X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"ראשית ראוי לקבל החלטה כלכלית ואז למקסם את ההחלטה בפעולת מס מתאימה" מדבריו של דני ברץ, רואה חשבון, שותף ובעלים של משרד רואי חשבון מצליח בטורונטו
▪  ▪  ▪

"מצליחים בטורונטו" היא סדרת ראיונות עם אנשי עסקים ישראלים מובילים בקנדה והשבוע אורחנו הוא דני ברץ, רואה חשבון, שותף ובעלים במשרד רוא"ח ברץ יודלמן. את דרכו המקצועית התחיל כמתמחה לראיית חשבון בחברה שנרכשה על-ידי ארנסט אנד יאנג. לאחר קבלת הרשיון לראיית חשבון עבר לראשונה להיות שותף במשרד רוא"ח ובתום עשר שנים, בשנת 1982 הקים בשותפות את משרד ברץ יודלמן בקנדה. ברץ יליד שנת 1942 גדל בתל אביב, נשוי ואב לשלושה ילדים, מבורך בחמישה נכדים. הגיע לקנדה עם משפחתו אחרי מלחמת ששת הימים, לצורך לימודי תואר שני במנהל עסקים באונ' של טורונטו. הוא דובר אנגלית, עברית וגרמנית. בעל ידע וניסיון רב בתחום ראיית החשבון, מקדיש תשומת לב רבה לקשר עם הלקוחות ואוהב את עבודתו.
לקראת סוף שנת המס של 2008 מה תוכל לייעץ לקוראים הקנדים שלנו ?
השנה היא שנה מיוחדת, בגלל הירידות החדות בשוק ההון נצברו מן הסתם הפסדים, עד סוף השנה ניתן לבצע מכירה של ניירות ערך ולקזז את ההפסדים כנגד הרווחים של שלושת השנים האחרונות - מעין תהליך של קריסטליזציה. אך יש להדגיש כי ההחלטה הראשונית היא האם לבצע מכירה. לכשהתקבלה ההחלטה לבצע מכירה של ניירות ערך - את העיתוי כדי לבחור בשנת המס הזו אם ברצון הלקוח לקזז רווחים שצבר.
כמו-כן, יש לאסוף את כל ההוכחות להוצאות שבוצעו במהלך השנה - הוצאות על תרומות, אחזקת כספת, הוצאות נסיעה בתחבורה ציבורית (לשמור על כרטיס המעבר), הוצאות רפואיות וכדו'.
מה תרצה להזכיר לבעלי העסקים הקנדים?
אני מייעץ לכל הלקוחות שלי לא לעשות דברים רק עקב שיקולי מס, ראשית צריך לקבל החלטה כלכלית ואז ללוות אותה בפעולת מס מתאימה. בעל עסק צריך לזכור אפילו בסוף שנת 2008 רכישת ציוד מאפשרת העמסת פחת עבור השנה. כמו-כן, כדאי לשקול מתן משכורת לבן משפחה כל זמן שהשכר הוא הגיוני עבור שירותים שבני המשפחה בצעו עבור העסק ובנוסף קיימת הוכחת מתן המשכורת.
מה הוא החשבון החדש שניתן לפתוח לאזרחים קנדיים ללא תשלום מס על הריבית ?
החל בשנת 2009 ניתן לפתוח חשבון ולהפקיד בו עד תקרה של 5000$ לשנה ולקבל פטור מתשלום מס על הריבית. החשבון נקרא TFSA-Tax Free Savings Account ובעל החשבון צריך להיות מעל גיל 18. אני ממליץ לכל מי שמעוניין לחסוך זו אפשרות טובה מאוד ופתוחה בכל אחד מהבנקים המסחריים.
בנוסף לכך , את ההפקדה לתוכנית הפנסיה RRSP צריך לבצע עד 2.3.09 כאשר התקרה השנה להפקדה היא 20 א' דולר, מומלץ לבדוק עם רואה החשבון את האפשרות לפתיחת תוכנית כזו עבור בן/בת הזוג, SPOUSAL PLAN. בעלי משפחות צריכים לזכור כי ניתן לנכות באופן חלקי הוצאות עבור חוגי ספורט לילדים וכן כחלק מתוכנית העידוד של ממשלת קנדה לחסכון עבור הילדים - ניתן לרכוש יחידות של RESP ולקבל הטבה של עד 20% או 500$ כתוספת מממשלת קנדה עבור דרך חסכון זו.
טעויות מרכזיות שעושים בעת הדיווח למס הכנסה הקנדי?
מבחינת מיסוי, אני תמיד ממליץ להצהיר על כל ההכנסות , ולא לשכוח את כל הטפסים - T3,T4 T5 . העתק מטפסים אלו מועבר לשלטונות בכל מקרה, כך שבעת השוואת הפרטים מול הדוח ומול הטפסים הנ"ל מתן דוחות שגויים עלול לעלות בתשלום קנסות וריבית. להמנע מהצהרות כוזבות או הצהרות מוגזמות של הוצאות לא סבירות, לזכור לשלוח את הדיווח בזמן. מידע נוסף ניתן למצוא באתר של המשרד.
