X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נאסד"ק עולה ב-1.5% אודיוקודס מתחזקת ב-5% אלווריון מוסיפה 4.2% רדוויז'ן מטפסת ב-4.5% טאואר מתאוששת ב-5.3% אורכית נחלשת ב-1.8%
▪  ▪  ▪
עליות שערים עם פתיחת המסחר [צילום: AP]

המסחר בוול סטריט נפתח בעליות שערים: נאסד"ק עולה ב-1.5%, דאו ג'ונס מתחזק ב-0.9%. עם המניות הישראליות שבולטות בפתיחה: אודיוקודס מתחזקת ב-5%; אלווריון מוסיפה 4.2%; רדוויז'ן מטפסת ב-4.5%; טאואר מתאוששת ב-5.3%; אורכית נחלשת ב-1.8%.
סקירת טרום מסחר: החוזים העתידיים על המדדים המובילים מורים על עליות של עד 1% בפתיחת המסחר בציפייה לנתוני התמ"ג האמריקני ולנתוני תביעות האבטלה הראשוניות.
כשעה לפני פתיחת המסחר יתפרסמו נתוני התמ"ג האמריקני, כאשר ציפיית האנליסטים היא לירידה של 6.6% ברבעון הרביעי של 2008 לעומת הרבעון המקביל ב-2007. בנוסף, יתפרסם במקביל מספר תביעות האבטלה הראשוניות לשבוע שהסתיים ב-21 למארס, כאשר הציפייה היא ל-650 אלף תביעות אבטלה ראשוניות, עלייה של 4,000 לעומת השבוע הקודם.
אמש הסתיים המסחר בעליות שערים בעקבות גידול בלתי צפוי במכירות הבתים. דאו ג’ונס עלה ב-1.2% לרמה של 7,749 נקודות, נאסד"ק הוסיף 0.8% לרמה של 1,528 נקודות ומדד S&P 500 התחזק ב-0.9% לרמה של 813 נקודות.
הכלכלן נוריאל רוביני אינו אופטימי בנוגע לתוכנית משרד האוצר האמריקני לניקוי הבנקים בארה"ב מהנכסים הרעילים. רוביני חושש כי התוכנית לא תמנע מכמה מהם להיות מולאמים. רוביני אמר כי התוכנית של גייתנר תצליח רק עם בנקים אשר אינם קרובים לחידלות פירעון. "בנקים אשר לא יעמדו במבחן הלחץ של ממשלת ארה"ב צריכים לעבור הלאמה".
שר האוצר האמריקני, טימותי גייתנר, יחשוף היום בשימוע בקונגרס שורה של הצעות שיטילו מגבלות חריפות על קרנות גידור, חברת השקעה פרטיות ועל שוקי הנגזרים, במסגרת רפורמה פדרלית כוללת ברגולציה על המגזר הפיננסי.
גייתנר צפוי להעלות את הרפורמה המתוכננת במהלך עדות בפני ועדת השירותים הפיננסיים של בית הנבחרים. במסגרת הרפורמה, אשר פרטים ממנה חשף גייתנר מוקדם יותר השבוע, יבקש הממשל סמכות שתאפשר לו להשתלט על מוסדות פיננסים גדולים, דוגמת AIG, כדי למזער את הנזק שנגרם למערכת הפיננסית ולכלכלה כולה.
AIG, ענקית הביטוח שקיבלה מימון מממשלת ארה"ב 4 פעמים מאז ספטמבר לאחר שכמעט פשטה את הרגל, לא צריכה הייתה לשלם בונוסים לבכירי חטיבת המוצרים הפיננסים. כך אמר מנכ"ל החברה לשעבר מוריס "האנק" גרינברג. ההחלטה של AIG לשלם בונוסים בשווי 165 מיליון דולר לעובדים של החטיבה שכמעט הביאה את החברה כולה לפשיטת רגל גרמה לזעם ציבורי רב ולאיום במסים גבוהים מאוד מצד מקבלי ההחלטות בארה"ב. "לא הייתה שום סיבה לשלם להם בונוסים", אמר גרינברג בארוחת צוהריים בהונג קונג, והוסיף: "מסורת הבונוסים יצאה מכל פרופורציה במערכת הפיננסית".
יבמ (1.09% , 99.02), ספקית שירותי המיחשוב הגדולה בעולם, החלה אמש בפיטורי 5,000 עובדים שיימשכו גם היום. עיקר הפיטורים יתבצעו בחטיבת השירותים העסקיים בארה"ב, פיטורים אלה יתווספו לכ-4,000 משרות שכבר קוצצו מאז ינואר, בחטיבות אחרות.
רוזטה ג’נומיקס (-4.95% , 2.69) תיסחר על-רקע דוחותיה לרבעון הרביעי ולשנת 2008 כולה. החברה דיווחה הכנסות של 806 אלף דולר ברבעון ו-1.5 מיליון דולר בשנה כולה. בשורה התחתונה סיימה החברה את הרבעון עם הפסד נקי של 3.4 מיליון דולר, או 29 סנט למניה. את השנה כולה סיימה רוזטה ג'נומיקס עם הפסד חד של 13.2 מיליון דולר או 1.1 דולר למניה.

תאריך:  26/03/2009   |   עודכן:  26/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליות שערים בפתיחת המסחר בוול סטריט
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עכבר העיר און ליין
סרט חדש בתלת מימד, לאכול לצד פריחת הדובדבן, שלמה ארצי מתעד את העוזרת שלו ועוד אירועים שיעסיקו אתכם בסוף השבוע
איציק וולף
נשיא מדינת ישראל בירך את עמיתו המצרי לרגל 30 שנים לחתימת הסכם השלום בין המדינות    הנשיא המצרי מובארק השיב כי לא ישנה את מדיניותו ביחס לשלום עם ישראל
עופר וולפסון
ביהמ"ש המחוזי פסק כי הצמדה לא מאוזנת לשער החליפין אינה תקינה ואישר פשרה בתובענה ייצוגית    הבנק יפצה קבוצה של נוטלי משכנתאות ואת מגיש התביעה ב-74 אלף ש"ח
עידן יוסף
עופר וולפסון
חברת הביטוח של הקבוצה הפסידה כ-3.9 מיליון ש"ח ב-2008    20 מיליון ש"ח מהרווח באו מרכישות עצמיות של אג"ח    לקבוצה 57 אלף רכבי ליסינג
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il