X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראשי החמאס רואים עצמם כשליחי האל. הם רואים עצמם, כמי שזכו בשלטון - לא מכוח בחירות, אלא מכוח שליחות אלוהית. לא מכוח חוק, אלא מכח צו הדמוקרטיה, בעיניהם, הייתה דרך ו"שיטה" מכאן, ובהמשך ישיר לראייה זו, חוקתו של אבו מאזן, אינה חוקה. חוקי הרשות - לאו חוקים הם
▪  ▪  ▪
היו"ר, אבו מאזן.

הפלשתינים קוצרים היום את פירות הבאושים של המהפכה הדמוקרטית - נוסח חמאס. בתחילה, הצליחה המהפכה הירוקה ונטעה בלב תושבי השטחים סיכוי ל"עתיד חדש". הפלשתינים, העידו אז המצביעים, תומכים בחמאס לא רק בשל הסלידה מהשחיתות שהשתרשה במדיניות 'הגוורדיה הישנה' של הפת"ח, אלא משום התקווה האמיתית כי סוף כל סוף יעמוד לו המנהיג הפלשתיני שידאג לרווחת התושבים.
עד מהרה, גילו התושבים הפלשתינים כי המציאות בשטח - שונה בתכלית. לא שיפור, לא פיתוח, לא התאוששות. המציאות - אותה המציאות. הקשיים - אותם הקשיים. אבל היום, לא רק הפלשתינים מגלים את "אמת המהפכה", אלא העולם כולו, מבעד לעדשה, מקבל "קדימון" של מה טומן לו העתיד בדמות שלטון חמאסי.
השינוי
בינואר 2006, השתתף ארגון החמאס בבחירות לפרלמנט הפלשתיני, והצליח להפתיע בניצחונו הסוחף אף את קברניטי המודיעין הישראלי, בעוד אין הוא זונח את דרך הטרור והאידיאולוגיה האנטישמית הדוגלת ברצח יהודים. בסמוך למועד הבחירות, פורסם פסק הלכה המתיר לראשי החמאס להשתתף בתהליך הדמוקרטי - לא מתוך קבלת עקרונותיו, אלא כדרך טקטית בלבד שעתידה להביא להקמתו של 'שלטון האיסלאם'.
גם בחמאס יודעים היטב כי השנים האחרונות מצטיירות כתחילתה של תקופה היסטורית המשקפת את התנגשות התרבויות, תוך הניסיון לעצב פנים חדשות למזרח התיכון. רבים מאלה הפועלים בשם הדמוקרטיה, אם כן, דורשים עתה להקים את הח'ליפות האיסלאמית אשר תהווה אלטרנטיבה לשלטון ה'פרו-מערבי'.
וכאן טמונה הבעיה. בעוד השאיפות של חמאס ופת"ח דומות הן - הרי שהדרך - שונה בתכלית. ראשי החמאס אינם מוכנים לוותר עתה על בכורת השלטון. לא משום מניעים פוליטיים, לא משום אינטרסים כלכליים, ולא משום דאגה לשלום הציבור. בתמיכתו של ח'אלד משעל, ראש הלשכה המדינית היושב בסוריה, ראשי החמאס, איסמעיל הנייה, מחמוד א-זאהר, ואחרים, רואים עצמם כשליחי האל. הם רואים עצמם, כמי שזכו בשלטון - לא מכוח בחירות, אלא מכוח שליחות אלוהית. לא מכוח חוק, אלא מכח צו. הדמוקרטיה, בעיניהם, הייתה דרך ו"שיטה".
מכאן, ובהמשך ישיר לראייה זו, חוקתו של היו"ר, אבו מאזן, אינה חוקה. חוקי הרשות - לאו חוקים הם. מאמציו של אבו מאזן לקיים בחירות חוזרות, אינם אפוא רק בגידה בתהליך הדמוקרטי, כי אם בגידה בשליחות האל. החמאס, יש להעריך, לא יוותר על שלטונו במהרה. הוא מודע להישג, ויודע את ההשלכות. סביר מאוד כי כישלונו של אבו מאזן לא רק יחזק את תנועת החמאס פנימה - אלא יעודד את תקומתן של התנועות האיסלאמיות היושבות כרדומות במדינות ערב השכנות.
