X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנכ"ל אל-על בראיון לביטאון החברה: אוזלת היד של הרשויות ומקבלי ההחלטות הביאה לפגיעה בדירוג הבטיחות "החלטנו לנהוג באגרסיוויות כדי שמתחרינו ייפגעו יותר מאתנו"
▪  ▪  ▪
מנכ"ל אל על רומנו [צילום: סיון פרג´]

"ראינו את העננה מתקדרת עוד בשלהי הקיץ, והחלטנו לנקוט אסטרטגיה אגרסיווית שמטרתה להביא לידי כך שהפגיעה במתחרינו תהיה גדולה מהפגיעה בנו - כך שחלקנו יגדל בשוק המתכווץ ויפצה על הצטמקות התנועה הכוללת. זו אינה החלטה פשוטה וקלה" - כך אמר מנכ"ל אל על, חיים רומנו, בראיון שהתפרסם לקראת פסח בביטאון הפנימי של החברה, "EL עלון שלנו".
בראיון השתמש רומנו במונחים מלחמתיים כדי לתאר את פעילות אל על נוכח המשבר בענף התעופה. לדבריו, "החלטנו לצאת מהשוחות וללכת לשוחותיהם של אחרים. לקחת את התנועה אלינו. להוביל את סדר היום ולהציע כל העת מבצעים, הטבות, הצעות מגוונות ועוד. להילחם על כל נוסע ונוסע. לפעול מול כל סוכן וסוכנת, להיות נוכח כל העת בחברות העסקיות". מנכ"ל אל על המשיך וגילה: "שינינו והגמשנו כללים וחוקים עסקיים שאינם רלוונטיים למציאות הנוכחית. הרחבנו ואנו ממשיכים להרחיב את היצע המוצרים. שוק התעופה רואה היום אל על לוחמת, שאינה מוותרת, מפגינה כלפי המתחרים את מלוא עוצמתה מחד ומלטפת ביד רכה את נוסעיה מאידך. זו הדרך שבה נצלח את המשבר ובסופו אף נצא מחוזקים בכל הקשור למעמדנו התחרותי".
התבטאויותיו של רומנו מצאו ביטוי מעשי עוד לפני פרסום הראיון - ביטוי שגרר תגובות זעם קשות מצד מנהלי חברות התעופה הזרות בישראל. למשל, אל על פנתה לסוכני נסיעות והבטיחה הטבות אישיות למי שיעביר נוסעים במחלקת העסקים מחברות תעופה זרות לאל על. נוסף על כך הוצעה שורה של הטבות לאותם אנשי עסקים.
המהלך עורר ביקורת קשה מצד מנהלים בפאנל חברות התעופה הזרות בישראל, שראו בצעדיה של אל על חריגה מתנאי תחרות הוגנים וחצייה של "קווים אדומים", כהגדרתם. השיא מבחינתם היה כאשר חברת אל על הציעה הטבה אישית בצורת תווי קנייה בסך 500 שקל ברשת פוקס לסוכני נסיעות שישתפו עמה פעולה.
אל על גם קבעה מחירים חדשים לטיסות הישירות ולטיסות ההמשך, שגולמה בהם הוזלה של עשרות אחוזים בתוספת הדלק. עוד הוצעו הוזלה של עד מאתיים דולר בטיסות למגזר העסקי ומגוון הוזלות ומחירים אטרקטיוויים לעידוד תנועת התיירות.
בראיון עמו לא חסך רומנו את שבט לשונו מהממשלה וממשרד התחבורה בעניין הורדת דירוג בטיחות התעופה של ישראל על-ידי רשות התעופה הפדרלית של ארה"ב (FAA). "מתסכל להיווכח באוזלת היד של הרשויות ושל מקבלי ההחלטות שהביאה לידי כך שדירוג הבטיחות של התעופה הישראלית ייפגע", אמר. "זה פוגע בתדמית מדינת ישראל, זה פוגע במוטיווציה לטוס לישראל, ולצערי - זה גם עלול להשליך שלא בצדק על תדמית חברות התעופה הישראליות". אנו רואים בממשלה אחראית לכל נזק שנגרם ועלול להיגרם לנו כתוצאה מכך".
מאל על נמסר אתמול בתגובה: "הדברים נאמרו במסגרת ראיון עם המנכ"ל במגזין של עובדי אל על".

תאריך:  17/04/2009   |   עודכן:  17/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רומנו: האגרסיוויות - כדי שניפגע פחות
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מי צריך בכלל לטוס לחו"ל
אורי. ד  |  17/04/09 12:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
שר החוץ הביע הסתייגות מהיוזמה הרוסית לכינוס דיון במועצת הביטחון על המצב במזרח התיכון עוד בטרם תגובש מדיניות ממשלת נתניהו
איציק וולף
המנחים הודיעו על שביתה שבה יפתחו בדרישה לשיפור בתנאי שכרם ולעיגונם בהסכם קיבוצי    ההנהלה זועמת: בימים אלה מתנהל משא-ומתן    היערכות למיזעור נזקים לסטודנטים
איציק וולף
מנהלת הכנרת תתחיל בקרוב לאכוף את החוק האוסר נסיעה בכלי רכב בחופי הכנרת    כלי הרכב הנוסעים באזור המיובש של האגם גורמים לפגיעה אקולוגית בכנרת כולה
איציק וולף
את הנופשים שהגיעו לחופים המזרחים של הכנרת קידמו צחנה ומראה של ביוב באגם    במנהלת הכנרת מרגיעים: זו פריחת אצות החוזרת על עצמה מדי שנה
איציק וולף
בפעם השנייה בתוך 48 שעות ירו מחבלים מרצועת עזה רקטת קסאם לעבר יישובים ישראלים    לא היו נפגעי גוף ולא נגרם נזק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il