X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה לישראל טיפסה ב-9.9% בז"ן ירדה ב-3.3% לאחר שהחברה הבת כרמל אולפינים הודיעה על אזהרת רווח ל-2008
▪  ▪  ▪
מעבר לעליות שערים [צילום: AP]

לאחר יומיים של ירידות נרשמו היום עליות בבורסה של תל אביב, לקראת החלטת הריבית היום בארה"ב. פתיחה חיובית בוול סטריט חיזקה את המגמה החיובית בתל אביב.
מדד תל אביב 25 עולה ב-2.4% לרמה של 671 נקודות; מדד תל אביב 100 מוסיף 2.6% לרמה של 592 נקודות. מדד התל טק עלה ב-0.5%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.1 מיליון שקלים.
בניו-יורק נפתח המסחר במגמה חיובית כשמדד דאו ג’ונס עולה ב-0.8%; נאסד"ק מתחזק ב-1.4% ו-S&P500 מוסיף 1.1%.
לחצי האינפלציה זכו להקלה החודש, כשמדד המחירים לצרכן לחודש לנובמבר ירד ב-0.6%, בהתאם לציפיות הכלכלנים בשוק. מנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה עולה כי מתחילת השנה עלה המדד ב-3.9% וב-12 החודשים האחרונים ב-4.5%. האינפלציה מתחילת השנה עדיין גבוהה מהיעד הממשלתי העומד על 3%-1%.
הבנק הפדרלי צפוי להוריד היום את הריבית בארה"ב, אך יותר מהצפי לשינוי בריבית מצפה השוק להודעת הבנק לגבי הצעדים שינקוט במטרה להתמודד עם המיתון בארה"ב. הריבית בארה"ב עומדת כיום על 1% בלבד וההערכות הן כי הבנק הפדרלי יוריד את הריבית ב-0.5%.
בראיון היום בבוקר אמר פרופ' דן גלאי, מנכ"ל בית ההשקעות סיגמא, כי "הבעיה כרגע בשוק ההון היא סטיות התקן הגבוהות באופציות. זה מלמד על כך שהשוק עדיין עצבני. סימן נוסף לכך ששוק ההון עדיין לא חזר לשפיות ולנורמליות הן הפרמיות באיגרות החוב שעדיין גבוהות".
גלאי: "גם החלטת הממשלה על רשת הביטחון לא מחזירה עדיין את הביטחון לשוק ההון. המטרה העיקרית של רשת הביטחון הייתה להגדיל את הביטחון בשוק ולהקטין את החששות, אך אנו רואים עדיין סטיות תקן גבוהות".
מניות כי"ל (6.49%, 2790.0) והחברה האם, החברה לישראל (9.94%, 96800.0), בלטו היום בעליות שערים. מניית בז"ן (-3.33%, 116.0) המשיכה את הירידות מאתמול, לאחר שאתמול פורסם כי שני בתי זיקוק הודיים גדולים שוקלים להקים מרכז פעילות אזורי בישראל. בנוסף, כרמל אולפינים שבשליטת החברה, הודיעה היום על אזהרת רווח בה היא צופה כי הפסדיה ב-2008 יסתכמו בכ-65 מיליון דולר.
חברת טבע (0.06%, 16080.0) חתמה על הסכם לשיתוף פעולה בתחום המחקר והפיתוח עם חברת הסטארט-אפ ג'קסיס. טבע תרכוש 24.6% ממניות ג'קסיס לפי שווי של 22 מיליון שקלים. ג'קסיס פיתה טכנולוגיה לגילוי תרופות חדשות בשמרים.
סלקום (2.73%, 8434.0) ו-013 נטוויז'ן, שבבעלות איי.די.בי של נוחי דנקנר, הודיעו על שיתוף פעולה ראשון ביניהן: החברות יציעו בראשונה בישראל, חבילות תקשורת המשלבות דקות שיחה בטלפון סלולרי עם אפסקת אינטרנט.
חברת הכשרה ביטוח (-3.35%, 72.1) מדווחת כי מבדיקות שערכה לחברה חשיפה עקיפה לפרשייה, כשהיא מחזיקה כמיליון דולר מכספי הממשתפים בקרנות Thema אשר ניהלו את אסטרטגיית השקעותיהן באמצעות מאדוף.
דוד עזריאלי רוכש את קניון גבעתיים תמורת 795 מיליון שקלים מידי חברות שבבעלות נוחי דנקנר - נכסים ובנין (9.9%, 15990.0) וכלל ביטוח (5.1%, 2431.0), המחזיקות כל אחת במחצית מהזכויות בקניון.
הבנק הבינלאומי (1.0%, 2429.0) גייס בחודש האחרון כ-285 מיליון שקלים בכתבי התחייבות נדחים. 135 מיליון שקלים גויסו בהרחבת סדרות קיימות של שטרי הון של הבנק לתקופה של כ-6 שנים והיתר גויס בהנפקה פרטית.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  16/12/2008   |   עודכן:  16/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה שינתה כיוון: ת"א 25 עלה ב-2.4%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רותי אברהם
הוועדה לניגוד עניינים: ייצוג ראש העיר יואל לביא בידי עורך דין הנותן שירות לעירייה מעלה חשש לניגוד עניינים    מצב זה עלול לפגוע באמון הציבור בהתנהלות העירייה ובשיקוליה
איציק וולף
בשעות הבוקר נורו ארבע רקטות לעבר יישובים ישראלים    הגי'האד האיסלאמי קיבל אחריות וטען שמדובר בתגובה לחיסול אחד מאנשיו באזור ג'נין
גלית יצחק
שישה מטיילים ישראלים יצאו לטיול באזור הפארק הלאומי ויאריקה, סמוך לעיר פוקון בדרום צ'ילה    משרד החוץ חילץ ארבעה מתוכם    שתי המטיילות שנעדרו נמצאו בריאות ושלמות
עופר וולפסון
קרא לממשלה להביא לכך שקופות החולים ובתי החולים בארץ יעדיפו לקנות תרופות תוצרת כחול-לבן    יצוא התרופות גדל בתשעת החודשים הראשונים ב-58% והסתכם ב-3.7 מיליארד דולר
יפעת גדות
במסגרת מחקר: אלו שסבלו מדום נשימה חמור בשינה ומהפרעות נשימה שרפו 1,999 קלוריות ביום בעוד שאלו עם תסמינים פחות חמורים שרפו בממוצע 1,626 קלוריות ביום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il