ההוצאות להורג - "קדימון"
העימותים ברחובות עזה, החטיפות, הרציחות, ההוצאות להורג, היריות, האלימות - הכאוס - כולם כאחד, מסמלים את התנהלותה של החברה הפלשתינית בשנים האחרונות. "מיני מדינה" - ללא חוקים. "מיני חברה" - ללא מנהיג. "מיני-דמוקרטיה", ללא ממשל. האכזריות ברחובות עזה, אם כן, היא רק סימפטום.
ההתנהלות הפלשתינית של הימים האחרונים, צריכה לשדר מסר ברור לקהילה הבינלאומית: הדמוקרטיה הפכה לכלי עזר בידי נציגי הטרור. אם הדמוקרטיה לא תשכיל להגן על עצמה - הטרור הוא שיכריע את עקרונותיה. "מלחמת אזרחים" נוסח פלשתין, עשויה, אומנם, להרחיק את ישראל מעין הבעיה, אך לא לבטל את סכנת הנפיצות הטמונה בלב האזור. ההפך הוא הנכון. בתנועת החמאס, כמו בתנועת הפת"ח, יודעים כי המאבק הפנימי ["הפית'נה"] אינו נושא פרי. והם יודעים גם את זאת: הדמות שיכולה לאחד את כלל הפלגים - אחת היא: מדינת ישראל. אז - היעד,יהיה כבר ברור.

תאריך:  19/12/2006   |   עודכן:  19/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת חמאס - בשם האלוהים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
השמאל הישאלי שאחראי ישירות למצב שם שותק ומחריש
ע.ג.1  |  19/12/06 12:58
2
לא רק החמאב גם אחמדניג'ד רואה את עצמו כשליח האל...!
אברום  |  19/12/06 19:11
3
עם שטרם יצא מתקופת דרקון!
יורם סמואל  |  19/12/06 21:36
4
רק בהפרדת עזה מהגדה יימצא פתרון
קוסם  |  20/12/06 14:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם ברוד
הוקעה וגינוי אמורים להיות סוג של עונש ציבורי למי שפורץ גדר ופוגע בציבור כולו, אך מה עושים כשהמחאה נהפכת לפרס מיוחל? מצד שני, לפעמים השיקול של חילול השם מכריע
צבי גיל
הווירוס המגפתי שהגיע לאירן באמצעות נשאים של גלוחי ראש, חובשי כאפיה ושטריימל - החממה שלו היא באירופה ובמדינות ערב. זהו נגע פתולוגי, בימין ובשמאל, בגאלאביה, ברעלה ובג'ינס שניזון מן "הפרוטוקולים(המפוברקים) של זקני ציון" - אחד הפרסומים האנטי ישראלים הרעילים והיעילים הנפוצים כיום בעולם. העולם היהודי לא הפנים במידה מספקת את הזן הזה של אנטישמיות ולא נתן לה ביטוי תהודתי הולם בעולם. מזמן צריך היה לקדם את הרעיון של העמדתו לדין בינלאומי של אחמדינג'אד
רו"ח רמי אריה
על פיצויי מס רכוש למעבידים שעובדיהם הגיעו לעבודה אך שהו במרחבים מוגנים במהלך היום
עו"ד משה גולדבלט
אם נבחן במה השקיעה לשכת עורכי הדין את מאמציה בשנים האחרונות נוכל לגלות בנקל את הפער הבלתי נסבל בין המאמץ שהושקע בנושאים מקצועיים,למאמץ שהושקע באירועים חברתיים
אמנון פלץ
הויכוח היכן לשמר את הדם הטבורי מחמיץ את העיקר. במערכת רפואה מודרנית יש מקום לבנק פרטי וגם לבנק ציבורי. האינטרס של שניהם הוא זהה - הגדלת מספר המנות הנאספות ונשמרות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il