X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כאשר ערבי פוגע במסיק הזיתים, המעשה שגרתי וניתן להסתפק בפרסום שולי, אם בכלל ולהפך, כאשר יהודי פוגע במסיק הזיתים, המעשה חריג ומצדיק פרסום רעשני
▪  ▪  ▪

כלל ידוע בעסקי תקשורת אומר שכאשר כלב נושך אדם מדובר במעשה שגרתי, ואין מדובר בחדשה המצדיקה פרסום. ולהפך, כאשר אדם נושך כלב - המעשה ראוי לפרסום נרחב. ככל הנראה כלל זה נכון גם בעסקי זיתים: כאשר ערבי פוגע במסיק הזיתים, המעשה שגרתי וניתן להסתפק בפרסום שולי, אם בכלל. ולהפך, כאשר יהודי פוגע במסיק הזיתים, המעשה חריג ומצדיק פרסום רעשני.
השבוע (21.11.06) הופיע ב- Ynet, תחת הכותרת "4 פלשתינים עוכבו בחשד שכרתו עצי זית בשומרון", המבזק הבא: "משטרת מרחב שומרון עיכבה לחקירה ארבעה פלשתינים שנצפו משחיתים עצי זית סמוך לשער אפרים בשומרון. הארבעה הועברו לחקירה וטענו כי בעל הקרקע הוא ששלח אותם לבצע את המעשה. המשטרה זימנה את בעל הקרקע לחקירה, ובמקביל החלה בבדיקה האם החשודים ביצעו מעשים דומים בעבר". בערוצי תקשורת אחרים המעשה ככל הנראה לא הוזכר כלל. מהו הערך החדשותי של ידיעה מסוג זה ושל מעשה שכנראה מתבצע לעתים קרובות כדי לזכות בפיצויים? ומדוע לא נעשה ב"תקשורת החוקרת" תחקיר ראוי לשמו בשאלה מי פוגע בעצי הזית ואת מי משרתת ההתנכלות? ככל הנראה היא משרתת בעיקר את אותם פעילי שמאל מתוקשרים, שחלקם מתגוררים על אדמה ערבית בתוך תחומי "הקו הירוק", שעיקר עיסוקם הוא הלשנה על יהודים המתגוררים על אדמות מדינה מעבר לקו זה, במטרה לגרשם מבתיהם.
אבל, כאשר יש חשד - אף אם זה לא הוכח - שעצי זית של ערבים נכרתו בידי יהודים, מיד מזדעקת התקשורת, דוברים של "שלום עכשיו" ושל תנועות אחרות של השמאל הקיצוני מצוטטים בהרחבה, ושר הביטחון מפעיל את צה"ל לגונן על המוסקים הערביים, שספק אם נפגעו בידי יהודים. מתי נשלחו כוחות הביטחון לגונן ו/או לחקור פגיעה במאות עצי זית של יהודים תושבי נווה-צוף למשל?
האיפה ואיפה בהתייחסות התקשורתית לפגיעות במסיק הזיתים הן דוגמא בלבד לאופן שבו מוצגים דברים בעיתונות הישראלית. הכינוי "קיצוני" מוצמד רק לימין, כאילו לקשת הפוליטית יש קצה אחד בלבד, ואין לה קצה שמאלי; ארגונים העוסקים בזכויות האזרח (האגודה לזכויות האזרח, בצלם, אמנסטי, ועוד) רק כל עוד מדובר באזרח ערבי מוצגים כארגוני זכויות האדם, מקבלים פינה קבועה כמעט בקול ישראל, דוחותיהם מצוטטים באמצעי השידור ה"ממלכתיים" כאילו היו תורה מסיני, ומערכת הביטחון מגיבה כלפיהם בהתגוננות; מפגיני שמאל המתנכלים להקמת הגדר מוצגים כ"פעילי שלום", בשעה שאנשי "ימין קיצוני" הם "מיליטנטים".
כלב השמירה של הדמוקרטיה נרדם בשמירה, או שמא גרוע מזה, פועל בצורה בלתי אחראית ובלתי מקצועית, תוך התגייסות לטובת סדר יום אנטי ישראלי. במציאות של התקשורת הישראלית אין פלא שרבים וטובים צופים ומאזינים פחות ופחות במסרים המשודרים והכתובים שלה, או כדברי אוסקר ויילד: "בעבר השתמש העם בגלגל עינויים; עתה די לו בעיתונות".

תאריך:  24/11/2006   |   עודכן:  25/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אדם נשך כלב
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
תודה
יונה סוקולובסקי  |  24/11/06 16:29
2
הצחקת את שומקין וחבר מרעיו
שומקין וחבר מרעיו  |  24/11/06 19:05
3
רון,אל תחפש הגיון,ממשלת חדלון וכשלון,מדיניותה אסון,פשעי הגרוש והבטחון,ינופנף השלטון!! ל"ת
דניאל סבלדי  |  24/11/06 19:41
4
לרון שקרון הבריון-
מחברי הפרוטוקולים  |  24/11/06 21:04
 
- ניסית להיות חכם ומתוחכם ל"ת
ויצאת מה זה מטומטם  |  25/11/06 15:35
5
מבקר התקשורת
אילנה, ת"א  |  25/11/06 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נסים ישעיהו
הגרוע מכולם הוא אטום הלב שיש לו בראש זכרונות מן הישיבה או מן החדר. אצלו טמטום הלב מגובה בקביעות "הלכתיות" מן המאגר שבזכרונו והנזק הוא כבד
מתי טוכפלד
מדור חדש: על ענייני פוליטיקה, מפלגות וממשל    על שרי העבודה, שירצו להישאר בממשלה, בכל מקרה. אחרי שבלעו צפרדע כמו ליברמן, פרץ עבורם הוא יותר הגיהוק שאחרי זה    ועל הכותרות שקונה גאידמק    ועל התנהלותו של ביבי המנסה להתחבר על כולם
סטנלי פישר
דברי הנגיד, פרופ' סטנלי פישר באסיפה השנתית של איגוד הבנקים [ב' בכסלו תשס"ז, 23.11.06]
ניר יהב, עידן יוסף
כמדי שבוע, שני כתבי Nfc מתקוטטים על הנושאים החמים והלוהטים ביותר    והשבוע: עידן מתלונן על מה שמפריע לו כשהוא נכנס למיטתו בלילה הקר כדי לישון    ניר דואג להרגיע את עידן ומעניק לו עצת-זהב שתסייע לו
חנה אטלי
ואני רוצה לשאול את כל המכובדים - מה עם הכבישים האדומים והתאורה, מה עם בתי החולים המשוועים למיגון ולשיפור בציוד. רשויות מקומיות שעובדיהן לא מקבלים שכר מזה מספר חודשים. עסקים קטנים ובינוניים המתקשים לשמור על עצמאותם?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il