X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תוכנית התמריצים לא השפיעה על וול סטריט
▪  ▪  ▪
נאסד"ק נופל [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל בירידות שערים חדות. את המגמה השלילית הובילו מניות הבנקים והפיננסים. דוחות שליליים של ענקית הרכב - פורד ומפעילת בתי הקפה - סטארבקס - לא סייעו לאווירה השלילית. את הירידות במגזר הפיננסי הובילו סיטי (לשעבר סיטיגרופ), מורגן סטנלי, ג’יי. פי. מורגן ובנק אוף אמריקה (שרכש לאחרונה את מריל לינץ') שצנח ב-8.2%.
נאסד"ק נחלש ב-3.2% לרמה של 1,507 נקודות. דאו ג’ונס איבד 2.7% לרמה של 8,149 נקודות ומדד S&P 500 השיל 3.3% לרמה של 845 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.159% לרמה של 2.815%.
אתמול בלילה השיג הנשיא ברק אובמה את הניצחון החקיקתי הראשון שלו לאחר שבית הנבחרים האמריקני אישר את תוכנית התמריצים הכלכלית שלו בסך 825 מיליארד דולר, ברוב של 244 תומכים מול 188 מתנגדים. 11 חברים נמנעו, כולם מהמפלגה הדמוקרטית.
אחרי שאושר סיוע החירום למשק האמריקני נראה כי הוא עשוי לקבל חיזוק נוסף בדמותה של הזרמת כספים ניכרת. בכירים בממשל האמריקני אשר מחפשים בימים אלה דרכים לעצב מחדש את תוכנית הסיוע למגזר הפיננסי בארה"ב דנו בהזרמה של טריליון עד 2 טריליון דולר במטרה לסייע להשיב את הבנקים למצב בריא.
בזירת המקרו: מכירות בתים חדשים בארה"ב נפלו בדצמבר לרמתם הנמוכה ביותר מאז החל המעקב אחר נתון זה בשנת 1963, ובשיעור חד מהצפוי, על-רקע הקשחת תנאי האשראי והמשך ההידרדרות בשוק התעסוקה. מכירות בתים חדשים נפלו בחודש שעבר לשיעור שנתי של 331 אלף בתים, נפילה של 14.7% לעומת קצב של 388 אלף בתים בנובמבר, ונפילה של 44.8% לעומת דצמבר 2007, אז היו המכירות בשיעור שנתי של 600 אלף בתים. הנפילה במכירות בדצמבר הייתה חדה בשיעור ניכר מתחזיות הכלכלנים לקצב מכירות שנתי של 397 אלף בתים.
ענקית הרכב פורד, יצרנית המכוניות האמריקנית היחידה שלא פנתה לארה"ב לסיוע כספי, רשמה את ההפסד השנתי הגרוע בתולדותיה בשנה שעברה. פורד רשמה הפסד שנתי של 14.6 מיליארד דולר, לעומת הפסד של 2.81 מיליארד דולר שנרשם ב-2007. יצרנית המכוניות רשמה הפסד של 5.9 מיליארד דולר ברבעון הרביעי. ללא חישוב של הוצאות חד פעמיות והוצאות ארגון מחדש עמד ההפסד הרבעוני של פורד על 3.27 מיליארד דולר, או 1.37 דולר למניה. הכנסותיה של החברה ברבעון הרביעי ירדו ב-36% והסתכמו ב-29.2 מיליארד דולר, לאחר שמכירות המכוניות בארה"ב ירדו ב-30% ברבעון לעומת הרבעון המקביל ב-2007.
סטארבקס (סימול SBUX), רשת בתי הקפה הגדולה בעולם, נסחרה ללא שינוי. מוקדם יותר היום דיווחה החברה על רווח קטן מהצפוי ברבעון הרביעי של 2008, לאחר שהמכירות בסניפיה בארה"ב ירדו ב-10%. החברה הודיעה על הרחבת תוכנית סגירת הסניפים וקיצוצן של כמעט 7,000 משרות. הרווח הנקי של סטארבקס ירד ב-69% והסתכם ב-64.3 מיליון דולר, או רווח של 9 סנט למניה ברבעון הרביעי. הכנסות החברה ירדו ב-5.5% והסתכמו ב-2.6 מיליארד דולר.
נס טכנולוגיות, ספקית שירותי ה-IT, נחלשה על-רקע קיצוץ שכר רוחבי בשיעור של 5% שביצעה החברה לכלל עובדיה ומנהליה. ממכתב שנשלח לעובדי החברה עולה כי הקיצוץ לא יחול על מקבלי משכורות מתחת לרף מסוים.
