X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, מינה עצמו לצנזור ראשי, ומנע מעובדיו בעיריה כל גישה לאתר חדשות באינטרנט, אשר לדבריו "עוסק בהשמצות" החלטתו של בן-חמו, מהווה אך דוגמה אחת למציאות הבאושים במנהל הישראלי כל אדם המגיע לעמדת כוח, ממנה עצמו ל"איש הכול יכול", ומנתק עצמו מכבלי עקרונות המשפט נגד זה יש לצאת, נגד כך יש לפעול
▪  ▪  ▪
צנזור חדש בעיר? [צילום: עיריית כ"ס]

ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן-חמו, החליט השבוע למנות עצמו לתפקיד הצנזור הראשי של העיר. הוא לא המתין לוועדת הביקורת, לא המתין למינוי הרשמי, ושכח לחכות לטקס הענקת הדרגה הצבאית. ביום שני בבוקר, התעורר מר בן חמו, החליט לעשות מעשה - וחסם לכלל עובדי העיריה את הגישה לאתר האינטרנט local.co.il, אשר לדבריו, עוסק ב"השמצות" ו"הכפשות" כנגד העיריה.
בעיניו של בן-חמו, כך נראה, כל אשר פוגע, ובלתי נוח לאוזן העיריה - הרי פסול הוא מעיקרו, ויש לסלקו מן העין. ואכן, העובדים נותרו המומים. בשלב הראשון חשבו כי ישנה בעיית תקשורת ברשת האינטרנט. ניסיונם לגלוש לאתר האמור - לא צלח. משעברו כמה שעות, והשיח התפשט והתרחב במסדרונות העיריה, הבינו העובדים, כי פשר ה"תקלה" - בהחלטת ה"בוס".
בן-חמו, ראש עיר נבחר, ראש רשות ציבורית, מי שאמור לייצג את התנהלות המנהל התקין בישראל, ומי שכפוף לכללים חוקתיים ומנהליים כאחד - החליט על דעת עצמו, ועצמו בלבד, לקבור את מושג חופש הביטוי על כל היבטיו. הוא החליט להתעלם מעקרונות הדמוקרטיה, כמו גם להתעלם מפסיקת בית המשפט.
והנה, עוד יותר מהחלטתו הפסולה, מפליאה יותר עצם תגובתו של ראש העיר למעשה. "חסימת אתר 'לוקאל' לכלל עובדי העיריה", נכתב בלשון התגובה, "הינה צעד מתבקש, לנוכח ההכפשות וההשמצות המתפרסמות באתר זה כנגד פועלה של העיריה, ללא כל צנזורה ושמירה על רמה נאותה של אתיקה עיתונאית, שלא לומר רמה תרבותית, מינימלית".
לדברי העיריה, "שום גוף, לרבות עיריית כפר-סבא, אינו יכול להשלים עם מצב שבו כלי תקשורת נותן במה לכל אדם להתבטא בעילום שם, ללא כל בדיקה או נשיאה באחריות, תוך שהוא מעלה כנגד העיריה, עובדיה ונבחריה טענות חסרות שחר, שיש בהן כדי לפגוע בעבודה הברוכה הנעשית בעיריית כפר-סבא. עיריית כפר-סבא דוגלת בשקיפות, חופש ביטוי, יושר ציבורי ודו שיח תרבותי, ומוכנה להתמודד עם כל ביקורת באשר היא - אך הדבר אינו ניתן לביצוע כאשר המבקר הינו עלום שם, ללא כל יכולת לזהותו".
