X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
וראז צנחה ב-15.5% על רקע דוחותיה ורינט נפלה ב-9.8% פאנדטק נחלשה ב-5.4% טאואר ירדה ב-5.2% בלופניקס נסוגה ב-7% אודיוקודס הוסיפה 2%
▪  ▪  ▪
עצבנות ביום המסחר בוול סטריט [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט ננעל (ד', 18.2.09) בעליות שערים קלות. במהלך המסחר נעו המדדים בעצבנות בין עליות לירידות בעוד השוק מחפש כיוון על רקע ירידות השערים החדות שנרשמו ביום המסחר הקודם ואשר הביאו את המדדים להיסחר ברמות השפל שרשמו בנובמבר.
דאו ג’ונס ננעל ללא שינוי ברמה של 7,555 נקודות, נאסד"ק נחלש ב-0.2% לרמה של 1,467 נקודות ומדד S&P 500 ירד ב-0.1% לרמה של 788 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.066% לרמה של 2.73%.
בזירת המאקרו: ההידרדרות המתמשכת בשוק הדיור האמריקאי הואצה בחודש ינואר, לאחר שהתחלות הבנייה בארה"ב צנחו ב-17% לרמתן הנמוכה אי פעם בשל המשבר החמור ביותר בשוק הדיור האמריקאי מאז השפל הגדול. התחלות הבנייה בארה"ב נפלו בינואר לקצב שנתי של 466 אלף - הרמה הנמוכה ביותר מאז החלו נתוני התחלות הבנייה להתפרסם לאחר 1959 והירידה הדו-ספרתית השלישית ברציפות בהתחלות הבנייה. הירידה היתה חדה בהרבה מתחזיות הכלכלנים, שצפו כי התחלות הבנייה ייפלו לקצב שנתי של 525 אלף.
אלן גרינספאן, יו"ר הבנק הפדרלי לשעבר, העריך היום כי המיתון העולמי הנוכחי "קרוב לוודאי יהיה הארוך והעמוק ביותר מאז שנות השלושים של המאה שעברה", וכי על ממשל ארה"ב להזרים כספים כדי לייצב את המערכת הפיננסית. לדברי גרינספאן, "כדי לייצב את המערכת הפיננסית האמריקאית ולהשיב נורמליזציה לענף ההלוואות, יש צורך בעוד כספים מתוכנית הסיוע לענף (TARP)" - כך בנאום שנשא אתמול בפני המועדון הכלכלי בניו יורק. לטענת גרינספאן, תוכנית הסיוע היתה מוצלחת בצורה חלקית בלבד.
מצבן של יצרניות הרכב ממשיך להידרדר. ג’נרל מוטורס (-6.88% , 2.03) יצרנית המכוניות הגדולה בארה"ב, הגישה הבוקר בקשה לסיוע נוסף של 16.6 מיליארד דולר, סיוע כפול מההלוואות שקיבלה מהממשל האמריקאי עד כה. החברה דיווחה כי היא חייבת לקבל את הסכום עד לחודש הבא, כדי שתוכל להישאר בפעילות, ובנוסף הודיעה כי היא מתכננת לקצץ כ-47 אלף משרות ברחבי העולם.
על רקע הירידה ברווחיה של ג’נרל אלקטריק (0.74% , 10.89) (GE), הודיע ג'פרי אימלט, מנכ"ל החברה, כי יוותר על הבונוס השנתי שלו עבור 2008 בהיקף של יותר מ-12 מיליון דולר, זאת בשל המשבר הכלכלי העולמי. דירקטוריון GE אישר את החלטתו של אימלט, שימשיך לקבל מענקי אופציות, אשר יוכל להמיר למניות של GE בעוד חמש שנים, במידה שהחברה תצליח לעמוד ביעדיה ומניית החברה תרשום עלייה. שכרו השנתי של אימלט נותר 3.3 מיליון דולר.
בתקופה בה חברות רבות מודיעות על קיצוצים מתכננת מקדונלד'ס( סימול MCD), רשת המזון המהיר הגדולה בעולם, לפתוח 500 סניפים חדשים בסין בתוך שלוש שנים. מכירותיה של מקדונלד'ס בסין לא נפגעו על ידי המשבר העולמי, אשר פגע בצריכה הפרטית ברחבי העולם.
