X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שוש מיימון עיתונאית, צלמת ועורכת, חיה בלוס אנג'לס
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
סטרינברג מצליח להמחיש, בו זמנית, את הניגוד במצבה של האשה: מצד אחד הגבר שולט ופוסק אחרון והאישה, אחרי שנישאה, סרה למרותו, כשהוא בתמורה דואג לכלכל אותה ואת הילדים. אבל מצד שני האישה היא בעצם השולטת
▪  ▪  ▪
גיל פרנק ודינה סנדרסון

גיל פרנק ושרה פון שוורצה

למרות ש'האב' של סטרינברג נכתב לפני למעלה ממאה שנה ולמרות שחלק מהנושאים הנדונים בו מיושנים, עדיין הוא אקטואלי, פועם, מפעפע ומרטיט וברגעי השיא, הוא אפילו גורם לך להחסיר פעימה.
סטרינברג לקח פחד קמאי עמוק שטמון בכל גבר: חוסר הביטחון והוודאות אם הילד שלו הוא באמת שלו. כי תמיד מנקר איזה ספק קטן. איזו תולעת מכרסמת ומרעילה.
עד לא מזמן, בימים של טרום בדיקת רקמות, תחושת חוסר הוודאות הניעה לא מעט גברים לנקוט בפעולות קיצוניות: קנאה אובססיבית או אלימות כלפי האישה. מעין הפגנת כוח שבאה ממקום של חולשה. של הכרה בחוסר האונים של הגבר מול כוחה.
סטרינברג מצליח להמחיש, בו זמנית, את הניגוד במצבה של האשה: מצד אחד הגבר שולט ופוסק אחרון והאישה, אחרי שנישאה, סרה למרותו, כשהוא בתמורה דואג לכלכל אותה ואת הילדים. אבל מצד שני האישה היא בעצם השולטת. בעיקר בזכות העובדה שנשים הן שמגדלות את הגברים והן אלה שנושאות איתן את הסוד הגדול: מי האבא האמיתי של הילד?
הקושייה המרכזית היא זאת שמניעה את העלילה עד להתקף הטירוף של האב (גיל פרנק המצויין), שהספק שמכרסם בו מוציא אותו מדעתו. סטרינברג, שבעצמו היה גבר מפוחד שהכיר בכוחן של נשים ובה בעת בעט בהן, מצליח לשרטט כאן את מאבקי הכוחות בין גברים ונשים שכנראה יימשכו לנצח. כאן עומדים זה מול זו: גיל פרנק, כקצין מאצ'ו שתלטן, וגם חוקר ומדען, שמנסה לכפות את מרותו ולפסוק בקשר לעתידה של בתם (דינה סנדרסון השברירית) ושרה פון שוורצה, בדמות האשה הקרה, המחושבת, השטנית והמניפולטיבית שחולקת על החלטתו ומנסה להשליט את רצונה.
וכמי שבעצמו היה תלוי בנשים, העריץ ושנא אותן, סטרינברג חזה את הנולד: הגבר החזק, הנוקשה והמחוספס הוא בעצם חלש ושברירי ואפילו בוכה (מה שנתפש כחולשה נדירה באותם ימים). ומאבק האיתנים הזה בין גבר ואשה צריך להוליד מערכת יחסים שוויונית יותר. בינתיים, אליבא דסטרינברג החיים בזוגיות הם גיהנום. ערבוב של תשוקות, פחדים, שנאות, קנאות, יצרים, משיכה ורתיעה.
גיל פרנק מעולה ומרגש בתפקיד האב, פון שוורצה קרה מיכנית ומדוייקת בתפקיד האם. רוזינה קמבוס אנושית וטובה בתפקיד האומנת ודינה סנדרסון שברירית ופגיעה בתפקיד הבת.
שורה תחתונה: הצגה קלאסית שלא נס ליחה. מומלץ.
פרטים:
התיאטרון הקאמרי
מאת: אוגוסט סטרינברג
בימוי: יוסי פולק
שחקנים: גיל פרנק, שרה פון שוורצה, רויזנה קמבוס, יוסי קאנץ, דינה סנדרסון, אבי טרמין ואסף גולדשטיין.

תאריך:  24/12/2006   |   עודכן:  24/12/2006
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם שרון
שירותי הבנות נעולים. שירותי הבנות פרוצים. הנה כתמי-הדם, השחורים מרוב אודם. הנה האסלה, הקירות. הנה הפלצות. הנה הזוועה
יסמין שיקלר
ניהול ארגון במאה ה-21 הינו דבר מורכב מסיבות רבות ובעיקר כי בבסיסו ניהול בסביבה סוערת ועתירת שינויים ותהפוכות מנוגדת לטבע של רובנו    מנהיג הארגון הוא המנכ"ל אשר מנווט אותו בסביבה תחרותית ומאתגרת בה הוא נמדד מדי רבעון
ד"ר אברהם בן-עזרא
אין מקום לדאגה נוכח הצהרות אירן בעניין תמיכתה בסוריה; בהחלט היה זה מדאיג לו הקשר היה מוסווה. יש מקום להודות על ההבהרה הנוספת, בתקווה כי היא תפקח את עיני הסומים בארובות החלומות
עו"ד ישראל שדה
האם זכות הקניין שבחוק יסוד: כבוד האדם וחרותו חלה גם על תאגידים? שאלה זו נדונה לאחרונה בבית המשפט העליון במסגרת בג"צ 4593/05 בנק המזרחי בע"מ נ' ראש הממשלה והיועץ המשפטי לממשלה
סיני גז
שאלו את עצמכם - האם אי פעם תוכנו של הטוקבק יצר דיון או שיח אמיתי? האם טוקבקיסט כלשהו הוביל לדיון כלשהו, האם הוא השפיע על דעת הקהל?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il