X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
S&P500 עלה ב-5.1% גולדמן סאקס זינקה ב-15%
▪  ▪  ▪

לאחר ערב של ציפיה, הכריז הבנק הפדרלי בארה"ב על הורדת הריבית מרמה של 1% לטווח של 0%-0.25% - הרמה הנמוכה מעולם. בעקבות החלטה זו התחזקו המדדים המובילים בוול סטריט: דאו ג’ונס עלה ב-4.2% לרמה של 360.88 נקודות; נאסד"ק התחזק ב-5.4% לרמה של 589.89 נקודות ו-S&P500 הוסיף 5.1% לרמה של 913 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו עליות במחירי איגרות החוב הממשלתיות ל-10 שנים והתשואה עליהן ירדה ב-0.017% לרמה של 2.363%.
מדד המחירים לצרכן בארה"ב נפל ב-1.7% בחודש נובמבר, הירידה החודשית החדה ביותר מאז פברואר 1947, בעקבות נפילה חדה במחירי האנרגיה - כך דיווח היום משרד העבודה האמריקני. משרד המסחר, במקביל, דיווח כי התחלות הבנייה בארה"ב נפלו בכ-19% בנובמבר לשפל בעקבות המשבר הכלכלי המחריף.
התחלות הבנייה בארה"ב נפלו בנובמבר ב-18.9% לקצב שנתי של 625 אלף - הירידה החדה ביותר בהתחלות הבנייה מאז 1984 והנתון הנמוך ביותר מאז שהחל משרד המסחר לפרסם את הנתון ב-1959. תחזיות הכלכלנים היו כי התחלות הבנייה ייפלו ל-740 אלף בנובמבר. היתרי הבנייה נפלו בנובמבר ב-15.6% לקצב שנתי של 616 אלף, על-רקע נפילה של 12.3% בהיתרי הבנייה לבתים חד משפחתיים לשפל של 27 שנה.
הממשל האמריקני עשוי לפעול כבר מחר לאישור תוכנית חילוץ חדשה למגזר המכוניות בארה"ב, וייתכן שהכספים לתוכנית יגיעו מתוכנית החילוץ למגזר הפיננסי. בכירים ממשרד האוצר ומיצרניות המכוניות ג’נרל מוטורס (GM), פורד וקרייזלר עדיין נמצאים בדיונים ובוחנים את הפרטים הפיננסים, אך עדיין לא הושגה הסכמה על תוכנית חדשה.
חברת ההשקעות של ברנרד מאדוף, אשר לפי ההאשמות נוהלה בה אחת מהונאות הפונזי הגדולות בעולם, תפורק מנכסיה במטרה לנסות ולהציל חלק מכספי המשקיעים בה - כך הודיע תאגיד ההגנה על משקיעים בניירות ערך (SIPC). החברה הייתה עושת השוק ה-23 בגודלה בנאסד"ק באוקטובר, וטיפלה בכ-50 מיליון מניות ביום, לפי נתוני הבורסה.
המשבר בענף הבנקאות האמריקני: ברקליס חותכים את מחיר היעד לשתי ענקיות הבנקאות, ג'יי.פי מורגן וסיטי. בנוגע לסיטי, מותירים בברקליס את ההמלצה למניה על "משקל יתר", וחותכים את מחיר היעד מ-13 דולר ל-12 דולר. בנוסף, חוזים בבנק ההשקעות הפסדים כבדים יותר מאשר צפו קודם ברבעון הרביעי. בברקליס מצפים להפסד של 90 סנט למניה ביחס לתחזית הראשונה של הפסד של 80 סנט למניה.
ועוד במגזר הבנקאות - בנק אוף אמריקה, אשר ישלים את רכישת בנק מריל לינץ’ השנה, פיטר 20 מנהלים בכירים בחברה הממוזגת. הבנק פיטר את העובדים כחלק מתוכניתו לקצץ 30-35 אלף משרות במהלך שלוש שנים.
במניות הישראליות, שבוע לאחר שקיבלה מענק מהמדען הראשי בסכום של 6.2 מיליון שקל ולאחר שגייסה 1.2 מיליון דולר ממשקיע חיצוני הגישה חברת הביו-רפואה הישראלית פלוריסטם, המפתחת טכנולוגיה לריפוי משקם באמצעות תאי הגזע לטיפול במחלות כלי דם ומחלות ממאירות, בקשה לאישור תרופה לניסוי קליני ראשון בגרמניה.
אלווריון, יצרנית ציוד התקשורת האלחוטי, תפרוס רשת אלחוטית מסוג WiMAX בקוסטה ריקה, בחוזה שהיקפו 6 מיליון דולר. את הרשת, שתפעל בתחום התדרים של 2.5 גיגה הרץ צפויה אלווריון לפרוס בתחילה בסן חוזה ובאזורים הכפריים של לימון.
ויואנס הישראלית (סימול: VUNC), לשעבר סופרקום, המספקת פתרונות איתור אלחוטיים ומערכות ניידות לניהול מתחמים מוגדרים, קיבלה אזהרה מהנסד"ק כי היא אינה עומדת בכללי המסחר בבורסה ב-11 בדצמבר. מאז תחילת השנה איבדה מניית החברה כ-89% והיא נסחרת לפי שווי של 50 סנט, המשקף לחברה שווי של כ-2.6 מיליון דולר.

תאריך:  16/12/2008   |   עודכן:  16/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורדת הריבית עודדה משקיעים בוול סטריט
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאיפה המצאתם את המספרים
בכתבה??  |  17/12/08 01:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"הממשלה שיחררה 1,000 אסירים, ובכך קירבה את הטרור, והנחיתה עלינו גשם של קסאמים"    "נגיע להכרעה מול החמאס"
מערכת אתר ספורט 5
22 נק', 8 אס' ו-7 ריב' לברק פלג על טבעון. דאבל-דאבל לקני וויליאמס
עידן יוסף
מחקירה ראשונית של התאונה עולה כי שני נהגי האוטובוסים התווכחו מי יעבור ראשון במחסום    קודם שנפצע הנהג שביצע את התאונה הספיק לנסות לעקוף כמה פעמים    שר התחבורה: "התשתית הייתה תקינה. התאונה היא תוצאה של בריונות נהגים"
משה ריינפלד
14 חברות הצביעו פה-אחד בעד יישום אנאפוליס    ישראל מברכת: ההחלטה מאשרת עקרונות הקוורטט, כולל פירוק תשתיות הטרור והפסקת שלטון חמאס
נמרוד הלפרן
נחתכה לרמה הנמוכה מעולם    נגיד הבנק אותת: הגדלת היצע הכסף תהא במקום המדיניות המוניטרית    הבנק הפדרלי יגדיל את היצע הכסף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il