X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בכל 2008 ירוויח 575-475 מיליון שקלים הסיבה: העמקת המשבר הפיננסי העולמי ירידות השערים בבורסות הארץ והעולם והרעת המצב במשק הישראלי
▪  ▪  ▪
מאור. העמקת המשבר הפיננסי

בנק לאומי (-2.12%, 770.0) מזהיר הבוקר כי יסיים את הרבעון הרביעי של שנת 2008 בהפסד של 800-700 מיליון שקלים. עם-זאת הבנק יסיים את 2008 כולה ברווח נקי של 575-475 מיליון שקלים.
לאומי צפוי להציג את הדוחות הכספיים לרבעון הרביעי של 2008 ועבור כל 2008 בסוף מארס כך שהאזהרה מבוססת על הערכות ואומדנים ראשוניים. בבנק מציינים כי הסיבות להפסד הצפוי הן העמקת המשבר הפיננסי העולמי, ירידות השערים המתמשכות בבורסות העולם ובישראל, הרעת המצב במשק הישראלי, והשפעתם של כל אלה על עסקי הקבוצה.
ההערכות הן כי מרבית הפסד של הבנק נובע מ"ניקוי אורוות" בתיק הנכסים של הבנק ובכלל זה מכירת נכסים בהפסד. בנק יכול להכיר בהפסד כבעל אופי זמני ולסווג אותו כ"קרן הון" או שהוא מכיר בהפסד כהפסד קבוע, למשל כתוצאה ממכירת ניירות הערך, ואזי מדובר בהפסד המופיע בדוח הרווח וההפסד של הבנק. ההערכות הן כי ברבעון הרביעי הכיר לאומי בחלק מההפסדים הזמניים כקבועים ולכן המספקים ישתקפו בשורת הרווח הנקי. תיק ההשקעות של קבוצת לאומי מוערך כיום בכ-42 מיליון שקלים. בתחילת החודש הוציא גם בנק הפועלים אזהרת רווח בה העריך כי יסיים את הרבעון הרביעי של 2008 בהפסד של 250 מיליון שקל ובסך-הכל הפסד שנתי של 780 מיליון שקלים.
UBS: זה לא סוף העולם
"אלה אינן חדשות טובות אבל בהחלט לא מדובר בסוף העולם. בנק לאומי יעבור את המשבר בשלום, ואין שום חשש לתסריט ליהמן ברדרס" אומר מנהל מחלקת מחקר UBS ישראל, דארן שאו.
השאלה האמיתית היא מה יקרה ב-2009. ב-UBS מעריכים כי לאומי יסיים את שנת 2009 ברווח של 280 מיליון שקלים "לא נעים אבל לא סוף העולם" כפי שאומר שאו. המשמעות היא שהבנק יצטרך לגייס הון כדי כדי לעמוד ביחס הלימות הון של 12%.
שני הסיכונים העיקריים הניצבים בפני לאומי הם תיק ההשקעות של הבנק וההפרשה לחובות מסופקים, כלומר חובות שהבנק מטיל ספק ביכולתו לגבות. "שני הסיכונים גבוהים ולא ברור מי מהם הוא הגדול יותר" אומר שאו. "בזמן מיתון ההפרשה לחובות מסופקים עולה בחדות ומגיעה -1.5% מתוק האשראי של הבנק".
שאו מציין כי הבעיה העיקרית של לאומי, כמו של כל הבנקים, היא שהאטה מתבטאת בדוחות הבנקים באיחור של שנה או יותר. משמעות הדבר היא כי רק כעת מתחילים הבנקים לחוש את השלכות המיתון.
עוד אומר שאו כי לאומי נהג בחוכמה כשהוציא את אזהרת הרווח: "כשבנק הפועלים הוציא אזהרת רווח, המניה הגיבה בעלייה. בכך שלאומי מודיע מראש על ההפסד הצפוי הוא מוריד את הספקולציות בשוק ושומר על אמון המשקיעים".
כלל פיננסים: האזהרה גדולה מכפי שהערכנו
"לאחר אזהרת הרווח של בנק הפועלים, ההערכות היו שבנק לאומי יציג ברבעון הרביעי של 2008 הפסד של 400-300 מיליון שקלים, אך מדובר בסכומים גבוהים ואין מספיק מידע ממה זה נובע", אומר אנליסט בנקים של כלל פיננסים בטוחה, יובל בן זאב.
בן זאב מציין כי הנקודה החשובה בהודעת לאומי היא מקור ההפסדים: "השאלה הגדולה היא מה קרה להפרשה לחובות המסופקים של הבנק, שכן זהו אחד המקומות החשובים בו מבצעים ניקוי אורוות. שאלה שנייה נוגעת למידת השמרנות של הבנק: מצד אחד, ייתכן שהאזהרה נובעת משמרנות יתר של לאומי. מצד שני, אם הבנק כה שמרן, מהיכן מגיעים ההפסדים הגבוהים?".
חשש נוסף הוא לתיק האשראי של הבנק: "החשש שחברת הדירוג מודי'ס תוריד דירוגים למוסדות פיננסים בעולם לא יעשה טוב לתיק של בנק לאומי שמושקע במוסדות פיננסיים", אומר בן זאב.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  18/02/2009   |   עודכן:  18/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאומי: יפסיד ברבעון 800-700 מיליון ש"ח
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
כך עולה מסקר התאחדות המזון    30% מהצרכנים מעדיפים מבצע בו הם מקבלים שני מוצרים זהים במחיר אחד    מוצר מתנה עבור קניית מוצר אחר חביב על 28%
עידן יוסף
אב שכול פנה לקבינט בבקשה שמכתבו יוקרא בפתח הישיבה    "תפקיד משפחת שליט להרגיש את הכאב 'בבטן', תפקידכם להפעיל את הראש ולפעול בשכל"
יפעת גדות
מה מסתתר מאחורי התופעות הפיסיות המוזרות של הגוף ואיך אפשר גם להימנע מהן?
אלעזר לוין
קנה לפני 4 שנים ממרטין שלאף את הווילה שלו בהרצליה-פיתוח, שילם דמי קדימה של 4 מיליון דולר, ובאחרונה השלים את היתרה    מקלט אטומי, מעלית חצובה בצוק ובית קולנוע פרטי
משה ריינפלד
בעל רצח את אשתו בכריתת ראשה במשרדי רשת טלוויזיה שהקימו יחד למען שיפור תדמיתם של המוסלמים בצפון אמריקה    [משכיל בדתו ובאשתו / AP]
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il