הייתכן, אנו נשאל בתמיהה, כי עיריית כפר סבא אכן דוגלת ב"שקיפות, בחופש ביטוי, יושר ציבורי ודוח שיח תרבותי"? - מסופקני. ראש העיר, כך נראה, איננו מוכן להשלים עם מציאות במסגרתה כלי תקשורת נותן במה לאדם המתבטא בעילום שם. אם כך הדבר, ואכן כך הוא, אזי נראה שראש העיר שכח להתעדכן בעובדה כי בסיס חופש הביטוי באינטרנט, אורגן מאורגני התקשורת, וסמל חופש הביטוי, מתבסס, בין היתר, על כתיבה והתנסחות בעילום שם.
ולא רק זאת. נראה כי בן-חמו יצר אפוא, יש-מאין, כללי צנזורה חדשים. לא עוד "פגיעה קרובה לוודאי בבטחון המדינה ובסדר הציבורי" - יהוו בבחינת כללי בוחן לצנזורה, כי אם חוסר "אתיקה עיתונאית". על בסיס ראייה זו, הרי שניתן לצנזר כל כתבה בעיתון, בטלוויזיה, במקומון או באינטרנט, אשר חוטאת בחוסר אתיקה עיתונאית. ואל זאת נשכח: המפקח על כללי האתיקה הוא ראש העיר בעצמו. הוא, ולא אחר.
וכאן, כמובן, אין סוף למקוריותו של ראש העיר. מר בן-חמו התלונן כי קיומו של האתר, "גוזל מזמנם היקר של עובדיו". במקום לעבוד, הוא טען בראיון לגלי צה"ל, "הרי שהם גולשים באינטרנט". על זאת נשאל בתמיהה: מר בן חמו, אם האינטרנט גוזל מזמנם של עובדיך, מדוע לא לחסום את כלל הגישה לרשת? מדוע לקיים צנזורה סלקטיבית? מדוע לחסום אתר אחד, ולהותיר אתר אחר? האם עובדיך לא יוכלו לגלוש גם אז? האם בגלישה לאתרי חדשות אחרים אין הם משליכים את זמנם לריק?
דבריו של בן-חמו משולים אפוא לאותו אדם הטוען כי אינו פוגע בזכותם של עובדיו לקרוא עיתון, אך במקביל, תולש את העמודים שאינם נראים לו "נחוצים". את העיתון, הוא יאמר בפליאה, "הם הרי יכולים לקרוא".
פגיעה אנונימית באנשי ציבור באינטרנט, אינה תופעה חדשה בעולם התקשורת. מאז עלה האינטרנט לאוויר, ומאז התאפשר להגיב ללשון הכתבות, רבים מנצלים את הבמה וחושפים את ליבם כנגד יעדם. גם פגיעה מכוונת של עיתונאים, גלויי שם, בראשי הערים, אינה תופעה חדשה. את "לשון הרע" - הרי תמיד ידענו. אך כאן בא הפתרון: כל אדם הנפגע מדבר פרסום, יכול לממש את זכותו המשפטית ולהגיש תביעה כנגד המשמיץ. כל אדם הנפגע מדבר הפרסום באינטרנט יכול לפנות לבעל האתר ולדרוש ממנו לעשות מעשה. משלא כך - רשאי הוא, להגיש תביעת דיבה, לתבוע בגין "לשון הרע" ואף לזכות בפיצויים. או אז - בית המשפט יהיה הפוסק, בית המשפט יכריע - הוא, ולא אחר.
בשם עקרונות הדמוקרטיה, בשם המנהל התקין, ובשם חופש הביטוי, יש אפוא לגנות נחרצות את החלטתו של ראש העיר - ולקרוא להדחתו לאלתר. החלטתו של בן-חמו, מהווה אך דוגמה אחת למציאות הבאושים במנהל הישראלי. כל אדם המגיע לעמדת כוח, ממנה עצמו ל"איש הכול יכול", ומנתק עצמו מכבלי עקרונות המשפט. נגד זה יש לצאת, נגד כך יש לפעול.