פאנדטק (-5.37% , 5.11), מפתחת התוכנות למגזר הפיננסי נחלשה על רקע דו"חותיה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 29.8 מיליון דולר, עלייה של כ-1% לעומת הרבעון המקביל, בו עמדו ההכנסות על 29.4 מיליון דולר וירידה של 5% מהכנסות הרבעון הקודם, שעמדו על 31.5 מיליון דולר. בשורה התחתונה, החברה רשמה הפסד הנקי בהיקף של 2.2 מיליון דולר או 14 סנט למניה. זאת לעומת רווח נקי של כ-2.7 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון המקביל אשתקד.
יצרנית המתגים וראז (-15.5% , 0.49) נסחרה גם היא על רקע דו"חותיה. החברה סיימה את הרבעון הרביעי עם הכנסות של 26.3 מיליון דולר, ירידה של 24.7% לעומת הכנסות של 35 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. עם זאת, עמדה החברה בתחזית ההכנסות המתוקנת להכנסות של 25.5-26.5 מיליון דולר ועקפה את תחזיתה המוקדמת להכנסות של 22-24 מיליון דולר. תחזיות השוק היו להכנסות של 25.9 מיליון דולר כך שהחברה עקפה את תחזיות השוק. בשורה התחתונה, סיימה החברה את הרבעון עם הפסד נקי של 900 אלף דולר, או 2 סנט למניה, לעומת רווח נקי של 2.1 מיליון דולר דולר או 5 סנט למניה ברבעון המקביל.
חברת התוכנה מג’יק (-0.71% , 1.39) - חברה הבת של פורמולה שבשליטת אמבלייז סיימה את הרבעון הרביעי של 2008 עם הכנסות של 15.1 מיליון דולר, ירידה של 3.9% לעומת כ-15.7 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2007. הרווח הנקי הסתכם בכ-1.1 מיליון דולר או 3 סנטים למניה לעומת רווח נקי של כ-400 אלף דולר מיליון דולר ברבעון המקביל.
יצרנית התרופות הגנריות טבע (0.2% , 45.87) הודיעה לכלל תעשיות ביוטכנולוגיה על כוונתה להשלים את השקעתה בחברת אנדורמדה, המוחזקת ב-97% על ידי כלל. טבע משקיעה בשלב הנוכחי 10.5 מיליון דולר באנדרומדה לפי שווי חברה של כ-100 מיליון דולר. ההשקעה הנוכחית של טבע באנדרומדה היא השנייה במספר, במסגרת הסכם שנחתם בפברואר 2008 לפי ההסכם, טבע תשקיע 10 מיליון דולר בחברה, כאשר עד כה השקיעה 3 מיליון דולר תמורת כ-3% מהחברה. כעת משלימה טבע את השלב השני ותגיע לאחזקה של 10% בחברה.
עסקה חדשה לאלווריון (0.3% , 3.29), מפתחת מערכות התקשורת האלחוטית בפס רחב בטווח של עד 50 קילומטר תפרוס רשת אלחוטית עבור סיילוקס טלקום, מפעילת תקשורת מקומית, במדינת קונגו בחוזה שהיקפו 4.5 מיליון דולר.

תאריך:  18/02/2009   |   עודכן:  18/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וול סטריט מתקשה למוצא כיוון בנעילה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
אם ימליץ על נתניהו - תוטל הרכבת הממשלה על יו"ר הליכוד    אם לא ימליץ על איש - הכל עוד פתוח    נתניהו, לליברמן: יהיו השלכות לכך שלא תמליץ עלי
עידן יוסף
הסתיים קורס צופי מטאורולוגיה - 13 עולים מרחבי הארץ הוכשרו לתפקיד וייכנסו לעבודות בשדות תעופה
אייל גרוסברד
75:95 על אא"ק אתונה. שחורצי, לקראת גמר הגביע מול פאו: מקווה שיעבור חלק
סוכנויות הידיעות
נעלמו עקבותיו של המיליארדר אלן סטנפורד המואשם בהונאה בשווי 8 מיליארד דולר    הרשות לניירות ערך דיווחה כי אינה יודעת היכן נמצא סטנפורד, וכי עד כה לא שיתף פעולה עם החקירה
איציק וולף
שר הביטחון תוקף את ראש הממשלה ואומר: ההאשמות שהטיח אולמרט בעמוס גלעד חסרות בסיס    "הניסיון לתארו כשליח אישי עושה עוול לעובד מדינה מסור"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il