X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מערכת pCon - מספר המפוטרים בתעשיית ההייטק עשוי להגיע בחצי השנה הקרובה ל-10,000 איש, ובתעשיות הנלוות ל-70,000 איש בתחזית העגומה הזו ניתן למצוא גם כמה נקודות אור חיוביות הנה כמה מהן
▪  ▪  ▪

ועדת חירום מיוחדת שכינס ביום רביעי האחרון יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אבישי ברוורמן, הוקדשה לנושא המשבר המחריף בתעשיית ההייטק. אל הוועדה הגיעו בכירי תעשיית ההייטק, וביניהם: אלישע ינאי, נשיא מוטורולה בישראל, יהודה זיסאפל, יו"ר איגוד תעשיות ההיי-טק, דורון בירגר, מנכ"ל אלרון, ואדי שלו, מקרנות הון סיכון.
יהודה זיסאפל, הזהיר בוועדה מפני גל צונאמי של פיטורים בתעשיה. לדבריו, מספר המפוטרים בהייטק בחצי השנה הקרובה עשוי להגיע ל-10,000 איש ובתעשיות הנלוות ל-50,000 עד 70,000 איש.
אדי שלו אמר כי ההשקעה של תעשיית הון סיכון בהייטק עשויה לרדת מ-1.5 מיליארד דולר בשנה ל-800 מיליון והציע שהמדינה תשקיע דולר אחד על כל שלושה דולרים שמשקיעה תעשיית ההון סיכון, כדי שזו תוכל להמשיך ולגייס כספים ממשקיעים.
אלישע ינאי הזהיר מפני הפיחות הגדול בשער הדולר בשנה האחרונה והביע דאגה מפני גל המפוטרים הקרוב. ינאי, חזר על הצעתו, אותה השמיע לאחרונה גם במקומות אחרים, כי יש לתת לחברות ההייטק הקלות במס על-מנת שיוכלו להימנע מפיטורי עובדים.
דורן בירגר ביקש להכפיל את תקציב המדען הראשי, מ-1.4 מיליארד שקל ל-3 מיליארד. אייל אפשטיין, נציג אגף התקציבים באוצר, שנכח באירוע, בישר כי המדינה תזרים כ-450 מיליון שקל לתעשיית ההייטק.
אלי הורוביץ' - תוכנית האוצר קשקוש
יו"ר טבע, אלי הורוביץ, אשר נכח בכנס הרצליה של המרכז הבינתחומי, הביע את מורת רוחו מהצעת משרד האוצר וכינה אותה כ"קשקוש מקושקש". לטענתו, עד שהתוכנית תצא לפועל ייסגרו עשרות חברות סטארט-אפ. הוא הביע את דאגתו מפני היום שאחרי היציאה מן המיתון. אז, הוא אומר, חברות ההייטק בעולם יילחמו על העובדים המפוטרים מישראל, ולתעשיית ההייטק הישראלית לא יהיו מספיק עובדים.
ההזדמנויות
לצד התחזיות הקודרות והחדשות המדאיגות יש גם מספר נקודות חיוביות שניתן למצוא במשבר. דווקא תקופה כזו יכולה לספק הזדמנות מצויינת לגיוס עובדים חדשים ולרענון של מצבת כוח האדם בחברה.
גל המפוטרים בהייטק יספק היצע גדול יותר של מועמדים מקצועיים ואיכותיים לעבודה, מה שיכול להקל על מציאת העובדים המתאימים ביותר עבור הארגון. בנוסף לכך, גל פיטורים שכזה עשוי לגרום למועמדים רבים להסכים לעבוד בתמורה לתשלום נמוך יותר, מה שיכול להוזיל את עלויות כוח האדם עבור החברה.
למה הידיעה חשובה?
מי שישכיל להשתמש בהזדמנויות האלו נכונה, עשוי לצמצם עלויות, להגדיל את התפוקה ואף לצאת נשכר מכל העניין. ניהול נכון כיום יאפשר ביום שלאחר היציאה מהמשבר להיות ערוכים ומוכנים יותר לתחרות החדשה.
רקע על שיקולים בתקצוב המחשוב
עוד הרחבות על שיקולים בתקצוב המחשוב, הכוללות בין היתר התייחסות לחידושים ולמגמות העיקריות בתחום זה, יישומים ופתרונות, היבטים כלכליים, דגשים חשובים והאתגרים בתחום, ניתן למצוא בתקציר: שיקולים בתקצוב המחשוב.

תחקירי pCon - למצוא (במקום לחפש) את מה שחשוב במחשוב ב-10 דקות בשבוע
תאריך:  05/02/2009   |   עודכן:  05/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ההזדמנויות העסקיות שבמשבר כלכלי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
עובדים זרים הנמצאים בישראל ללא אשרה בתוקף או ללא מעסיק סיעודי, מתבקשים להגיע עד ה-15.3.09, לרשות האוכלוסין כדי להסדיר את מעמדם
מערכת PCאון
מדענים מאוניברסיטת סטנפורד שבקליפורניה הצליחו לאחסן מידע בגודל של 35 ביטים סביב המרחב הקוונטי של אלקטרון אחד    כיצד יכולה להשפיע פריצת דרך כזו על עולם האחסון?
עופר וולפסון
רשות המיסים הציגה נתונים מהם עולה כי בינואר צנחו ההכנסות ממיסים ב-18.7% לעומת ינואר אשתקד    בשוק ההון נרשמה צניחה בגבייה של 45%    ירידה של 28% בערך הייבוא
יפעת גדות
חוקרים: "ירידה של 50% בשימוש ב-HRT בשנים האחרונות אחראית למניעתם של כ-1,000 מקרי סרטן שד בשנה    מומחים אחרים: הירידה במספר מקרי סרטן השד נובעת מגורמים אחרים
אביב דילבסקי
בעוד שבט קניבה חוגג, שבט בארו לא משחרר מהצדקנות שלו ונלחם בישבן של מיכל    מתי נראה קצת דם מהשבט האנמי הזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il