X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תל אביב 25 הוסיף 1.5% מדד הנדל"ן קפץ ב-4% מדדי התל בונד עלו ב-4%-3% טבע ירדה ב-1.5% כי"ל טיפסה 2.4%
▪  ▪  ▪
אווירת סוף שנה [צילום: פלאש 90]

אווירת סוף השנה ליוותה היום את הבורסה בתל אביב. המשך הלחימה לא ריגש יתר על המידה את שוק המניות, שנהנה היום מעליות שערים - אולי כחלק מנסיונם של הפעילים לנסות ולתקן את נזקי 2008. מגמה חיובית בשוק איגרות החוב הקונצרניות, עם העליות בעולם עזרו לבורסה לסיים את יום המסחר בעליות יום שני ברציפות. מדד תל אביב 25 עלה ב-1.5% לרמה של 635 נקודות, מדד תל אביב 100 טיפס ב-1.2% לרמה של 553 נקודות ומדד התל-טק הוסיף 1.3%. מחזור המסחר היה נמוך והסתכם ב-940 מיליון שקלים.
נגיד בנק ישראל סטנלי פישר הוריד אתמול את הריבית ב-0.75% לרמת שפל של 1.75% ועמד בסך-הכל בציפיות הכלכלנים בשוק. הדולר שנחלש בעולם לצד התחזקות של הנפט התדרדר גם בישראל למרות הורדת הריבית. הדולר נחלש ב-2.2% לרמה של 3.76 שקלים ולאחר היציג עוד המשיך להתדרדר.
"מדד התל בונד שסבל בשנה האחרונה מירידות נהנה היום מעליות נאות. מדד התל בונד 20 עלה ב-2.8%, מדד התל בונד 40 טיפס ב-4.2% ומדד התל בונד 60 טיפס ב-3.4%".
"העליות החדות היום בתל בונד מוסברות ברצף ההודעות הארוך בימים האחרונים של רכישה עצמית של חברות", כך אומר היום פעיל בשוק המוסדי, "חברות רבות מנצלות המחירים הנמוכים לביצוע רכישות והכל על-מנת לרשום רווחי הון בשנה כל-כך קשה. העולם בסופו של דבר יראה אותו דבר אחרי המפולת אולי עם פחות מינוף. אולם בשורה התחתונה מי שיהיה בשוק המניות והאג"ח ירוויח יותר מהשקעה באגרות חוב ממשלתיות. בסופו של דבר זה גם העיתוי שבה אתה נכנס לשוק. למי שלא מחזיק מניות ואג"ח קונצרני זהו זמן טוב לקנות באופן סלקטיבי", הוא אומר.
כי"ל (2.39%, 2570.0) סוגרת חודש חיובי של עם זינוק של 12% לאחר שהוסיפה היום 2.4%. בימים האחרונים נרשמו עליות במניות הדשנים בעולם לצד התאוששות מסוימת במחירי הסחורות.
מדד הנדל"ן שאיבד 80% מתחילת השנה התאושש היום ב-4.1%. אפריקה ישראל בלטה בזינוק של 8%. דלק נדל"ן (-23.84%, 23.0) נסחרה בניגוד למגמה ואיבדה 5.3%. החברה הודיעה על פירוק השותפות שלה עם מגדל בחברה הבת דלק נכסים מניבים לאחר שדלק תרכוש את חלקה של האחרונה בחברה בתמורה לשישה נכסים אותן תעביר למגדל.
כור (-23.84%, 23.0) בלטה גם היום בעלייה של 7% והשלימה זינוק של 20% ביומיים. אתמול רכשה דיסקונט השקעות ממניות החברה בהיקף של 22 מיליון שקלים.
מבין המניות הקטנות בלטה תפרון (-23.84%, 23.0) שנפלה ב-13%. כשבועיים לאחר שנפלטה מהמסחר בבורסה של ניו-יורק מקבלת תפרון עוברת להיסחר, מעבר למדף (over the counter - OTC). לדברי החברה היא פועלת בכדי לאפשר קבלה של ציטוטים רציפים למניה, אך היא אינה יכולה להתחייב כי ניתן יהיה לקבל זאת ברשימת המניות שנסחרות מעבר למדף.
בסוף יום המסחר מחר ייערך מסחר מיוחד במניות, שלאחריו יעודכנו רשימות המדדים. שופרסל (-3.59%, 1264.0), הצפויה להצטרף לתל אביב 25, ריכזה כבר היום מחזור ער של 30 מיליון שקלים, אך איבדה 3.6%. וריפון (3.74%, 2080.0) וקבוצת דלק שיעזבו את תל אביב 25 הצליחו לטפס ב-3.6% וב-4.4%. מגדל (9.76%, 388.0), שצפויה להיכנס לתל אביב 25 קפצה ב-9%.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  30/12/2008   |   עודכן:  30/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
משה ריינפלד
בית הנבחרים המקומי מאשים את בנק HSBC כי התרשלותו תרמה להפסד של 2.6 מיליארד דולר למשקיעים קטנים מנפילת ליהמן בראדרס
משה ריינפלד
הזרוע הפיננסית של ענקית הרכב ג'נרל מוטורס קיבלה זכות לסיוע לאחר שהוסבה לבנק    ג'נרל מוטורס עצמה קיבלה סיוע נוסף בסך מיליארד דולר
משה ריינפלד
איש עסקים לשעבר מאוסטרליה, המתבודד זה 15 שנה באי נידח, מחפש באמצעות שידוכים באינטרנט אישה שתסכים לחיות איתו
עידן יוסף
דב, אחיו הבכור של מוישי, מת ממחלה קשה בגיל 4.5    ייטמן בחלקת קבר הוריו [בתמונה: גבי וריבקי הולצברג ביום חתונתם. צילום: AP]
משה ריינפלד
ספר זיכרונות רומנטי של ניצול שואה, שעמד להיות רב מכר, נגנז לאחר שהתברר כי לא היה ולא נברא, אבל הפקת סרט הקולנוע תימשך    [הניצול ורעייתו. AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il