X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היום זה ברור: האינטראקציה הפסולה בין מעצבי דעת הקהל לפוליטיקאים, היא שהולידה את קדימה עוד בטרם נולדה, היא הוגדרה כמפלגת "המפץ הגדול"
▪  ▪  ▪
קדימה. הגרסה הפוליטית לטיטאניק. לגזור ולשמור.

עם כתב אישום בכיס, מה שמנע ממנו מלהסניף תיק ממשלתי, ועם הרבה זמן פנוי, לקח על עצמו הנאשם בפלילים ח"כ צחי הנגבי משימה בלתי אפשרית: לשקם את קדימה. רק נולדה, וכבר יש מי שסבור שהיא זקוקה לשיקום. אלא שקדימה היא לא בית עסק שזקוק לשיקום. קדימה היא ספינה עם חורים, שעל סיפונה חוגגים בסוטול שודדי מנדטים, שחילקו ביניהם את השלל. פעם קראו לתיקים בממשלה "כופתאות", היום זה "שלל".
המסניפים מקדימה ויתרו על סניפים. הם מתגאים, שבשונה ממפלגת האם המשופעת בסניפים, להם יש "בית". מי שיצא לשטח לבדוק, ראה בית וירטואלי, עם דלתות אמיתיות. נעולות!! מפלגה בלי תשתית, בלי מוסדות דמוקרטים, בלי מתפקדים, ועם סופת טורנדו גבית- התקשורת הצליחה להביא אותם לשלטון. העובדה הזו מוכיחה שני דברים: התקשורת מזמן עברה להיות המעצמה הראשונה, ושקדימה היא פיקציה אידיאולוגית, והמנהיג המוביל אותה הוא - כמו שכתב ארי שביט - "המצאה של עיתונאים".
אין באף דמוקרטיה בעולם חבורת נוכלים שהגיעה לשלטון מבלי שעברה את מבחן הקלפי. תזכורת: פעם ראשונה שקדימה ביקשה את אמון הבוחר, היא עשתה זאת מתוך השלטון. אילו ניצבה על קו הזינוק בצמוד למפלגת הגמלאים, היו מן הסתם זוכים, לפחות מנדטים מ"תפנית" של האלוף (מיל.) עוזי דיין.
היום זה ברור: האינטראקציה הפסולה בין מעצבי דעת הקהל לפוליטיקאים, היא שהולידה את קדימה. עוד בטרם נולדה, היא הוגדרה ע"י (חיים רמון ו-) התקשורת כמפלגת "המפץ הגדול". מי שראה את הקופסאות הריקות של הפסוליה, בסמוך למיקרופונים של אמנון אברמוביץ' וחבריו, מבין, שמדובר בפלוץ גדול. קדימה היא מפלגת "הפלוץ הגדול".
על-פי הסקרים הציבור רואה בקדימה "מפגע אקולוגי". מי שמסתכל על החבורה המקיפה את אהוד אולמרט רואה: אחד עם הרשעה בכיס, אחד עם כתב אישום, חלקם חשודים בפלילים, וחלקם עתידם הפוליטי לוט בחושך. הבטיחו פוליטיקה אחרת - וקיימו!
בהתנהלותה המושחתת המפלגה תוקפת אותנו. ולאלה בינינו שהם אלרגיים, צריך לומר: השפעתה זמנית. עוד בטרם תסגור קדנציה, היא תתפוגג אל דפי ההיסטוריה. מפני שיסוד הקמתה הוא שחיתות ובגידה. ומושחתים שבגדו במפלגת האם - אין להם זכות מוסרית לצפות לנאמנות מצד אלה שעשו טעות והצביעו עבורה.
הענשת פוליטיקאים בוגדים חשובה. היא אמורה ללמד לקח את אלה שבטוחים שהשמעת הסלוגן "דברים שרואים מכאן לא רואים משם"- מתירה להם לבגוד במצביעים. ואם היו בין בכירי קדימה כאלה שתמכו בעבר במנהיגותו של אולמרט, הרי שעשו זאת, רק כדי לא לטלטל את הספינה. היום רובם חשים שהוא משקולת כבדה שמזרזת את טביעת מפלגתם.
אזרחים בעלי תודעה דמוקרטית סבירה, חייבים לפתח סלידה מתופעה כמו קדימה. מפלגה בלי אג'נדה, שצמרתה מורכבת מחבורה אופורטוניסטית, שרק תאוות שלטון מחברת אותם. לציבור יציגו עקרונות חמאה, שחשיפתם לחום המופץ מהשררה ממיסה אותם, וזוטרים עלובים (אפללואים) עם תכונות של זיקית.
הסיטואציה שבה הם חוגגים על סיפון ספינתם, בעוד היא שוקעת למצולות מוכיחה את הניתוק שלהם מהמציאות. רגע ההתפכחות מתקרב. אם לא וועדת וינוגרד, ולא היועץ המשפטי מזוז, אז מינה צמח. סקרים המוכיחים נטישת המוני מצביעים פוטנציאליים, הם שימלאו את הספינה מים. זו רק שאלה של זמן, עד שהעכברים יבחינו בספינה סמוכה, ויתחננו להצלה. אחרי העכברים הראשונים, יזנקו אחרים. ומי שלא יספיק- יטבע!
קדימה. הגרסה הפוליטית לטיטאניק. לגזור ולשמור.

