X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כל מה שקורה לנו חברים - מגיע לנו. הפכנו לחברה הסוגדת לפופוליזם לרדידות, לשטחיות ולתרבות בידור ההמונים המורידה אותנו לרמת בינוניות מסוכנת. מגיע לנו בשל העובדה שאנו חברה המעלה על נס את הקשרים בין הון לשלטון
▪  ▪  ▪

בעת האחרונה שמעתי בהזדמנויות שונות את ההתבכיינות הנדושה: "איך זה קרה לנו"? הכוונה כמובן לכל האירועים ששטפו אותנו בעת האחרונה והיו כמראה ששיקפה בפנינו את חולייה של החברה הישראלית על פגמיה וקלקוליה.
אם נתייחס רק לקיץ האחרון: החל בפרשיות המביכות בחיל האוויר המפואר שלנו, מלחמת לבנון השנייה על מחדליה הגלויים והסמויים המצויים בתחקירים ובדיקות, המשך בפרשת הנשיא קצב שגם בה רב הנסתר על הנגלה, אך די בנגלה כדי לעורר בנו בחילה וסלידה ותהיות לגבי הצורך בקיומו של מוסד הנשיאות.
כל מה שקורה לנו חברים - מגיע לנו. הפכנו לחברה הסוגדת לפופוליזם לרדידות, לשטחיות ולתרבות בידור ההמונים המורידה אותנו לרמת בינוניות מסוכנת. מגיע לנו בשל העובדה שאנו חברה המעלה על נס את הקשרים בין הון לשלטון. מגיע לנו כי אנחנו אלופי העולם בקומבינות מסוגים שונים, קליקות, מניפולציות ומינויים פוליטיים ולא ענייניים.
מגיע לנו כי סדר העדיפות הלאומי שלנו משובש, נקבע על-ידי אינטרסים של בעלי כוח פוליטי וכלכלי ומתנכר לחלשים בחברה. כבר נאמר במקורותינו כי אדם וחברה נמדדים ביחסם לחלש ובכך טמון חוסנם המוסרי.
מגיע לנו כי מזמן שכחנו ערכים "מאובקים" שהנחילו לנו הורינו כגון: אהבת הארץ והירתמות למען החברה והמדינה. כבר מזמן איננו מוקירים את העובדה שיש לנו מדינה, אך דואגים שונאינו להזכיר לנו שעובדה זו אינה מובנת מאליה. לעתים נדמה ששכחנו כמה דם ומאמץ נגרו במלחמות ישראל ובפעילות שוטפת כדי להקימה ולשמור עליה מפני אויבנו הקמים עלינו. השאננות שאנו מפגינים לנוכח היחלשותה הפנימית תמוהה דווקא לאור מאבק דמים שאנו מנהלים מול אויבנו. אויבנו הפנימיים אינם מסוכנים פחות מאלו החיצוניים. אולי אפילו יותר.
מגיע לנו כי לא השכלנו לחנך את עצמנו ואת ילדינו לשמור על המדינה הזו מפני ריקבון ושחיתות. מגיע לנו כי השארנו את מלאכת ההנהגה לפוליטיקאים בינוניים ולא קמנו מהכורסה הנוחה להפגין כנגד כל העוולות והקומבינות והשחיתויות שהתגלו במלחמה האחרונה. מגיע לנו כי כל אחד מאיתנו "עושה לביתו" אך לא לביתו הקולקטיבי.
מגיע לנו כי שכחנו את הערכים המוסריים הבסיסיים שעליהם מושתתת חברה בריאה והבינוניות פשה בינינו בכל המערכות הציבוריות והממשלתיות. מגיע לנו כי לא קמנו וצעקנו, והוקענו, והתנערנו, ודרשנו לשנות, והבענו מחאה או תרעומת. קיבלנו את התחזקות הבינוניות שמסביבנו בשלוות נפש, בהשלמה ולכל היותר בטרוניות של יום שישי בערב עם חברים על פיצוחים ויין טוב.
מגיע לנו כי שכחנו את החלשים מאחור, והפערים הכלכליים והחברתיים אצלנו טפחו לממדים מפלצתיים. אטמנו את אוזנינו וסגרנו את עינינו מלראות את החלשים בינינו, שחולשתם ובושתם מונעת מהם מלהשמיע קול זעקה. התנכרנו לשכבות החלשות והסטנו את מבטינו מלראות את המצוקה שנמצאים בה כה רבים בינינו. נטשנו את המחוייבות האנושית הבסיסית לדאוג לעני ולחלש.
מגיע לנו כי בעלי הון ושלטון עושים במדינה הזאת כבתוך שלהם ואנחנו שתקנו. המדינה מנוהלת במקרים רבים על-ידי בעלי כוח פוליטי, החוברים לבעלי הכוח הכלכלי, ושניהם יחד, וכל אחד לחוד, דואגים לקדם את האינטרסים הכלכליים/ פוליטיים שלו ולא של המדינה.
מגיע לנו כי הקלקולים רחמנא ליצלן הגיעו עד למערכת המשפט שלנו, מעוז הצדק האחרון שכולנו תקווה שנותר במדינתנו. רק לאחרונה התגלו גם שם כמה פרשיות לא מחמיאות בהן מעורבים שופטים.
מגיע לנו כי לא טיפחנו והעלנו על נס את המקצוענות, ההגינות, היושר והיושרה. נגררנו לתרבות ה"חפיף" והתוצאות נגלות היכן שלא נרים אבן.
פילוסוף צרפתי אמר פעם שהבינוניות כמוה כגז ללא ריח. היא מתפשטת וחודרת לכל פינה מבלי שנבחין בה. דומני שאין אדם במדינת ישראל בעת הזאת שאינו מבחין בה. היא מכה בנו בעוצמה בכל נימי חיינו, מחלחלת לכל מערכות חיינו.
מלחמה באוייבים הפנימיים, דהיינו בתופעות הללו המאיימות על עצם קיומנו - חשובה לא פחות ואולי אף יותר ממלחמה כנגד אויבים חיצוניים. זוהי מלחמה "לא פופולרית" שנדרש לה אומץ לב, תעוזה ונחישות. למרות הקושי לזהות את מקורות השחיתות, הקלקולים והבינוניות - מלחמה פנימית זו הכרחית להישרדותנו הפיזית והמוסרית.

