרים ואין כאן משהו חדש. הכל כבר הופיע ב-TheMarker. דיברנו על ערבויות, הון חוזר, קווי אשראי, הכפלת תקציב המדען הראשי. חלק מההצעות שהעלינו גם לא יעלו כסף. אי אפשר אפשר לחבר מספרים של עלות של תקציב והצעות חוץ תקציביות. חלק מהצעות גם יתפרסו על פני שנתיים שלוש.
"לא קרה שום דבר חדש. אנחנו מדברים יום יום עם משרד האוצר על סיוע להיי-טק - בודקים איך אפשר לסייע בטווח הקצר ובטווח הארוך - איך למשל, להכנים את המוסדיים הישראלים להשקעות הון סיכון. יש דברים שצריך לעשות מהר כדי שהפיטורים לא יימשכו. יש נושאים שהם רגולטיוויים".

תאריך:  11/12/2008   |   עודכן:  11/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ראשי ההיי-טק מבקשים סיוע בסך 2.3 מיליארד ד'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בניגוד לתחזית כי הפער יירד באוקטובר חל בו גידול בגלל נפילת הייצוא ב-2.2% וגידול בייבוא הנפט    יצואני ארה"ב כועסים על הפיחות המלאכותי במטבע הסיני
עופר וולפסון
כך טוענים 16 משפטנים משערי משפט במכתב חריף אותו שלחו בין השאר לשר האוצר והיועמ"ש    קוראים לא לקדם ההצעה להפחתת הרוב המיוחס באסיפות מחזיקי אג"ח מ-75% לרוב רגיל בלבד    "ההצעה אינה מוסרית ומאפשרת למיעוט מקרי לכפות הסדרים הכוללים ויתורים מפליגים"
עידן יוסף
"ביבי יעדיף להוציא לעצמו עין ובלבד שיוציא לי שתיים"    פייגלין לא יערער על דחיקתו למקום ה-36    הצהיר: "לא מוכן להיות חבר-כנסת בזכות הבג"צ"
משה ריינפלד
השחקן השתמש על בימת התיאטרון בסכין אמיתית כדי להציג התאבדות לאחר שסבר שזה אבזר תפאורה    המשטרה חוקרת אפשרות שמישהו החליף את הסכין
אייל גרוסברד
סל הזהב: הישראלי מול אטורה מסינה. נציגות ענפה לשחקני צסק"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il