תאריך:  10/01/2007   |   עודכן:  10/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להדיח את ראש עיריית כפר סבא
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
מוסר כפול
יחודי  |  10/01/07 17:02
2
יהודה בן-חמו צודק!
עובד עיריה  |  10/01/07 17:31
 
- עובד יקר - אתה טועה ומטעה!!
צנזור לשעבר  |  10/01/07 18:00
3
תחזיקו אותי,אני מתעלף מצחוק.
אריה הבן של שושנה.  |  10/01/07 18:40
 
- שקרים בוטים
בודק תגובות אתר לוקאל  |  10/01/07 21:58
 
- בודק תגובות,תזדהה! ל"ת
ענת פלס.  |  11/01/07 14:03
4
האם תל אביב עיריה יותר טוב ל"ת
ומהקורה בעירית תל אביב  |  10/01/07 19:44
5
אצלנו בגן רוצים לפטר את הגננת
הבן של הגננת  |  10/01/07 20:01
6
כל הכבוד לבן חמו
תושבת  |  10/01/07 20:50
7
בריונות, שילטון האספסוף
גלילי  |  10/01/07 21:39
 
- גלילי יקירי, לאט לך...
ט.ג.מ.  |  11/01/07 06:28
 
- בקשה קטנה
גלילי  |  11/01/07 20:02
8
מכיוון
duducohn  |  11/01/07 05:06
9
ראש העיר יהודה בן חמו מעסיק סמנכ"ל עירייה להגיב ב- אינטרנט
עמנואל חיים   |  11/01/07 09:05
10
אם בן חמו עושה את זה, מי יודע מה הוא עושה מאחורי הקלעים.
לוקח את החוק לידיים  |  11/01/07 09:12
11
כרמל סלע התאום שלו דיקטטור רודן ל"ת
הבן של דנינו  |  11/01/07 11:51
12
מקבל הביקורת אבל...
גלילי  |  11/01/07 12:54
13
להדיח את ראש העיר
הכפרסבאית  |  11/01/07 15:34
14
לצערי האיש לא רמה וחבל ל"ת
אזרחי  |  11/01/07 16:54
15
ראש העיריה ראוי לשבחים
משה, עורך-דין  |  11/01/07 19:26
16
להדיח את ראש העיר!!!
עבר כל גבול הפעם!!  |  11/01/07 19:53
17
מסר אישי לבן חמו היקר!!
תושב העיר  |  13/01/07 15:13
18
לא מרוצים מראש העיר
אביבוש  |  18/05/08 22:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
הבטחתי ביקוש לעובדים - וקיימתי. עובדה שמאז שאני בשלטון, גם המשטרה, גם בפרקליטות, וגם במוסד מבקר המדינה מתחננים לתוספת ידיים עובדות. השלב הבא- הרחבת מוסדות הכליאה, מה שיגביר את הביקוש לסוהרים...
ד"ר אברהם בן עזרא
התקשורת חושפת את המחדלים ומעצימה את היראותם כעדשה קמורה    אם עובדה זו מרפה ידיים ומרבה ייאוש - אין אלא לומר כי הנרפים והנואשים לא מבינים את הבסיס של המדיניות הציבורית הראויה והבריאה בשלטון דמוקרטי
טל רבינוביץ'
המדע אינו מתפתח בתוך חלל ריק, אלא במשולב עם הגדלת תוחלת החיים, עם שיפור איכות החיים ועם מנגנוני סעד ורווחה    הדבר יאפשר בעתיד לנשים מבוגרות יותר ללדת, תוך הסתייעות במנגנונים מדעיים וחברתיים, רפואיים וסיעודיים
אביתר בן-צדף
ח"כ זהבה גלאון (מר"צ) עתרה נגד הסודיות, שעוטה עליה ועדת וינוגרד    סודיות מופרזת הנה ברירת המחדל של מערכת ביטחון כושלת ומסואבת    הציבור רוצה, שירמו אותו, ויציגו בפניו מצג-שווא של מערכת ביטחון מצליחה
אדמונד חסין
השמרנות היא היסוד להישרדותו המופלאה של העם היהודי לאורך הדורות, אולם העובדה שגדולי הדור בימינו חוששים להתמודד באופן נועז עם המציאות הכל כך דינאמית של העידן המודרני מותירה אותנו לעיתים חסרי מושג כיצד עלינו להגיב בנושאים שגרתיים שאינם כלולים ברשימת ה"מותר והאסור" או "הטהור והטמא"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il