X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חגיגות פסטיבל פריחת הדובדבן בארצות הברית וביפן, עם הפריחה היפיפייה ואירועי הפסטיבל המיוחדים
▪  ▪  ▪
החגיגות ביפן [צילום: אינדקס מדיה]

חגיגות פריחת הדובדבן הן מנהג יפני מהמאה השביעית. אנשי האצולה היפנית נהגו מדי שנה לקבל השראה מהפריחה היפה ולכתוב אודות היופי. בשנת 1912 העניקה יפן לארצות הברית כ-3,000 עצי דובדבן במתנה.
העצים מסמלים את בוא האביב לשתי המדינות וכן את ברית השלום והידידות שנחתמה ביניהן בשנת 1854. אהבת היפנים לעצי הדובדבן לא נובעת בשל פירותיהם המתוקים, אלא בשל פריחתם היפיפייה. בפריחה ניתן לחזות כחלק מהפסטיבלים המתקיימים בתקופה זו של השנה ביפן ובארצות הברית.
הנאמי - פסטיבל פריחת הדובדבן (אפריל)
פריחת עץ הדובדבן מסמלת בראש ובראשונה את סוף החורף ובוא האביב. לאחר תרדמת החורף עם התחממות מזג האוויר מתחילים ניצני הפריחה.
הפריחה מתקדמת בעצלתיים מדרום לצפון במקביל להתחממות. בשנה ממוצעת מתחילה הפריחה באי אוקינאווה הטרופי כבר במחצית חודש ינואר ואילו באי הדרומי קיושו היא מבצבצת לקראת סוף חודש מרס, מגיעה גם לטוקיו בראשית אפריל ובאמצע חודש מאי מתחילה פריחת הדובדבן גם באי הצפוני הוקאידו.
מראשית האביב פריחת הדובדבן הוא נושא חשוב בתקשורת היפנית ובשיחות היום. הפריחה מגיעה לשיאה כשבוע לאחר לבלוב הניצנים ונמשכת כשבוע אחד, אז נושרים עלי הכותרת ומכסים את הקרקע במצע עלים מרהיב. במשך ימי פריחת הדובדבן יוצאים היפנים בהמוניהם לגנים לצפות ביופי הסאקורה (פריחת הדובדבן ביפנית), הארץ כולה שרויה באווירה חגיגית ועליזה.
מנהג הנקרא האנאמי (Hanami), שפירושו לראות את הפריחה, הוא שם הפסטיבל המקורי שהפך לאחד מסמליה של יפן. החגיגות מגיעות לשיאן ביום ראשון שהוא הקרוב ביותר ליום העשירי לפריחה. בפסטיבל פריחת הדובדבן באים היפנים בהמוניהם לאתרי הפריחה: גנים, מקדשים, טירות ובתי קברות בהם נטעו עצי דובדבן, פורשים יריעות ושמיכות תחת העצים המרהיבים, חוגגים, אוכלים, שותים סאקי ורוקדים. תחושת החגיגה מתקיימת גם בחנויות המעוטרות במיוחד לרגל האירוע ובמופעים עממיים והופעות תיאטרליות של ריקוד ומשחק.
המבקרים באאומורי (Aomori), בתקופה זו יוכלו לצפות בריקוד הדובדבנים המסורתי בביצוע הגיישות המפורסמות, אלפי מנורות ונרות מוחזקים על-ידי הקהל והלמות התופים הופכים את האווירה לקסומה ומסתורית. אנשים רבים לבושים במגוון תחפושות, רובן של לוחמים או בעלי חיים, כאשר הבדים והצבעים מרשימים ביותר. בכל רחבי יפן חוגגים את העונה הנעימה הזו גם בירידים, מופעים שונים ועוד. בעבר נהג המעמד האריסטוקרטי של יפן לבלות את עונת פריחת הדובדבן במסיבות מפוארות. כיום, פריחת הדובדבן מסמלת את מחזוריות החיים ואת ההתחדשות שבטבע שמגיעה עם תום החורף.
ניתן למצוא מקומות לינה במלונות באזורי הפריחה בהם מתקיימות חגיגות הפסטיבל. למשל: חופשה באאומורי בה נפתחות החגיגות בסוף חודש אפריל במלון Jal city הנמצא במרכז אאומורי החוגגת את הפסטיבל. המחיר: החל מ-680 שקלים ללילה לחדר זוגי.
ניו-יורק, ארצות הברית (ה-2 וה-3 במאי)
בגנים הבוטניים של ברוקלין פריחת הדובדבן היא מחזה מרהיב שאין להחמיצו, כ-200 עצי דובדבן מזנים שונים פורחים כמעט בו-זמנית ליצירת אנסמבל של צבע וניחוח מדהימים. הקהילה היפנית של העיר חוגגת את האירוע, עם מחולות מסורתיים נגינת חליל מעודנת שממלאה את הגן באווירה מרגשת, כמעט מקודשת. טקסי תה מסורתיים והרצאות שונות על התרבות היפנית.
במסגרת הפסטיבל תוכלו לשהות בניו-יורק ולהרגיש בצד השני של העולם - ביפן. במשך סוף השבוע של הפסטיבל אתם מוזמנים לחוות את מה שרבים מגדירים כמראה היפה ביותר בעולם, פריחת הדובדבן. מעבר לפריחה עצמה, תוכלו להשתתף בטקס הנפלא שמקיימת הקהילה היפנית של ניו-יורק שכולל ריקודים מסורתיים, מוזיקה, ואפילו טקסי תה. החגיגות מתקיימות בגנים הבוטנים של ברוקלין, בהם יותר מ-200 עצי דובדבן, מ-42 סוגים. בתאריכים: 2-3.5.09.
ניתן למצוא מקומות לינה במלונות בניו-יורק במהלך ימים אלו. למשל: חופשה במלון Days Broadway בניו-יורק: החל מ-766 שקלים ללילה לחדר זוגי.
באדיבות אלדין טרוול.

פורסם במקור באתר אינדקס מדיה
תאריך:  19/04/2009   |   עודכן:  19/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
האוכל שאנו אוכלים והמשקאות שאנו שותים משחקים תפקיד בהירדמות ובאיכות השינה
עופר וולפסון
בעקבות תלונות צרכנים, החברה תפסיק להעביר את שירותי המכירות וההזמנות הטלפוניים לסוכנים הודים מעבר לים    מנכ"ל דלתא: "לקוחותינו מתקשים לתקשר איתם"
עידן וילנצ'יק
ביום השואה ישודר הסרט "ספר שחור" של הבמאי ההולנדי פול ורהובן    הסרט עוסק בסיפורה של רייצ'ל שטיין, זמרת הולנדית ממוצא יהודי, שנמלטת מאימת הנאצים
עכבר העיר און ליין
גם ביום השואה יש מה לראות: חלק שלישי של "מוסר השילומים", סרט שערורייתי של יוצר "אינסטינקט בסיסי", סרט תיעודי של ג'אד נאמן ועוד משדרים מומלצים ליום הזיכרון לשואה ולגבורה
איריס בר-טל
הייצוא של יצואנים גדולים המעסיקים למעלה מ-1,000 עובדים ירד ב-43% ברבעון הרביעי של 2008    השפעת המשבר הפיננסי קוזזה במעט בשל הפיחות בשער השקל מול הדולר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il