X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש הממשלה לשעבר ויו"ר הליכוד, בנימין נתניהו, השיק בלוג חדש במאמר שכתב הוא קובע: ויתורים לחמאס רק יקרבו את הטילים למרכז הארץ. הכמיהה לשקט היא מובנת וטבעית והיא משותפת לכולנו. אבל כשמתעלמים מן המציאות ומתמכרים לכמיהה זו הדבר מוביל לתוצאות הרסניות
▪  ▪  ▪

הקדמה
שלום לכם,
אני שמח מאוד על האפשרות לנהל דו-שיח ישיר ובלתי-אמצעי איתכם דרך יומן אינטרנטי ("בלוג"). בתקופה האחרונה, יותר מבעבר, ניגשים אלי אנשים שמביעים דאגה עמוקה על מה שקורה היום בארץ ומעלים חששות כבדים לגבי העתיד. רבים מציעים גם רעיונות שונים כיצד עלינו לפעול.
מטרת בלוג זה, על-כן, היא לאפשר דו-שיח מתמשך איתכם. במסגרת זו אציג לכם את עמדותי ואת התוכניות שחברי ואני מתכוונים להוביל כשנשוב להנהגת המדינה. אשתדל לכתוב לכם פעם בשבוע-שבועיים. אשמח אם אתם מצידכם תביעו את עמדותיכם ורעיונותיכם באמצעות כתיבת תגובות ("טוקבקים"). הציעו רעיונות, אימרו לי מה דעתכם אפילו אם אתם חולקים עלי והציעו נושאים שהייתם רוצים שאעסוק בהם בעתיד. אני מבטיח לקרוא את התגובות, אך אני חייב לומר לכם מראש שלא אוכל להגיב לכל הפניות. היום אתייחס להסכם הפסקת האש עם החמאס שהציג ראש הממשלה.

מדיניות מסוכנת. ישנו פתרון אחר!

