X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א 25 ירד ב-1% ישראמקו קפצה ב-24% הפועלים איבדה 2% כיל ירדה ב-1.9% מחזור המסחר שקט - 1.1 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
ירידות בפתיחה [צילום: לע"מ]

למרות ירידות שערים של עד 3% באירופה ופתיחה שלילית של כ-2% בבורסה בארה"ב, צלחה הברוסה בתל אביב את היום בשלום, בין השאר בעזרת מניות חיפושי הגז. מדד ת"א 25 ירד ב-1% לרמה של 652 נקודות, מדד ת"א 100 השיל 0.6% לרמה של 594 נקודות ומדד התל טק איבד 1.5%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.1מיליארד שקל.
אחרי שחיסל את מרבית תחמושת הורדת הריבית שולף עתה בנק ישראל נשק נוסף. הבנק בוחן רכישת איגרות חוב ממשלתיות וגם איגרות חוב קונצרניות בהיקף של מיליארדי שקלים. המהלך עשוי במקביל להגביר את הלחצים האינפלציוניים מכיוון שהוא צפוי לכלול גם הדפסת כסף.
בשוק אגרות החוב הממשלתיות איבדו השחרים הארוכים היום עד 0.8% כך שהשפעת התוכנית התפוגגה. האגרות הצמודות מסוג גליל שמרו על יציבות. בשוק אגרות החוב הקונצרניות נרשמו עליות של עד 1.5%-1% במדדי התל בונד.
"עד שלא יהיו פה תוכניות להשקעה בתשתיות שיזיזו את התמ"ג כל התוכניות של בנק ישראל לא שוות הרבה. התוכנית לרכישת איגרות חוב מועתקות מהאמריקנים והאירופאים וגם שם הם לא שינו הרבה", כך אמר הבוקר פעיל בכיר בשוק. "מחזורי המסחר צפויים להמשיך להיות נמוכים וכל תנודה של גוף עשוייה לטלטל את השוק".
שבוע המסחר שייפתח היום בוול סטריט, יהיה עמוס בדוחות כספיים. בין השאר יפרסמו את תוצאותיהן מוטורולה, ויזה ומרק. תחזיות החברות לשנה הקשה יהיו במרכז תשומת הלב. ביום שישי יפורסמו נתוני התעסוקה לחודש ינואר, שגם הם ישפכו אור על מצב הכלכלה האמריקנית.
בשוק ההון נערכים לרבעון רביעי קשה בענף הבנקאות, שיכלול ככל הנראה "ניקוי אורוות", כלומר מחיקות רבות על נכסים או על הלוואות, שיובילו להפסדים. כל זאת הכל על-מנת להתחיל את שנת 2009 עם "שולחן נקי". החשש העיקרי הוא כי שני הבנקים הגדולים - הפועלים ולאומי - סיימו את הרבעון הרביעי ללא רווח. לאומי איבדה שיעור קל ל 0.1% והפועלים איבדה 2% ובסך-הכל 9% מתחילת השנה.
מניות חברות העוסקות בחיפושי הגז ובנפט עשויות ימשיכו לרכז תשומת לב, לאחר שזינקו בשיעורים נאים אתמול המניות עלו במסחר אתמול לאור הכוונה לבצע שני קידוחים נוספים מול חופי ישראל בעלות של 125 מיליון דולר. ישראמקו זינקה ב-24% וריכזה מחזור גבוה של 107 מיליון שקל. בסך-הכל קפצה המניה מתחילת השנה 654%.
דלק קידוחים עלתה גם היום וגם קבוצת דלק. גם כהן פיתוח שמחזיקה בשרשור בפרויקט תמר 1 שלשה כמעט את שוויה היום וזינקה ב-189%.
מניית כי"ל נחלשה אף היא ב-1.9%. אתמול פורסם כי חברת הכרייה השנייה בגודלה בעולם, וואל, רכשה שני נכסי אשלג בארגנטינה ובקנדה מידי חברת ריו טינטו הארגנטינאית. האנליסטים ראו בכך איתות להמשך האטרקטיוויות של הענף.
מניות האנרגיה פז ובז"ן איבדו גובה. בכלל פיננסים העריכו הבוקר כי הירידה במחיר הנפט תוביל את החברות לרשום הפסדי מלאי. בכלל מעריכים כי בז"ן סיימה את הרבעון הרביעי בהפסד נקי, אם כי פז תשמור עדיין על רווח נקי. ההמלצה לשתי המניות נותרה על "תשואת שוק". פז ירדה ב-1.4% ובז"ן איבדה 3.7%.

תאריך:  02/02/2009   |   עודכן:  02/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מניות חיפושי הגז והנפט קיזזו חלק מהירידות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
מפלגת האיחוד הלאומי דורשת מיו"ר רשות השידור להורות על הסרת קמפיין "הצביעו ב'" שמשודר לקראת יום הבחירות    טוענת כי מדובר בתעמולה משתמעת לטובת מפלגת הבית היהודי שסימנה בקלפי - ב'    מציעה: לשנות סיסמת הקמפיין ל"הצביעו רשת ב'"    רשות השידור הורידה את התשדיר לאלתר
יפעת גדות
חוקרים גילו כי חסימה של נקודות גירוי רגישות הגורמות לכאבי ראש מקובצים יכולה להיות יעילה בטיפול במצב
עופר וולפסון
מבטל את הצורך להגיע למשרדי השומה    באמצעות השירות ניתן לבצע תיאום מס עד ל-6 מעבידים
דנה אלמוסני
מוכנים להיפרד מהפוך? לנטוש זמנית את התנור והמרק? בואו ליהנות משלל אטרקציות חורף לכל המשפחה
עופר וולפסון
התחשיב מתייחס לשכר העובדים ביום השבתון ומתייחס לתשלום כולל של 200%    העלות לתעשיה בלבד: 225 מיליון שקל    התחשיב אינו כולל אפקט חיובי של הכנסות ענפי המסחר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il