X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד המעו"ף איבד 2.5% אולם מסכם עלייה של 1.5% השבוע אפריקה איבדה 6.7% מדד מניות הנדל"ן איבד 5.4% מדד הבנקים נפל ב-4.1% ביולייט זינקה בעוד 38%
▪  ▪  ▪
המלחמה מגיעה לבורסה [צילום: פלאש 90]

הבורסה של תל אביב סיימה את יום המסחר האחרון השבוע על-רקע חשש מהתלקחות גם בגבול הצפון בעקבות ירי הקטיושות הבוקר לעבר הגליל המערבי, ולאחר שאתמול נקטע רצף עליות בן 7 ימים רצופים: מדד תל אביב 25 איבד 2.8% וננעל ברמה של 677.14 נקודות. בסך-הכל השלים המדד עלייה של 1.5% השבוע. מדד תל אביב 100 ירד ב-2.6% וננעל ברמה של 594.88 נקודות לאחר שהוסיף 1.85% השבוע. מחזורי המסחר היו גם היום נמוכים יחסית והסתכמו בפחות מ-1.2 מיליארד שקלים.
"המגמה בישראל מושפעת ממה שקורה בעולם: אתמול ראינו ירידות בארה"ב והבוקר ירידות באסיה וגם סיפור נפילתה של חברת סטיאם ההודית בשל הונאה לא עושה טוב לאף אחד. הנושא הגדול שנמצא על הפרק הוא האופן שבו יתמודדו הטייקונים הגדולים עם החובות שעליהם להחזיר. הנושא היה בכותרות וימשיך להיות בכותרות הרבה זמן בשל החשיבות הגבוהה של העניין" אמר מנהל ההשקעות הראשי של הראל פיננסים, אורי רבינוביץ'.
גם בורסות אירופה נסגרו במגמה שלילית לאחר 6 ימים רצופים של עליות, בהובלת מניות מגזר האנרגיה. סמוך לתום המסחר בתל אביב, הצביעו החוזים על ירידות של כ-0.5% בוול סטריט.
בעזה, נמשכת הלחימה במלוא עוזה ואתמול החל חיל האוויר לתקוף מנהרות המיועדות להברחת נשק באזור רפיח. זמן קצר לפני התקיפה פיזר צה"ל כרוזים באזור התקיפה, בהם הוא מודיע לתושבים על התקיפה הצפויה ומפציר בהם לפנות את בתיהם. לפי שעה הוחלט בקבינט הביטחוני להמשיך את המבצע שיכנס היום ליומו ה-13.
המלחמה בעזה וההאטה במשק הישראלי אינם מאיימים לפי שעה על דירוג האשראי של ישראל ועל תחזית הדירוג של המדינה - כך מסרה חברת דירוג האשראי מודי'ס בדוח מיוחד שפירסמה על מצב הכלכלה הישראלית, בעקבות הלוחמה ברצועת עזה.
הסימנים להאטה כלכלית ממשיכים להתבטא באינדיקטורים שליליים כמו עלייה באבטלה בארה"ב אך לכל הפחות הם מורידים את מחירי הנפט: מחיר הנפט הגולמי רשם אתמול הנפילה היומית החדה ביותר זה למעלה משבע שנים, על-רקע זינוק חד מהצפוי במלאי הגולמי בארה"ב ונתונים עגומים על שוק התעסוקה שפורסמו בארה"ב: מחירה של חבית צנח ב-12.2% ל-42.62 דולר.
ענקית התרופות הגנריות, טבע (-0.55%, 16130.0) היא אחת המועמדות לרכישת חברת התרופות הגנריות רציופארם הגרמנית. רציופארם היא חלק מחברת ההשקעות VEM שבעליה, אדולף מרקל, התאבד לפני יומיים לאחר שספג הפסדים כבדים. VEM זקוקה למזומנים במהירות וההערכות הן שמכירה מהירה של האחזקה תתבצע במחיר של 2-3 מיליארד יורו במקום מחיר של 4-5 מיליארד יורו.