מנהיגות אמיתית היא זו שמספרת לציבור את האמת, גם אם היא אינה תמיד נוחה. הממשלה הנוכחית נוקטת גישה אחרת: כדי לנסות ולפתור מצוקה פוליטית מיידית של התרסקות בדעת הקהל, מוכנה הממשלה להגיע להסכמים הפוגעים באופן חמור בביטחון אזרחי ישראל. במקביל היא עוטפת את חולשתה במלל ריק של שלום וויתורים מפליגים.
ברצוני לשתף אתכם במספר מחשבות בנידון, כולל השינוי הנדרש במדיניות שיאפשר את הדיפת הטרור החמאסי:
1. ממשלת ישראל נושאת ונותנת בפועל עם החמאס. על אף הבטחותיה שלא לדבר עם החמאס, הממשלה ניהלה משא-ומתן עקיף עם ארגון טרור זה על-מנת להגיע להסכם הפסקת אש - הסכם שהופר בו ביום שנחתם. וכשישראל מוכנה להידבר עם נציגי ממשלת החמאס, כיצד נדרוש ממדינות אירופה ומארה"ב שלא לקיים עמה קשרים? כיצד ניתן לקיים חרם בינלאומי כשאנחנו הראשונים לשבור חרם זה? במו ידיה חותרת הממשלה תחת העמדות שהיא עצמה הכריזה עליהן.
2. הפסקת האש היא חד סיטרית: מצד אחד היא מאפשרת לחמאס להתעצם ולהתחמש ומצד שני היא כובלת את ידי צה"ל מלפעול. דמיינו שודד שמבקש מכם לחכות בסבלנות בזמן שהוא טוען את אקדחו. הדבר נשמע הזוי. אולם זוהי בדיוק המשמעות של הסכם הפסקת האש של ממשלת אולמרט עם החמאס. ברור לכולם - כולל לראש הממשלה והשרים - שהתקופה הזו מנוצלת לבניית תשתיות טרור ברצועת עזה, לצבירת עוד אמצעי לחימה קטלניים ולארגון מחדש של חוליות משגרי הקסאמים. האם למישהו עוד יש ספק שברגע שהחמאס יתחזק ויתחמש מחדש הוא יחדש ביתר-שאת את ירי הטילים? (בעוד אני כותב מילים אלו התבשרתי על ירי נוסף).
3. הדיבורים הנוכחיים על מסירת שטחים נרחבים לאויבינו בזמן שהם מפעילים נגדנו טרור הם איוולת מדינית וביטחונית ורק מעודדים עוד טרור. בנאומו בשבוע שעבר,הפליג אולמרט בנכונותו לעשות ויתורים נוספים. אויבנו בוחנים אותנו על-פי מעשים, לא מילים. המסר הוא ברור: ככל שיגביר החמאס את הטרור נגדנו כך נגדיל את הויתורים שלנו. במקום לעמוד כסלע איתן אל מול הטרור, מתקפלת הממשלה ומדרדרת במדרון חלקלק.
4. ויתורים לחמאס רק יקרבו את הטילים למרכז הארץ. הכמיהה לשקט היא מובנת וטבעית והיא משותפת לכולנו. אבל כשמתעלמים מן המציאות ומתמכרים לכמיהה זו הדבר מוביל לתוצאות הרסניות. האם הזיכרון שלנו כל כך קצר? רק לאחרונה שילמנו מחיר כבד על אשליית הבריחה מלבנון ועל חוסר תגובה על פגיעות בנו בעבר. עד עכשיו אנו משלמים ביוקר על אשליית ההינתקות מחבל עזה, שרק אפשרה הקמת מדינת טרור של החמאס.
הרצון להגיע לשקט ולהסכמי שלום אמיתיים עם שכנינו הוא חוצה מפלגות. אבל כדי להבטיח שהסכמים אלה יהיו אמיתיים, הם חייבים להיות מבוססים על עיקרון ההדדיות, והם צריכים להתבצע רק עם גורמים מתונים ששואפים לחיות עמנו בשלום.
לצערנו אין זה המצב. עם ממשלת חמאס שכל עניינה השמדת ישראל אין שום סיכוי להגיע להסכם טוב לישראל, רק להסכמים שיאפשרו את התעצמות אויבנו. על כן הויתורים הטריטוריאליים לחמאס שמציעה ממשלת אולמרט יהפכו את ישראל למדינה עם שלושה כיווני טילים: מלבנון לגליל, מן הרצועה לנגב ומיו"ש לגוש דן.
5. הפתרון: הפלת שלטון החמאס כדי לאפשר עליית מנהיגות פלשתינית מתונה. אתם שואלים אותי מה הוא הפתרון שלי? תשובתי: במקום לחזק את החמאס ולעשות לו ויתורים מפליגים, ישראל חייבת להפיל את שלטון החמאס.
עלינו להפעיל את כל הכלים העומדים לרשותנו להשגת משימה זו. עלינו להרוס את תשתיות הטרור ברצועת עזה. צה"ל היה בעיצומה של פעילות זו כשהכריזה הממשלה על הפסקת האש. עלינו להנחות את צה"ל לעצור את הברחות הנשק וחומרי הנפץ דרך ציר פילדלפי. עלינו להפעיל לחץ מדיני וכלכלי בינלאומי בלתי פוסק כדי להביא לנפילתה של ממשלת החמאס.
רק לפני חודשים אחדים הביא המצור הכלכלי על הרצועה לעימותים אלימים בין הפלגים הפלשתינים, עימותים שאיימו על המשך קיומה של ממשלת החמאס. גם ממדיניות זו נסוגה הממשלה כלאחר יד.
היא מנהלת משא-ומתן בפועל עם שלטון החמאס, מעניקה לו ויתורים ומאפשרת לו להתחמש מחדש. זהו אותו החמאס שאינו מסתלק כהוא זה מכוונותיו המוצהרות להשמיד את ישראל. פעולות אלו של ממשלת אולמרט גורמות לאובדן כל סיכוי להחליף את החמאס בממשלה אחרת.
נכון, הפתרון שאני מציע דורש התמדה, נחישות וסבלנות. אבל הוא אפשרי וריאלי. אם רק תפעיל ישראל לחץ עקבי ושיטתי, תוך גיוס שותפים מרכזיים בקהילה הבינלאומית וכנ"ל בעולם הערבי, אפשר גם אפשר להביא להתמוטטותה של ממשלת החמאס.
אסכם בצורה ברורה: ניתן להפיל את שלטון החמאס ולאפשר עלייתו של פרטנר פלשתיני מתון. עם שותף זה נוכל לנהל מו"מ לשלום על בסיס עיקרון ההדדיות. זו צריכה להיות מדיניותה של ישראל, וזו תהייה מדיניותנו כשנחזור להנהיג את המדינה.