תאריך:  23/10/2006   |   עודכן:  23/10/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מגיע לנו
תגובות  [ 13 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר יפה ומרשים, אבל...
משה, עורך-דין  |  23/10/06 13:41
 
- משה, אתה יותר מצודק ל"ת
אמר  |  23/10/06 19:31
 
- אני חושב שמה שכתבת נכון.....
זה באמת חסר  |  23/10/06 23:33
 
- צודק בהחלט
דר יוסף ט  |  24/10/06 08:38
 
- "ואת קרתגו צריך להרוס"
איתן ג  |  24/10/06 18:22
2
סליחה? לא מגיע לנו!!!
ירדלי  |  23/10/06 17:52
 
- ירדלי - עושה רושם שאת לא בדיוק....
התקשורת אשמה  |  23/10/06 23:38
3
מגיע לנו שליגאל עמיר יהיה צאצא ל"ת
אודליה  |  23/10/06 18:17
4
ומה על עשרת הצדיקים?
עורית בוגר  |  23/10/06 18:59
5
בית המשפט - מעוז הצדק - אלק - בדיחה ל"ת
כנניה המיסר  |  23/10/06 22:57
6
לא מגיע לנו אלא רק חיים טובים
א.בן דן  |  24/10/06 05:25
7
בכיינות ללא תועלת
איתן ג  |  24/10/06 18:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
חן בן אליהו
"הקם להרגך, השכם להרגו". אמת יהודית נצחית זו, מן הדין שתהיה נר לרגלינו ומאור גדול לעינינו בבואנו לעסוק בבעיית זמננו, הבעיה האירנית
איתמר כהן
צחי הנגבי חשוד לא "רק" במינויים פוליטיים: המעשים שביצע לכאורה סיכנו חיי-אדם
פרופ' משה שטרנפלד
הרפואה הסינית מציעה מספר דרכים אלטרנטיביות להתחסנות מפני השפעת. אם נקיים את כל הכללים תופחת תדירות המחלה ולא נזדקק לחיסונים חיצוניים המוציאים את הגוף מאיזון
יואב לוין
"אולי עדיין אינכם רואים את הדברים על פני השטח, אך מתחתם הם כבר עולים באש", מתוך דבריו של הסופר האינדונזי י.ב.מנגונוויג'איה. תמונה ביקורתית על עיתונות, חברה, תקשורת המונים וקצת כלכלה בעידן המידע בראשיתו של האלף השלישי
אפרי הלפרין
יו"ר מועצת יד ושם והפרשן הפוליטי, טומי לפיד, מציע לחון עברייני מין סדרתיים קשים, ובלבד שהם פוליטיקאים, ובעלי תפקידים ממלכתיים בכירים, כמובן על-מנת להגן על מדינת ישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il