תאריך:  08/02/2007   |   עודכן:  08/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קדימה, אל המצולות!
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
אהבתייייייי
גיל מהגליל  |  8/02/07 18:57
2
רצוי לסייע לספינה ולנוסעיה, לצלול. יתכן שרק ננמעמקי האבדון, ימחו את הבושה. ל"ת
הניה  |  8/02/07 19:07
3
Reality Check
ClearVision  |  8/02/07 19:46
4
קדימה
אריק נתיב  |  8/02/07 22:27
5
כרגיל, נרי מערבב דמיון עם פנטזיות ותקוות. נתראה אחרי הבחירות הבאות. אני בממשלה ואתה בדוכן המלאואח ל"ת
חבר קדימה  |  8/02/07 23:17
 
- יש סיבה לתגובתך, כמו לחברותך בקדימה !
לחבר קדימה הגאה !  |  9/02/07 17:24
6
כמה נתנה לקדימה - הגב צמח?
גיל מהגליל-  |  9/02/07 07:01
7
מניעת בגידת הנבחרים
שלמה אידן  |  9/02/07 10:05
 
- שלמה אידן צודק ומדייק!
ד.א  |  10/02/07 09:13
 
- יש מה לעשות!
שלמה אידן  |  10/02/07 09:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוחאי עילם
אולי "קודם צריך שיהיה רע, לפני שיהיה טוב”    קודם קדנציה מלאה לליכוד עם נתניהו, שיעשה כאן הרס רב, ורק אחר כך יבוא שינוי חיובי אמיתי    השמאל חזר לשלטון רק כאשר ישב באופוזיציה לפני כן
עו"ד אברהם פכטר
מינוי שר המשפטים, עם אג'נדה ברורה על מערכת אכיפת החוק, יש בה חידוש מרענן מחד והתנגדות גלויה של המתנגדים מאידך    ספק גדול אם ניתן לבצע את כל התוכניות עליהן הצהיר פרופ' פרידמן
ליאת יקיר-טמנג
מלחמת מעמדות, צמצום מעמד הביניים, התחממות כדה"א ומשבר כלכלי בארה"ב שעלול להביא למשבר עולמי    הדיווח האמיתי מפסגת האליטה העולמית בדאבוס
יהונתן דחוח-הלוי
התנועה האיסלאמית אינה מבקשת שוויון ביחס המדינה כלפיה לגבי המקומות הקדושים. היא דורשת בעלות מוחלטת ובלתי ניתנת לערעור על המקומות הקדושים לאיסלאם ושוללת כל זכות יהודית בירושלים ואף בכותל המערבי
ראובן לייב
ליד משולש הגבולות שווייץ-צרפת-גרמניה, משתרע השווארצוואלד, שהוא הרבה יותר מעוגה, אלא שמו של הגדול והיפה ביערות גרמניה    בשטחו יש אתרים היסטוריים מרהיבים, שמורים היטב; תיאטרון, קונצרטים, שווקים ועשרות עיירות-נופש ומרפא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il