החברה לישראל (-4.81%, 99000.0) הצטרפה גם היא למעגל החברות המפטרות: בעקבות המשבר בענף הספנות, גיבשה הנהלת צים תוכנית התייעלות שכוללת פרישה של 100 עובדים - 14% מכלל המועסקים בחברה.
בכלל פיננסים ממליצים להקטין אחזקות במניית אפריקה ישראל (-6.73%, 3451.0), שאיבדה 94% בשנת 2008 אך מנגד, לרכוש מאיגרות החוב של החברה שנסחרות בימים אלה בתשואה של יותר מ-50% והמיועדות לפדיון בשנים 2010 ו-2011. בכלל פיננסים מעריכים כי חברת הנדל"ן הממונפת תצלח את 2009 בשלום ואף תשרוד גם בשנת 2010. אפריקה משכה את מדד מניות הנדל"ן לירידה של 5.4%.
בבנק ההשקעות UBS סבורים כי התחזיות של השווקים כלפי התוצאות של החברות הישראליות אופטימיות מדי ועשויות לרדת שכן השוק עדיין לא תימחר בצורה מלאה את ההידרדרות בכלכלה ואת הירידה ברווחי החברות. כך לדוגמה ב-UBS מנמיכים ציפיות עבור הבנקים וסבורים כי דיסקונט (-5.23%, 344.0) ידווח בשנה הבאה על רווח נמוך ב-62% מהקונצנזוס. הפועלים (-3.73%, 852.0) ידווח, לפי UBS, על רווח נמוך ב-30% מהקונצנזוס. מדד מניות הבנקים סיים בירידה של 4.1%. לעומת זאת, תחזיות הרווח לרווחי כימיקלים לישראל (-0.1%, 3070.0) ומכתשים אגן (-3.71%, 1348.0) נמוכות רק ב-8% לעומת הקונצנזוס.
חברת אורמת טכנולוגיות, החברה הבת של אורמת תעשיות (-1.99%, 2665.0), שבשליטת משפחת ברוניצקי חתמה על הסכם הלוואה של עד 105 מיליון דולר לצורך החלפת הון עצמי במימון בנקאי ארוך טווח של תחנת הכח אולקריה 3 בקניה. אורמת מימנה את השקעותיה בשני שלבי ההקמה של תחנת הכוח בהיקף כספי כולל של 150 מיליון דולר ממקורותיה ועתה לאחר שתקבל הלוואה ל-10 שנים יתפנה לה סכום זה להשקעות נוספות.
מניית ביולייט (38.31%, 63.9) זינקה גם היום לאחר שאתמול הוסיפה יותר מ-300%. אתמול הודיעה החברה על תוצאות חיוביות של ניסוי קליני שביצעה לזינוי ואבחון סרטן צוואר הרחם באמצעות טכנולוגיה אבחנתית לצביעה וזיהוי של תאים סרטניים.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  08/01/2009   |   עודכן:  08/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
המחבל ניצב בין שתי משאבות דלק במישור אדומים והחל להצית אותן    שוטרים שהגיעו למקום הרגו את המחבל
עופר וולפסון
הושגה התקדמות בקביעת נוסחה שתשקף את מודל הפיצוי ללא השפעת המצב הכלכלי    עדיין אין הסכמה על שיעור התשלום לעובדים שנעדרו
יפעת גדות
מחקר שנעשה בחולדות הראה כי מינון מסוים של הורמון יכול לשנות באופן דרסטי את מערכות היחסים ביניהם    המכרסמים הם מודל מצויין למערכות יחסים אנושיות מאחר שהם יוצרים זוגיות ארוכת שנים ומגדלים את הצאצאים יחד
אלעזר לוין
נפתרה בעיה אחת של אלי אלעזרא    אבל הבעיה המרכזית - מימון פרעון האג"ח - עדיין תלויה ועומדת
גלית יצחק
83% מהנגמלים מעישון עלו לפחות ק"ג אחד    10% יעלו כ-13 ק"ג במשקל    מעשן שורף בממוצע 300-150 קלוריות ליום יותר מאדם שאינו מעשן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il