X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תחקירן מסכן את עצמו ומתערה במקום מפוקפק כלשהו למשך זמן ממושך, ואורלי וילנאי מציגה מדי שני את תוצאות עבודתו בתוכנית התחקירים החדשה שלה "השתולים"
▪  ▪  ▪
אורלי וילנאי, שתולים. טנקים נגנבים בסתר [צילום: עכבר העיר]

"ארץ נהדרת" אומנם תסתיים מחר, אבל "שתולים", סדרת התחקירים החדשה של ערוץ 2, מספקת כמה רגעים קומיים על המציאות הישראלית, וכך הקלישאה על המציאות שעולה על כל דמיון מוכיחה שוב את אמיתותה. בתוכנית נשלחים אנשים בזהות סמויה, עם מצלמה נסתרת, לפרק זמן בן כמה שבועות בזירות שונות, כדי לחשוף את המתרחש בהן.
השתול הראשון הוא רן דבירי, שמתבקש לחדור לכמה בסיסי צה"ל האמורים להיות שמורים היטב. דבירי הוא חייל מילואים שמחזיק ברשותו מדי צה"ל, אבל אין בידיו צו גיוס. בכל זאת, הוא מצליח להיכנס ללא אישור לבסיס שבו הוא אינו משרת. בפעם הראשונה הכניסה הייתה כל-כך חלקה שהוא מתבקש על-ידי אורלי וילנאי, המפעילה אותו, להיכנס לשם שוב, אלא הפעם עליו לעטות כפייה. ההחלטה לפנות לשומרת בעמדת השין-גימל ב"סבאח אל חיר" (בוקר טוב) היא כבר אלתור שלו.
חמש דקות לאחר כניסתו לבסיס, הצליח דבירי להגיע לנשקייה ולקבל רובה אם-16 מקוצר, מקלע נגב וגם ברכה מהאפסנאית: "כל זה שלך, שיהיה לך מה זה כיף". אחרי שהשיג עוד כמה כלי נשק הוא מגיע למתחם הטנקים, נכנס לאחד מהם, מתניע ונוסע - ממש כמו אותו חייל שיצא לאפטר עם טנק בבאר שבע לפני שנים רבות.
דבירי נשלח גם לבסיס חיל האוויר וגם לבסיס מודיעין - בראשון הוא מצלם את עצמו על-רקע מטוסי קרב, בשני הוא משתתף בסקירת מודיעין סודית. בראשו של הצופה עדיין מהדהדת קביעתו של תת-אלוף ((מיל.)) צביקה פוגל, שאומר כי "נייר מודיעיני שווה יותר ממטוס". אבל מה עם קובצי מחשב? באחד הבסיסים מצליח השתול להגיע עד למחשב הנייד של מפקד החטיבה ולקרוא בו בנחת מסמכים מסווגים. כשהוא מחליט לבסוף להסגיר עצמו, בקטע שנראה לקוח ממערכון, אחד החיילים מתנאה בכך שהוא "לכד פולש".
בפרקי הסדרה הבאים יחדור שתול לבית אבות לחולים סיעודיים, ובהמשך יובא גם הפרק על הסיפור האמיתי של אולם השמחות "גן אורנים" - פרק שעורר תהודה מפני שהתחקיר במקום נקשר להכאתו של אבי ניר, מנכ"ל זכיינית קשת, המשדרת את התוכנית החדשה. פרק אחר יעסוק בזנות וינסה לברר אם המשטרה שותפה לפשע ומעלימה עין, ושתול נוסף יחדור לשורות אוהדי קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, שאינם ידועים בנימוסיהם המעודנים.
ב"שתולים" משמשת וילנאי מעין "אם" בנוסח סרטי ג'יימס בונד, המפעילה את הסוכנים הסמויים שלה. את דבירי היא שולחת למשימתו כשהם הולכים יחפים על חוף הים. אלה מסוג הדברים המתוסרטים שנחשבים ל"טלוויזיוניים", והם מיותרים - במיוחד כשחומרי הפרק הראשון המצולמים בסתר משאירים את הצופים פעורי פה (כולל אלה שנרתעים מתחקירי מצלמה נסתרת).
העורך הראשי של הסדרה הוא דובי קרויטרו והעורכת היא רלי צורי. מפיק ראשי: יואב לשם.
"שתולים". ערוץ 2, 22:15

פורסם במקור בעכבר העיר
תאריך:  16/02/2009   |   עודכן:  16/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערב בטלוויזיה: הסמויים של אורלי וילנאי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
שני נערים אחרים זוכים כעת לכותרות ולסיפורים בלעדיים משל עצמם וטוענים כי הם האב של התינוקת    אנשי התקשורת נלחמים ביניהם ומוכנים להציע סכומים של 250,000 דולר בעבור כל פיסת מידע בנושא
יפעת גדות
צוות חוקרים דיווח כי "מיקרוסקופ על" יוכל לזהות שינויים בתאי המוח לפני שאלו יהרסו בעקבות המחלה
איציק וולף
הליכוד אינו פוסל את יו"ר ישראל ביתנו מלשמש כשר הביטחון או כשר החוץ בממשלת נתניהו    ארדן: ציפי לבני מתעקשת על האינטרס האישי שלה
יפעת גדות
קרותרס הוציא תחת ידיו סיבים שהיו ארוכים, חזקים ומאוד גמישים    'Du Pont' קראה למוצר 'ניילון'    קרותרס לא זכה לראות את היישומים הרבים של עבודתו
יפעת גדות
שבו ישר, כשראשכם מורם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il