X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נושא רשימתנו הינו השוואת היבטי המיסוי ברכישת קרקע בחו"ל כיחיד או חברה. פערי המס בישראל-20% ליחיד לעומת 29% לחברה, אינם כה גדולים. עם זאת, בחו"ל פערי המיסוי בין יחיד לחברה הינם גדולים ונוטים דרך כלל לטובת חברות
▪  ▪  ▪

שיקולי המס המרכיבים החלטה האם לקנות קרקע בחו"ל ביחיד או חברה הינם מורכבים ביותר ויש להתאימם לכל מקרה לגופו. הכתבה מונה שורה של נימוקים לרכישה כיחיד, אך הרבה מאוד תלוי בנסיבות המקרה. המסקנה איננה חד-משמעית וכל מקרה יוכרע לנסיבותיו. לעיתים דרישת הבנק המממן שמה קץ להתלבטות, והרכישה תעשה כחברה. לעיתים יתרונות האמנה יחייבו רכישה כחברה. ניתן לרכוש כיחיד על-מנת לקבל זיכוי בישראל, על המס ששולם בארץ הזרה. לתוצאה זו ניתן להגיע גם על-ידי חברה שקופה מסוג כלשהו. יש לבחון כל מקרה ומקרה לגופו, ולקבל החלטה בהתאם.
נושא רשימתנו הינו השוואת היבטי המיסוי ברכישת קרקע בחו"ל כיחיד או חברה. פערי המס בישראל-20% ליחיד לעומת 29% לחברה, אינם כה גדולים. עם זאת, בחו"ל פערי המיסוי בין יחיד לחברה הינם גדולים ונוטים דרך כלל לטובת חברות. הסיבה היא משום שזהו רק מיסוי חלקי שיושלם במשיכה למישור היחיד - מיסוי דו שלבי המקובל בהקשר זה. בעיה נוספת נעוצה בכך שזיכוי ממס לא יתקבל דרך כלל בישראל בגין המס ששילמה החברה בחו"ל, למעט חריג מסויים המצוי ומאפשר זיכוי וגילום המעלה את המס בישראל לשיעור המס המלא, קרי 45% כולל עד ליחיד.
ניתן לקבל את המס הזר כניכוי אם מדובר בחברת סי. אף. סי. קרי, שיש לה הכנסה פאסיבית או הונית ורק מיעוט ההכנסה של הקבוצה עסקית. אז גם ירד שיעור המס לרמת מס על דיבידנד 25%. מובן שיש להתארגן כך שרק יחיד יחזיק את מניות החברה הזרה הפאסיבית שכן, אם בעלת המניות היא חברה, יקפוץ שיעור המס הכולל ל-44% בנוסף למס הזר (הניתן כניכוי), במקום 25% מס.
יש רבים המעדיפים להכניס תוכן עסקי לחברה הזרה. או אז ניתן לדחות מיסוי בישראל כמשיכה בפועל של הרווחים - דחייה שיכולה להיות אינסופית. הסיכון בסוג פעילות עסקית זו הינו, הפיתוי הקיים תמיד של רשויות המס בישראל, למסות את החברה הזרה כאילו השליטה והניהול בישראל, ולקבל מס משלים ברמת החברה. ניתן כמובן להתכונן מראש לטענה כזו אך רוב המשקיעים מרחיקים עצמם מהמחשבה מה יהיה ולא נוקטים בפעולות הכנה מתבקשות.
יחיד המשקיע בחו"ל איננו זכאי לפטור דירות מגורים, אך הוא יהנה ממס נמוך כאן, ולעיתים בחו"ל ויקבל את המס בחו"ל כזיכוי בישראל. לעיתים ארה"ב הינה דוגמא קלאסית מדוע להשקיע כיחיד דווקא.
השקעות בארה"ב
במקום שבו התוכנית העסקית היא מכירת הנדל"ן ברווח לאחר החזקתו לפחות שנה, ללא שימוש ברווחים כהון חוזר להשקעה נוספת, כי אז המבנה שיש ליצור הוא מבנה השם דגש על שקיפות. לפי מבנה זה יחיד תושב ישראל ישקיע ישירות בשותפות אמריקנית מוגבלת (LLP) אשר הנה בגדר גוף שקוף לצורכי מס, הן בדין האמריקני והן בדין הישראלי. ה-LLP תשקיע בנדל"ן בארה"ב. במידה והנכסים הנמכרים הוחזקו במשך למעלה משנה יוטל מס על רווח ההון (Long term capital gain) בשיעור של 15 אחוז. המיסוי יעשה במישור היחיד.

(המשך ברשימה הבאה).
תאריך:  30/01/2007   |   עודכן:  30/01/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נרי אבנרי
אריק היה נחוש לבצע את הגירוש. הוא אמר לי: משה, אם לא יהיה גירוש, אתה ואני נשב בכלא. עכשיו מה? הוא את עורו הציל, ואני אחרי שאכלתי את הדגים המסריחים, צריך להכין את עצמי לישיבה ארוכה בכלא. על מה? על כמה השפרצות אסורות?
מנחם ברוד
כוח ההרס נראה חזק מכוח הבניין, אך בפועל כוח הבניין גובר ומכריע. כוח ההרס יכול לנצח בנקודה זו או אחרת, אבל במאזן הכולל, כוח הבניין מנצח ללא ערעור
עו"ד אלעזר גריסרו
הקונפליקט העיקרי בדיון שאלת חלוקת המוניטין העסקי נובע מהחיבור הבלתי נמנע בין מוניטין אישי לבין מוניטין עסקי, שכן המוניטין העסקי נסמך על זה האישי
גילה גמליאל
הקלות הבלתי נסבלת שבה ניתן לשנות חוק יסוד אף מחריפה במקרה זה, משום שהדבר נעשה מתוך מטרה להתאים את החוק לצרכיו האישיים של מועמד    השינוי המוצע יהפוך את ההצבעה לתפקיד הנשיא לכלי מיקוח במסגרת עסקנות פוליטית
אופיר פלק
בימים אלו משקיעים ראש הממשלה והמשנה לו מאמצים קדחתנים בניסיון נואש לשנות את חוק יסוד נשיא המדינה    על פניו, אין להצעת החוק רוב בכנסת והיא זוכה כעת לבוז גורף משמאל ומימין, אך האם אלו הם באמת פני הדברים?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il