מה מייחד את המשרד שלך ממשרדי רואי החשבון האחרים ?
אחרי הרפואה, הפיננסים זה הדבר השני הכי חשוב. כל רואי החשבון הם דומים, יודעים אותו דבר, ומשתדלים לדאוג ללקוח, לתת את העצה הנכונה, כאשר כואב ללקוח כואב גם לנו. סוד ההצלחה הוא הניסיון לתת את ההרגשה הטובה, ללוות לאורך כל הדרך כאשר הסודיות היא הבסיס לכל הפעילות. יש לי לקוחות מכל מני תחומי מסחר ופעילות עסקית, אך אף אחד לא יודע מי הם ואחד לא יודע על השני.
איך התחלת את דרכך המקצועית ?
הגעתי לקנדה לאחר שסיימתי את לימודי באוניברסיטה העברית בירושלים, באוניברסיטת טורונטו סיימתי את התואר השני במנהל עסקים והתחלתי לחפש עבודה. למרות שהייתי תלמיד מצטיין באונ' טורונטו לא הצלחתי למצוא עבודה, היה קשה מאוד למצוא עבודה כאשר המבטא שלי שונה מהאנגלית הקנדית ומה לעשות אם יש שני מתחרים על אותו תפקיד, האחד מדבר על הוקי והשני מדבר עם מבטא, התוצאה ברורה. לבסוף החלטתי להתמחות בראיית חשבון ומצאתי עבודה.
האם נתקלת בהתבטאויות אנטישמיות במהלך חייך בקנדה?
אני לא נתקל בתופעות אנטישמיות ביומיום אך לעמדות מפתח היה בעבר קשה להכנס. לעניות דעתי, רואי חשבון, עורכי דין ורופאים יהודיים זוכים להערכה רבה מצד האוכלוסיה הכללית. אני אתן לך דוגמא, המשרד שלי עבר למיקום חדש ברחוב באטרסט, שמאופיין כלב האזור היהודי, אין ספק כי השינוי תרם להגדלת הפעילות. אין לנו במה ל"התבייש" מבחינת החינוך הישראלי שגדלנו עליו. יש בחינוך הישראלי יתרון לגבי יכולת האלתור שחשובה לעסקים, המורשת הציונית מקנה את היכולת להתמודד עם תנאים משתנים, נכון שחסרה עדינות אך השילוב של כל הגורמים האלו נותן בסיס טוב להצלחה.
במה דומה שיטת המיסוי בקנדה לשיטה הישראלית?
בעיקרון אני רואה חשבון קנדי ולא ישראלי, לא נותן עצה על המיסוי הישראלי אך עקרון המס בשתי המדינות הוא דומה. שתי המדינות מחייבות מס על תושביהן ולא על אזרחיהן וזאת בשונה מארצות הברית למשל בה אזרח ארצות הברית צריך לשלם מס לארה"ב לא משנה היכן הוא מתגורר ברחבי העולם. אמנת המס שנכרתה בין ישראל לקנדה מקנה אפשרות להכיר בתשלום המס שנעשה באחת המדינות עבור המדינה האחרת וכך להמנע מתשלום כפל מס שיכול להווצר אילולא האמנה.
בתקופה האחרונה אתה פונה לפעילות ציבורית, מה מנחה אותך?
ככל שאתה מתבגר סדרי העדיפויות משתנים, העסק כבר בנוי, ואני יכול להפנות מנסיוני ומזמני לטובת הציבור, אם אפשר לעזור גם מבחינת הניסיון שלי וגם מבחינת התרומות אז מה טוב. אני משמש כגזבר בלשכת המסחר קנדה ישראל ולתפקיד הסגן של יושב-ראש הפורום הישראלי הגעתי במקרה. התחלתי כפעיל בפורום כאשר קידום החינוך והאנטגרציה בין הישראלים הקנדיים ליהודים הקנדיים היו נושאים חשובים לטיפול. כאשר התחלפה ההנהגה בפורום הישראלי, התבקשתי מחברים אחרים להיות סגן יושב-ראש הפורום הישראלי, נודבתי והסכמתי...
כדי לקדם את המטרות שציינתי צריך תקציבים גדולים מאוד. קיימת בעייה של תקציב ולכן צריך לעודד את כל מרכיבי הקהילה לתרום ולעשות כמיטב יכולתם למען המטרות שציינתי. נקח לדוגמא את בתי הספר היהודיים, עלות הרישום עבור כל ילד גבוהה מאוד, במידה וניתן היה לסבסד את המחיר, ילדים נוספים היו נרשמים והיו יכולים לקבל חינוך יהודי באופן יומיומי.
