X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בזק מוסיפה 1.5% התנודתיות באפריקה לא מפסיקה: עולה ב-6% אחרי ירידה של 10% בבוקר
▪  ▪  ▪
הבורסה בת"א [צילום: לע"מ]

יום המסחר השלישי בשבוע בבורסה של תל אביב מתנהל על-רקע ירידות שערים בוול סטריט אמש וירידות חדות שרושמות הבוקר בורסות אסיה. את מחזור המסחר הגבוה ביותר הבוקר ממשיכה לרכז מניית אפריקה ישראל
מחיר הנפט צנח אתמול בקרוב ל-9% - הנפילה היומית החדה ביותר זה שבעה שבועות - ונסגר מתחת לרמה של 46 דולר לחבית, על-רקע חששות מנפילה בביקוש עקב החרפה במשבר הכלכלי העולמי, ובעקבות התחזקות הדולר, אשר פגעה בתיאבון המשקיעים לנפט בתור גידור נגד אינפלציה.
"המשק בישראל קטן יחסית - הוא מושפע מהמתרחש בעולם בזריזות, אך ברגע שהדברים יתחילו לזוז נהיה ראשונים לצאת מהמשבר הזה", כך אמר אתמול שר האוצר לשעבר, רוני בר-און. לדבריו, "כל אלה שמרבים לקונן ולראות שחורות - עושים זאת כדי להעצים את הישגם אחר כך. שיירגעו".
הכלכלן נוריאל רוביני מאוניברסיטת ניו-יורק, אשר צפה את משבר האשראי העולמי, מעריך כי הראלי שנרשם בשבועות האחרונים בשוקי המניות הוא לא יותר מאשר "פרפורי גסיסה, ראלי של פראיירים, או כל מה שתרצו לקרוא לזה", והזהיר כי עונת הדוחות הכספיים הנוכחית צפויה להפתיע לרעה.
בדויטשה בנק מעלים הבוקר את ההמלצה למניית סלקום ל"קנייה" ומסבירים כי פוטנציאל הצמיחה של החברה גבוה מזו של המתחרה, פרטנר. בדויטשה בנק מציינים כי תשואת הדיבידנד של סלקום (כ-10%) היא אטרקטיבית והגבוהה ביותר בסקטור כולו.
בפסגות העלו הבוקר את מחיר היעד למניית בזק ב-13% ל-8.3 שקלים - מחיר הגבוה ב-24% ממחיר המניה הנוכחי ונשארים בהמלצת "תשואת יתר" לחברה. "שיפור צפוי כבר ברבעון הקרוב-בימים אלו מבצעת בזק שני מהלכים מרחיקי לכת - המצאתה מחדש של פלאפון לצד פריסת תקשורת מתקדמת (NGN), בנוסף לכך גם האפסייד לשנה הקרובה כולל התפתחויות חיובית מאוד ומוביל להעדפה לבזק בתוך סקטור התקשורת", כותבת האנליסטית טליה לויברג.
גב ים (2.97%, 68250.0) שבשליטת קבוצת אי.די.בי. של נוחי דנקנר מתכוונת לגייס עד 300 מיליון שקלים. החברה קיבלה דירוג AA מינוס של מעלות עם תחזית דירוג שלילית. הגיוס יתבצע על פח תשקיף מדף אותו הגישו במאי 2008.
באי.בי.אי הפגינו אתמול אמון באי.די.בי (-0.88%, 6850.0) של נוחי דנקנר. יובל זעירא מנהל מחלקת המחקר של אי.בי.אי העלה את המלצתו לדסק"ש, המנוהלת על-ידי עמי אראל, מ-"נייטרלי" ל"קנייה" והעלה את מחיר היעד למניית החברה מ-50 שקלים ל-79 שקלים - מחיר הגבוה ב-58% ממחירה בבורסה.
אלווריון (0.24%, 1275.0), ספקית פתרונות ה-WiMax, תפטר 50 מתוך כ-900 עובדיה בצורה רוחבית, ממחלקות שונות בארגון. מהחברה נמסר כי "נבחנים כל הזמן שינויים ארגוניים בהתאם למצב השוק". לעת עתה אין כוונה לסגור מחלקות או לפגוע בעסקי הליבה של החברה. לפני כארבעה חודשים פיטרה אלווריון 11% מכוח העבודה בחברה - 110 עובדים, כאשר מטרת הפיטורים הייתה לשמור על רווחיות החברה בהתחשב במצב הכלכלה הגלובלי. במהלך המסחר בוול סטריט נחלשה המניה ב-8.5%.
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה כנגד ג.וויליפוד, חברת החברה הבת של ויליפוד (5.23%, 1066.0) הישראלית. בבקשה נטען כי ג.וויליפוד הטעתה את הצרכנים בכך שרשמה רישום שגוי של תכולת סוכר במוצרים שיובאו על-ידה. במסגרת התביעה נדרשת החברה לשלם סך של ארבעה מיליון שקלים לאחר שהטעתה לכאורה את ציבור הצרכנים בכך שרשמה על מוצרים מסוימים כי אינם מכילים סוכר.

פורסם במקור באתר דה מרקר
תאריך:  21/04/2009   |   עודכן:  21/04/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
בשעה שצה"ל אוכף את איסור גידול זקנים לרגל ספירת העומר, מבקשים שני קציני מילואים סיקיים להתיר להם לחבוש טורבן ולגדל את שיערם כשיגויסו בקיץ לצבא ארה"ב    ביהמ"ש העליון האמריקני אסר על קצין יהודי בחיל האוויר האמריקני לחבוש כיפה במהלך תפקידו, אך משרד ההגנה האמריקני מתיר זאת
עידן יוסף
בשעה 10:00 נשמעה צפירת דומיה בת דקותיים    במצעד החיים ייטמעו קצינים גרמניים בתוך הקהל    רצף ארועים בארץ העולם לציון יום הזיכרון
עופר וולפסון
ההשקעה הכוללת בסניפים נאמדת בכ-50 מיליון ש"ח    ימוקמו בחולון, בכרמיאל, בכפר סבא, בנתניה ובנצרת עילית
יפעת גדות
מחקר חדש הראה כי חולדות שקיבלו תזונה עשירה באוכמניות איבדו משומן הבטן, רמות הכולסטרול שלהן ירדו ונראה שיפור בשליטה על רמות הגלוקוז
יפעת גדות
אצל גיימרים מסויימים ניתן לזהות 6 תסמינים לפחות של התמכרות להימורים, כמו שקרים, שימוש במשחקי המחשב כדי לברוח מבעיות וחוסר מנוחה ועצבנות כשאינם משחקים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il