נתונים שלא פורסמו בדוחות הכספיים של חברת פלאפון ושהגיעו לידי TheMarker, חושפים כי החברה נהנית משיעורי הנטישה הנמוכים ביותר מבין חברות הסלולר. ברבעון השלישי של 2008 שהסתיים לאחרונה נטשו את פלאפון רק 2% מלקוחותיה, זאת בעוד בסלקום נטשו 4.4% מהלקוחות ו-3.9% בפרטנר. מעניין לציין שלפני שנה, טרם כניסת תוכנית הניידות לתוקפה, המצב היה הפוך כאשר את הרבעון השלישי סיימה פלאפון עם 4% נטישה בעוד המספר בסלקום היה 3.6% ובפרטנר 3.3%.
מנגד, פלאפון סובלת מתמהיל הלקוחות החלש ביותר מבין החברות בשוק, באופן בולט. את תמהיל הלקוחות נהוג לבחון במדד שמכונה ARPU, הכנסה חודשית ממוצעת ללקוח. הנתון בפלאפון ברבעון עמד על 129 שקלים ואילו בסלקום עמד הנתון על 154 שקלים ובפרטנר על 166 שקלים.
האנליסט אמיר אדר מהראל פיננסים טוען שההפרש בין החברות הוא עוד יותר גדול בפועל: "מבדיקה שערכנו עולה כי ה-ARPU המדווח של פלאפון מתייחס לכלל ההכנסות משירותים (כולל הכללת שירותי ציוד) בעוד אצל מתחרותיה קיים הבדל בין ההכנסות משירותים לבין ההכנסות המוכרות לחישוב ה-ARPU. הפערים אינם גדולים אך בהחלט מחדדים את ההבדל בין פלאפון למתחרותיה. אנו מעריכים כי מדובר בסדר גודל של כ-35 עד 40 מיליון שקלים ברבעון, כלומר שה-ARPU התואם לשיטת הדיווח של שתי מתחרותיה הינו 124 שקלים ולא 129 שקלים כפי שדווח".
אחוזי הנטישה הנמוכים מחד וה-ARPU הנמוך מאידך, יכולים גם להצביע על כך שפלאפון מחזיקה הרבה חוזים מוסדיים גדולים, דוגמת זה של החשב הכללי באוצר. מדובר בלקוחות שנהנים מחוזים טובים ולכן ההכנסה החודשית שלהם לפלאפון נמוכה, ומצד שני לא יכולים לנטוש את החברה. עובדי המדינה למשל, 50 אלף במספר, הם לקוחות פלאפון, ונהנים ממחיר של 7 אגורות לדקה בלבד. מן הסתם מדובר בלקוחות שלא ינטשו את פלאפון.
פלאפון מנסה להתמודד עם תמהיל הלקוחות החלש על-ידי פרישת רשת GSM חדשה אשר מושקת בהדרגתיות בימים אלה. בכוונת החברה למשוך עוד לקוחות קצפת - כאלה שמרבים לנסוע לחו"ל - וכן להגדיל את ה-ARPU על-ידי כך שהרשת החדשה תשרת שיחות של תיירים הבאים לישראל, דבר הנמנע עד כה מפלאפון בגלל הטכנולוגיה בה פעילה החברה.
בפלאפון מעריכים את שוק הנדידה (רומינג) בכללו בכ-800 מיליון שקלים בשנה, כאשר כיום פלאפון נהנית רק מ-10% ממנו, ובכוונתה להשתוות לשתי המתחרות אשר מייצרות הכנסות מוערכות של כ-300 מיליון שקלים בשנה משירותי נדידה.