מתוך הבלוג של בנימין נתניהו.
תאריך:  06/12/2006   |   עודכן:  06/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכנה שבמדיניות ההבלגה
תגובות  [ 18 ] מוצגות  [ 17 ]  כתוב תגובה 
1
המתאים ביותר לתפקיד רה"מ ! ל"ת
איך טעינו!  |  6/12/06 09:54
2
ח"כ נתניהו, שלום. החלטת החלוקה מ 1947 והסכמתנו
שאול אבידור  |  6/12/06 10:39
3
אדון נתניהו - מדוע אתה עדיין שותק כדג אילם?
יוסי הדואג.....  |  6/12/06 10:54
 
- יש"יעי,הקרוק עובד עליך,הוא הצביע בעדה ה"גירוש".
הזקנה מהבסטה  |  6/12/06 13:37
4
חבל שעדיין לא הפנימו בהנהגת ישראל, הנוכחית והאלטרנטיבית
מדריך ליונה עיוורת  |  6/12/06 12:10
5
Clear, logical and to the point ל"ת
A M Roll  |  6/12/06 12:43
6
ומה עם ההבלגה שלך ?
א..ל.. רמת-גן  |  6/12/06 13:05
 
- חסר לך נתון,לכן אתה שואל,קושיית עם הארץ.
יגאל#כהן  |  6/12/06 19:30
 
- חסר לך נתון,לכן אתה שואל,קושיית עם הארץ.
יגאל#כהן  |  6/12/06 19:34
7
אין אמון בצבוע
אבי קרן  |  6/12/06 15:16
 
- כמה אתה מקבל מאולמרט כדי  ל"ת
לעשות גלים  |  6/12/06 19:26
8
רק נתניהו תמיד נתניהו  ל"ת
ירון חלמיש   |  6/12/06 16:32
9
ממשלה פלסטינית מתונה?
דר יוסף ט  |  6/12/06 18:23
10
מתינות פלסטינית=אוקסימור
דר יוסף ט  |  6/12/06 18:27
11
השמאל הישראלי יקבור את המדינה ובלבד שנתניהו לא יחזור לשלטון ל"ת
ע.ג.1  |  6/12/06 19:33
 
- פשוט ונכון ל"ת
אניגמה  |  6/12/06 22:19
12
אני מקוה שתמיד אפשר יהיה לשלוף מתוך
בקורת בונה (מקוה)  |  6/12/06 19:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דני ברקוביץ'
נראה, כי המתח המובנה שהתקיים בשנים האחרונות בין המדינה הלבנונית לחיזבאללה עומד להתפרץ והארגון נערך לעימות הזה בהתאם. כאן קיים דמיון בין האופן שבו חיזבאללה ניהל את העימות מול ישראל לבין האופן שהוא עושה זאת מול הזירה הפנימית בלבנון
ד"ר אברהם בן-עזרא
חשובה לנו עד מאוד תמיכת ארה"ב שעל פיה יישק דבר, ודעתה עלולה להיות בעלת השלכות מעשיות הקובעות גורל מדינות ועמים. גם בעמדתנו אנו אין להקל ראש ועלינו לדעת את ערך עצמנו כמעצמה מזרח תיכונית בהתגבשות
עו"ד אלי דורון
האם חוות דעת שלילית שמוסר מעביד לשעבר על עובד לשעבר מהווה פרסום לשון הרע?
נרי אבנרי
אהוד אולמרט הוא פוליטיקאי מושחת, ערמומי וחלקלק מאין כמוהו. יחיד בדורו. לעומתו, הצלופח מחוספס. התנגדותו הנחרצת של איש כזה לוועדת חקירה ממלכתית, מרמזת על חששו מתוצאות של חוקרים בלתי תלויים
ירון זליכה
"במקום מסוכן כמו המזרח התיכון יש לשחיתות מחיר אף מעבר לכסף ולרמת חיים. במדינה קשת יום כמו ישראל יש לשחיתות השפעה ישירה על הרצון של אזרחים לתרום, על הרצון של סטודנטים להגר, על הרצון של חיילים לשרת ועל רצונם של בני עמנו לעלות למדינתנו"    נאומו של החשב הכללי באוצר, ד"ר ירון זליכה, בכנס החשב הכללי השנת שנערך בירושלים (05.12.06)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il