X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השאלה איננה מי יהיה שר הביטחון,אלא באיזה ביטחון מדובר,ולא איך תתנהג מפלגת העבודה- אלא מי ינהיג אותה,ולא אם היא תישאר בממשלה, אלא באיזו ממשלה
▪  ▪  ▪

באחרונה גוברים הקולות להחליף את שר הביטחון, עמיר פרץ, ועיתון הארץ אף הכתיר את מאמר המערכת שלו: "דרוש שר ביטחון". כמובן שהכוונה איננה שמשרת שר הביטחון לא מאוישת. מדובר על משקל אותה אמירה שמיוחסת לווינסטון צ'רצ'יל "שהוא ראה מכונית ריקה וממנה יצא קלמנט אטלי", מנהיג הסוציאליסטים בבריטניה. רוצה לומר שתפקיד שר הביטחון אינו מאויש באדם מתאים, הוא "חלול" כהגדת הסופר דויד גרוסמן.ואכן אם מתוך ה"מטבח הפוליטי" של "העבודה" בוקעים צעקות,זה לא בגלל התבשילים אלא בגלל השף,עמיר פרץ. יתרה מזאת,גם מחוץ לפרומים הסגורים,אם יש כאלה כיום בכלל,אישים במפלגת העבודה מותחים ביקורת פומבית על שר הביטחון.
משום כך הערתו של יו"ר סיעת העבודה בכנסת, יורם מרציאנו, אינם משקפים מציאות בהגנה על אדם שאיננו אנין ריחות, והכוונה למנהיג שלו. ח"כ מרציאנו, התייצב במפלגתו כנגד מבקרי פרץ ואמר כפי המצוטט: "יש גבול כמה אפשר לרמוס אדם. זה גובל בחוסר אחריות. במקום להשמיץ אותו מאחורי הגב, לא מחזקים אותו".זאת התבטאות מופרכת.איש לא רמס את פרץ. מתחו ומותחים עליו ביקורת פומבית ומכאן שאין כאן השמצה מאחורי הגב.לעומת זאת ההערות ששמענו מפי "מקורבים" לעמיר פרץ כאילו פרץ "שילם מחיר יקר על הכנסתו של ח"כ איתן כבל לממשלה", היא התבטאות של שוק.כול זאת מכיוון שכבל, מתומכיו של פרץ, התבטא בפומבי בביקורתו על יו"ר המפלגה שלו. אילו השמיץ אותו מאחורי גבו, תופעה מקובלת יותר, וניתנת לטשטוש, אפשר היה לטאטא זאת מתת לשטיח.
כמי שלא מתכחש שבשעתו, במאמרים באתר זה,תמך במועמדותו של עמיר פרץ לראשות מפלגת העבודה,ובקבלת תפקיד כשר ביטחון בממשלת אולמרט,לא מתקבל על הדעת שהוא, כלומר אני, נמנה עם בולעי עמיר פרץ. הבעיה של עמיר פרץ לא טמונה בתפקיד שהוא ממלא,כשר ביטחון,בלא שיהיה לו רקע ביטחוני. אין כול ערובה שאדם עם רקע ביטחוני היה מצליח יותר במלחמת לבנון. ברוח זאת התבטא, ח"כ עמי איילון,חבר מפלגתו של פרץ, ויריב פנימי,אשר אמר כי הסוגיה הלבנונית הייתה קיימת לפני בוא פרץ למשרד הביטחון ותהיה קיימת אחרי שהוא יעזוב את התפקיד. זה מראה משהו על יושרתו של האיש ועל תבונתו כמנהיג פוליטי.
דרך אגב,לדעתי, איילון, איש בעל עבר ביטחוני מפואר,ואיש של שלום,יוזם אמנת ג'נבה,הוא האיש שכמותו מפלגת העבודה זקוקה לו בשעה זאת. הבעיה של פרץ היא, אפוא, לא תפקידו ותפקודו כשר הביטחון אלא העדר מנהיגות במפלגתו שלו. זה שורש העניין. כול השאר הוא פועל יוצא.עמיר פרץ לא בחר את עצמו.המפלגה שבחרה בו היא שצריכה להסיק את המסקנות על-פי הכללים המקובלים. ורק אחר כך להחליט על מקומה בממשלה הקיימת.באותה מידה מפלגת העבודה לא יכולה להרשות לעצמה שאיש כמו אהוד ברק לא יהיה פעיל בה, בשל יריבות אישית או התנהלותו בעבר.
לסיכום העיקר שוב. ליבה של הבעיה איננה תפקודו של שר הביטחון אלא כיצד רואים את הביטחון מעבר לקנה התותח וטיל המטוס.לא מאגרי הנשק של החמאס,אלא איזו מוטיבציה תהיה לו להשתמש בו. לא איך הממשלה מגיבה למצבים ביטחוניים ופוליטיים שונים, אלא מה הבשורה של הממשלה הזאת, בכל הקשור לעתיד הנראה לעין ולחזון לעתיד לבוא.כל השאר הוא חשוב אך משני.

תאריך:  27/11/2006   |   עודכן:  27/11/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
דרושים: ביטחון אחר ואופקים אחרים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בעד עמי איילון
קובי הוברמן  |  27/11/06 19:15
2
מפלגה בקריסה
חנה ג.  |  28/11/06 09:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הסכמתה של חברת ביטוח אנגלית ותיקה ומובילה להכנס לפרויקט משותף עם ביטוח ישיר מהווה תעודת כבוד למוקי ודורון שנידמן
ראובן לייב
למרות שאינו משלם מע"מ, נדרש בעל הדרכון הזר ברבים מבתי המלון לשלם תעריף גבוה יותר מזה הנגבה מעמיתו הישראלי. ככה מבריחים את התיירים התמימים המבקשים להגיע אלינו
רו"ח אלעד רוזנטל
סעיף 121 לפקודת מס הכנסה קובע שיעורי מס פרוגרסיביים ("מדרגות מס"), לגבי הכנסתו של היחיד, בהתאם לתנאים בסעיף. בשורות הבאות, אין בכוונתי להתמקד בסעיף זה, אלא לשאול את השאלה המהותית - האם באמת ישנן "מדרגות מס" במדינת ישראל? האם המטרה שלשמה ביקש המחוקק לקבוע "מדרגות מס" אכן הושגה?
פרופ' משה שטרנפלד
יש מקום לשלב את רפואת הספורט על-פי הרפואה המשלימה כחלק בלתי נפרד מענף רפואת הספורט הרגילה
אריה אבנרי
חבר מסוגך חיפשתי לשווא בשנות בנעורי בירושלים ולא מצאתי. ישר, אנושי, חכם, נאה, גברי, בעל לב טוב, נדיב ,אמין, מפרגן, קר רוח. חבר לעת שמחה ולעת צרה שמעולם לא מתחמק מאחריות - אריה אבנרי סופד למשה לרר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il