מלאנוקס, יצרנית ציוד התקשורת, סבלה ממגמה שלילית על-רקע דוחותיה לרבעון הרביעי של 2008. החברה שפירסמה אמש לאחר סיום המסחר את הדוחות עקפה ברבעון הרביעי את תחזיות השוק עם הכנסות של 25.2 מיליון דולר, עלייה של 1.7% לעומת הרבעון המקביל ב-2007 בו הסתכמו ההכנסות ב-24.7 מיליון דולר, אך בנוגע לרבעון הקרוב, הראשון של 2009, הבשורות למשקיעים שליליות. החברה חוזה כי הכנסותיה יעמדו על 22-22.5 מיליון דולר כאשר תחזית השוק הייתה להכנסות של 23.4 מיליון דולר.
סרגון, יצרנית ציוד התקשורת האלחוטית, חתמה על עסקת המשך בהיקף של 3.5 מיליון דולר עם ספקית תקשורת באסיה. במגדל העריכו אמש כי תחום התשתית הסלולרית האלחוטית בקיבולת גבוהה ימשיך לצמוח למרות המשבר הכלכלי העולמי. לדבריהם, מנוע הצמיחה העיקרי בשנתיים האחרונות הוא הגידול במספר הלקוחות הסלולריים במדינות מתפתחות והרחבת הכיסוי הסלולרי הנגזר מכך.
טי.טי.איי טלקום, נחלשה על-רקע שערורייה כספית. החברה, שמתמחה בפיתוח מערכות תומכות תפעול (OSS) מבוססות תוכנה לספקיות של שירותי תקשורת ברחבי העולם, החלה בחקירה פנימית של חשד כי מוטי ליפשס, מנהל פעילות אזורית ובנו של מנכ"ל ויו"ר החברה, מאיר ליפשס, קיבל עמלות לא תקינות בהקשר לרכישת חברת טלסנס לפני כשנה תמורת 2.7 מיליון דולר.
קומברס נחלשה על-רקע דיווחים על פיטוריהם של כ-20-30 עובדים במהלך השבועות האחרונים. לפני כחודשיים פיטרה קומברס העולמית כ-150 עובדים ברחבי העולם, כמחציתם בישראל. לדברי מקורבים לחברה אז, הפיטורים לא היו קשורים למצב הכלכלי בעולם, אלא לתוכנית הארגון מחדש עליה הכריזה החברה לפני מספר חודשים.
אר.אר סאט, התחזקה לאחר שדיווחה על הכנסות של 22 מיליון דולר, עלייה של 34% ביחס להכנסות הרבעון המקביל אשתקד שעמדו על 16.3 מיליון דולר. בשורה התחתונה רשמה RRSat רווח נקי של 3.6 מיליון דולר או 21 סנט למניה, עלייה של 13% לעומת רווח נקי של 3.2 מיליון דולר או 18 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד. הרווח המתואם של החברה עמד על 2.8 מיליון דולר או 17 סנט למניה לעומת רווח מתואם של 3.6 מיליון דולר או 21 סנט למניה ברבעון המקביל. הירידה ברווח המתואם נבעה מהתחזקות השקל מול הדולר ומהעלייה בהוצאות המיסוי.
בלופניקס, ספקית מוצרי המודרניזציה למערכות מחשוב מיושנות, חתמה על שני הסכמים חדשים עם מוסדות פיננסיים באנגליה ובארצות הברית שהיקפם המשותף עומד על 1.4 מיליון דולר. הטמעת מוצרי בלופניקס תסתיים במהלך שנת 2009.

תאריך:  29/01/2009   |   עודכן:  29/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רובי שטיינברג
הנשיא פרס תקף את ההתבטאויות האנטי ישראליות של ראש ממשלת טורקיה בימי "עופרת יצוקה"    ארדואן זעם על כך שמנחה הדיון בכינוס בדאבוס סירב לתת לו זמן דיבור נוסף לתגובה על דברי פרס, ונטש את המקום בזעם, תוך שהוא אומר לפרס: "אתם הורגים בני אדם"    הוסיף כי לא ישוב עוד לדאבוס    בשעת לילה מאוחרת הודיע בית הנשיא על פיוס בין השניים
אלעזר לוין
עסקה שלישית של איש העסקים הקנדי על חוף הים
אלעזר לוין
א.מ.ת.ש הבטיחה לאורי דורי שהוא יהיה הקבלן הראשי לבניית מגדלי היוקרה בצפון תל אביב    דלק נדל"ן: הובטח לנו שחברת דנקנר שלנו היא שתהיה הקבלן    השותפים רבים בבית המשפט    פרויקט ענק - מגדלים של 44 קומות, מכירות ב-2 מיליארד שקל
יואב יצחק
שרים בכירים אמרו ל-News1: בגלל הכישלון הכפול, לבני תידרש לפנות את מקומה מייד לאחר הבחירות    בעבודה חוששים מהימנעות ערביי-ישראל להצביע
מערכת אתר ספורט 5
לברון מתארח אצל הווארד במפגש בין 2 מ-3 הקבוצות הטובות במזרח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il