מה היתרונות בפעילות של לשכת המסחר קנדה ישראל? אילו ענפים בולטים יכולה ישראל לשווק לשוק הקנדי?
"הפעילות של לשכת מסחר קנדה ישראל מיועדת עבור מי שמחפש השקעות בישראל ונמצא בקנדה ולהיפך. זה רעיון טוב מאוד ויכול לעזור לשני הצדדים גם מבחינה עסקית וגם מבחינת פיתוח האנטגרציה הפנימית בין ישראלים ליהודים שגרים בקנדה. לישראל יש ענפים בהם יש לה יתרון משמעותי עקב פיתוחים מתקדמים בשנים האחרונות, בעיקר אנחנו רואים את זה בענף החקלאות לפיתוח של טכניקות ומוצרים נלווים לעידוד התפוקות וכמובן בענף ההייטק.
האם אתה חושש מהמצב הכלכלי בקנדה?
מטבעה של הכלכלה הוא שעסק שמבוסס על דבר אמיתי יסבול בתקופות קשות אבל בסוף היום יחזיק מעמד. עד לפני שנתיים לא יכולת לעשות משהו רע, הכל עלה, כל עסק שהוקם היה מצליח, לא משנה לאן פנית ועשית - היה אפשר להתפתח. היום צריך לחשוב יותר, להיות יותר זהירים ויותר חריפים. צריך לתכנן את הצעדים קדימה, לא כל דרך היא טובה. ההשפעה של השינוי בשערי החליפין והריבית פחות משמעותית על עסקים מבוססים, עסקים ממונפים יותר יתקשו כמובן יותר. בסך-הכל השוק הוא יעיל, יש הזדמנות טובה אך צריך לחפש את המחיר הנכון. אני תמיד אומר למי שלא מוכן להפסיד, אל תהיה בביזנס, אל תכנס אם אתה לא מוכן גם לקבל כשלונות.
כרטיס ביקור
ספר טוב שקראת לאחרונה - The Crusade שמתאר את התקופה של מסעות הצלב.
סרט שאתה אוהב - "כמו כל הישראלים אני רואה את סרטי ג'יימס בונד וגם סרטי הפעולה של ג'ייסון בורן".
מה אתה אוהב לעשות בשעות הפנאי - "אני קם כל בוקר בשעה חמש ונמצא במשרד עד שבע בערב ועובד גם ביום ראשון, כך שימי שבת מוקדשים למשפחתי וכך גם פעם פעמיים בשנה אני נהנה לטייל עם משפחתי. המקומות בהם בקרנו בתקופה האחרונה הם אנגליה וארובה.
איך אתה מגדיר את עצמך - אני יהודי ממוצא ישראלי, נוסע לפחות פעמיים בשנה לישראל, אבל עם השנים החיים בקנדה מרחיקים מההווי הישראלי היומיומי וכיום אני פחות ופחות צוחק מתוכניות הסאטירה הישראליות.

מתוך: "מצליחים בטורונטו", סדרת ראיונות בעיתון "שלום טורונטו" עם אנשי עסקים ישראלים מובילים בקנדה
אורית אלון בעלת תואר שני במנהל עסקים של אוניברסיטת תל אביב. גרה בטורונטו, כתבת בכירה בשבועון "שלום טורונטו", מבקרת פנים של "הפורום הישראלי בקנדה". בעברה עבדה בבנק מזרחי טפחות בתפקידי ניהול. בעלת רשיון ליעוץ השקעות ויעוץ פנסיוני.
תאריך:  21/12/2008   |   עודכן:  23/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"לא מומלץ לבצע פעולה כלכלית רק משיקולי מס"
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ספורט 5
הדאבליסטית איבדה מערכה שלישית העונה אבל ניצחה 1:3 את מטה אשר
משה ריינפלד
מלווה ההצלה מיועד למפעלי הרכב של ג'נרל מוטורס קרייזלר הפועלים בקנדה    ראש ממשלת קנדה: לא נסכים שמפעלים יועברו לתחום ארה"ב
עידן יוסף
יושב-ראש מועצת יש"ע פנה לח"כ מסיעת מולדת בהצעה לפנות לו את מקומו ברשימת הבית היהודי ונדחה [אלון. מחוץ לפוליטיקה / AP]
משה ריינפלד
שירות היערנות בצפון איטליה החליט שלא להשמיד 40 קילוגרם קוויאר בלוגה מוברח שלכד, אלא לחלק אותו לעניים, להומלסים ולזקנים [צילום: AP]
משה ריינפלד
אירן שיגרה את הספינה להילחם בפיראטים, לאחר ששתי ספינות סוחר אירניות נחטפו ואירן נאלצה לשלם כופר בעד שחרור אחד הצוותים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il