X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המשקיע ישלם 381 מיליון שקל העסקה משקפת מחיר של 33.5 שקל למניה, וכתוצאה מהעסקה צפוי לאומי להציג רווח הון נקי בהיקף של כ-120 מיליון שקל לפני כשלושה חודשים רכשה קבוצת יורוקום, שבבעלות שאול אלוביץ', יותר מ-4% ממניות החברה רווחי חברת הכבלים ב-2008 ירדו ב-34% ל-19 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
[צילום: בנק לאומי]

בנק לאומי (1.33% , 1069.0) הודיע היום כי מצא קונה למניות HOT (0.17% , 3001.0) שבהן הוא מחזיק. הבנק ימכור את אחזקתו בחברה (15%) ב-381 מיליון שקל או 33.5 שקל למניה, מחיר המשקף לחברה שווי של כ 2.5 מיליארד שקל. לאומי דיווח כי הרווח לאחר מס מהמכירה צפוי להיות 120 מיליון שקל. העסקה מותנית בקבלת אישור ממשרד התקשורת.
הרוכש של המניות הוא איש העסקים הצרפתי, פטריק דרהי, באמצעות חברת האחזקות Ltd Cool Holding. דרהי פעיל זה שנים בתחום הכבלים. ב 2001 ייסד את חברת אלטיס, שרכשה ב-2006 את חברת הכבלים הצרפתית UPC, וכיום הוא מעורב בחברות כבלים בצרפת, בלגיה ולוקסמבורג. ההערכה בשוק היא שדרהי שואף לשכנע בעלי מניות נוספים ב HOT למכור לו את חלקם לפי אותו שווי, להגדיל אחזקות ואף להגיע לשליטה בחברה. לפני כשלושה חודשים רכשה קבוצת יורוקום שבבעלות שאול אלוביץ (המחזיק גם ב 32% ממניות yes) יותר מ-4% ממניות HOT.
בנק לאומי נהפך לבעל מניות ב-HOT לאחר קריסת חברת תבל ב-2002. לפי הסדר הנושים, בנק הפועלים, בנק לאומי, דיסקונט והבינלאומי קיבלו אחזקות בחברת הכבלים הממוזגת בהתאם לגודל החוב שלהם. מתוך חובות של 2.5 מיליארד שקל שהיו לתבל, החוב לבנק לאומי לבדו היה 958 מיליון שקל.
לפני כשנה ביקשה נטוויז'ן לרכוש את הנתח של מניות לאומי ב-HOT בסכום גבוה בהרבה, של 480 מיליון שקל. גורמים נוספים הביעו התעניינות באחזקות לאומי ב-HOT, בהם איש העסקים אלי ברקת. לבסוף טורפדה עסקת לאומי-נטוויז'ן על ידי הממונה על ההגבלים העסקיים, והן נטוויז'ן והן לאומי בחרו שלא לערער על ההחלטה.
לאומי נאלץ למכור את חלקו ב-HOT בגלל סיבות הקשורות להגבלים עסקיים, אך גם לאחר מכירה זו לא תיפתר בעיית ריבוי הבעלים - ידיעות תקשורת (17%), דלק השקעות (16%) וכן הבנקים הפועלים והבינלאומי (5% לכל אחד) - בחברת הכבלים.
ההכנסות של HOT אמנם צמחו ב-12% ל-775 מיליון שקל ברבעון הרביעי של 2008, אך הרווח התפעולי של החברה הצטמצם ל-52 מיליון שקל, לעומת 55 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-HOT .2007 סיימה את הרבעון הרביעי עם הפסד של 27 מיליון שקל, לעומת רווח של 23 מיליון שקל ב 2007.
החברה דיווחה ב-2008 כולה על הכנסות של 2.972 מיליארד שקל - גידול של 13% לעומת 2007. הרווח התפעולי הגיע ל-351 מיליון שקל, שיפור של 33% לעומת 2007.
עסקת HOT-לאומי מעניינת פחות בהקשר של החברה עצמה, אשר מעבירה את הנתח מיד אחת ליד שנייה - בלי לפתור עדיין את סכסוך הבעלים בחברה. היא גם פחות מעניינת מבחינת בנק לאומי, אשר מעולם לא רצה לעסוק בתחום התקשורת ונאלץ לקבל עליו את הבעלות. לאומי חיפש קונים רבים למניות והיו גם הצעות לאורך השנים, ועכשיו זה נסגר.
המסקרן ביותר הוא מה הכוונות של הרוכש החדש. על פי המידע שבפנינו, דרהי ירצה להגדיל את אחזקותיו בחברת הכבלים במידה ושווי החברה לעסקות הבאות יהיה זהה לזה שבו הוא רכש את חלקו של לאומי. ניתן להניח כמעט בוודאות שבעלי המניות האחרים לא יתעקשו להחזיק ב-HOT, כך שדרהי יוכל להפך לשחקן חדש ומשמעותי בשוק.
בעל בית חדש ב-HOT יצטרך להתמודד עם מספר בעיות בחברה כמו בעיית השירות, וייתכן שיצטרך להצעיד את החברה לאתגרים חדשים כמו תחום הסלולר. מי שיכול להתאכזב מהעסקה הוא שאול אלוביץ', ששקל ברצינות לרכוש את HOT (ואף קנה 4% ממניות החברה) ולמזג אותה לחברה 012 סמייל. ייתכן שכתוצאה מהקנייה של דרהי, אלוביץ' יבחר כעת להתעקש עוד יותר על אחזקותיו ב-yes.

תאריך:  03/05/2009   |   עודכן:  03/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לאומי ימכור 15% ממניות HOT למשקיע צרפתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
איום מפורש נגד ישראל בהשמדה מפי הגורם הצבאי הבכיר ביותר בטהרן    דאגה בישראל: ארצות הברית השלימה עם האפשרות של אירן גרעינית
מוטי בסוק
שר האוצר מודיע כי הוא תומך בפסיקת בית המשפט העליון על החזר הוצאות למטפלות    בשבוע שעבר אמר בכיר באוצר כי המשרד ינסה לבטל את ההחלטה    ח"כים מהליכוד הציעו בעבר חוקים ברוח הפסיקה
רותי אברהם
בג"צ דחה עתירה של חולה סרטן לכלול בסל התרופות תרופה מאריכת חיים    השופטים: איננו אדישים לסבל החולים אך אין עילה להתערב    ועוד, ייתכן שוועדת הסל הבאה תכלול את התרופה
עידן יוסף
תוחמר הענישה על אי הסגרת כלב נושך משישה חודשי מאסר לשנת מאסר    תיקון לפקודת הכלבת שאושר בוועדת שרים לענייני חקיקה קובע כי הסגר על כלב שנשך ייחשב מיום הנשיכה ולא מיום ההסגרה
איריס בר-טל
"חומרה התיק נובעת גם מכך שניצל אנשים פשוטים שביקשו לחסוך את מעט כספם"    כך טוען התובע במשפטו של מנהל התיקים החרדי שלום קופרמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il