X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אין שום עו"ד בעולם - יהיה רהוט וממולח ככל שיהיה - שיצליח לשכנע מאן-דהו שראש הממשלה חשב שיש קשר בין המינוי של פרץ לביטחון לבין האינטרס הציבורי. אילו אני אליהו וינוגרד- על זה בלבד, הייתי מעיף אותו
▪  ▪  ▪

"קודם כל אני, אח"כ אני, ורק במקום השלישי אני", זה המוטו שמנחה את הפוליטיקאי הישראלי. תשאלו אותו, "רגע, מה עם הציבור"? והתשובה שתקבלו: "ציבור?? תזכיר לי"?! אח"כ מינה צמח מפרסמת סקרים, ומסתבר שרוב אזרחי ישראל מתעבים את הנבחרים. על התיעוב הזה צריך לומר, שהושג בדי עמל. אפשר לכתוב על זה ספרים שלמים. קבלו דוגמאות טריות.
ראש הממשלה באמצעות מקורביו, אומר על שר הביטחון שלו. שימו לב: "בשביל כמה קולות במגזר הערבי בפריימריז, הוא הפקיר את ביטחון ישראל" (מעריב/ 11.2.07). הדברים נאמרו בגין מכתב פומבי ששלח עמיר פרץ לראש הממשלה, ובו דרישה להפסיק את עבודות החפירה בהר הבית. פרסום המכתב הזה התפרש בעיני מר אולמרט, כמתן רוח גבית לאנשי התנועה האיסלאמית בישראל, שהסיתו ועוררו את המהומות.
במילים פשוטות, ראש הממשלה מדווח לנו, שבגין המאמץ לשמור על כיסאו, שר הביטחון הפקיר את השמירה על חיינו. ואם היה למאן-דהו ספק, שמנהיג העבודה מונע ע"י שיקולים אישיים נטו, המינוי של ר'אלב מג'אדלה לשר, רק כדי לזכות בעוד קולות מהמגזר- מוכיח את הקביעה הזו. האם עמיר פרץ הוא היחיד שמונע ע"י שיקולים אישיים?
אין באף דמוקרטיה בעולם פוליטיקאי נכלולי, ערמומי, צבוע, מתחסד ומושחת כמו אולמרט. החוצפן הזה מעז להטיח האשמות (צודקות!) בשר הביטחון שלו, בגין העדפת השיקול האישי על האינטרס הציבורי. שמא יואיל אבי המשתמטים לספר לנו, מה הניע אותו להפקיד את ביטחוננו בידיו של מנהיג הפועלים לך ואלנסה? סליחה, עמיר פרץ?
עוד בטרם קיבל החלטה על איוש התיקים, היה ברור לו שיאלץ לתת ליו"ר העבודה אחד משלושת התיקים הבכירים. תיק החוץ ירד מיד מהפרק. מבחינתו של אולמרט, חזית עם נסראללה, יותר קלה מחזית עם ציפי לבני. נשארנו עם האוצר והביטחון. מבין השניים, ברור שהאוצר יותר מתאים. אם כך, מדוע קיבל פרץ את תיק הביטחון?
לא צריך להיות אולמרטולוג כדי להבין: ראש הממשלה רצה את האוצר בשליטתו. אין שום עו"ד בעולם - יהיה רהוט וממולח ככל שיהיה - שיצליח לשכנע מאן-דהו שראש הממשלה חשב שיש קשר בין המינוי של פרץ לביטחון, לבין האינטרס הציבורי. אילו אני אליהו וינוגרד - על זה בלבד, הייתי מעיף אותו.
ובימים שהוא חשוד בפלילים, אנחנו מתבשרים על מינוי חדש: פרופסור דניאל פרידמן, זכה לקבל את התיק שהאיש עם הלשון המשתלחת (תרתי משמע) השאיר. המינוי עורר אריות (בדימ.) מרבצם, ושמענו אפילו גרגור מאיים שכויל כלפי השר החדש. הרציונאל מאחורי השמעת האיומים היה סדרת מאמרים דליקים ששוגרו מהמקלדת שלו, היישר למעוזם של שומרי החומות. ח"כ שלי יחימוביץ' מעל דוכן הכנסת הסבירה לשר החדש את המניע מאחורי המינוי: "ראש הממשלה שלח אותך להבעיר אש בביהמ"ש".
אחרי שלמדנו מהו הקוד שמפעיל את ראש הממשלה, ברור לנו שהאינטרס הציבורי לא עמד לנגד עיניו. הצוקה שמעיקה עליו, מאז התיישב על כורסתו של המושחת שקדם לו - היא שהביאה אותו להחלטה. גם אם יש בינינו רבים המשוכנעים שהמינוי ראוי (לא מכיר אותו) ברור שהמניע פסול! וכשמדובר במשפטים - למניע יש משמעות רבה.
אבל כמו בספרי ילדים, לא לעולם חוסן: הרשע בסיפור צריך לשלם בסוף. והסוף של אולמרט קרוב. אי-שם באחד מחדרי החקירות, מכינים לו חוקרי משטרה דה-ז'וו, שאמור להתגבש לכתב-אישום. אחרי השימוע, יתברר לו, שהסרדינים ששחו בקרבתו, אינם אלא דגי פיראנה, עם אותו מוטו: "קודם כל אני, אח"כ אני, ורק בסוף אני".
והציבור? לציבור לא יישאר...

תאריך:  11/02/2007   |   עודכן:  11/02/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קודם כל אני, אח"כ אני
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
כל מילה בסלע.
כחול,,כתום.  |  11/02/07 16:03
2
נרי,,,השפה שלך מדליקה אותי. ל"ת
סטודנטית עצלה.  |  11/02/07 16:09
3
כל מילה שפתיים יישק, חס וחלילה לא...
טהורת המידות  |  11/02/07 18:15
4
הציבור? הרי 25% מהציבור נתן לו את קולם לעשות כרצונו
מגיע לו לציבור  |  11/02/07 18:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר ניצן יניב
למרות ההשקעה בתוכנית הגילוי המוקדם של סרטן השד בישראל, כל חולה רביעית עדיין נפטרת מן המחלה, לרוב כתוצאה מאבחון מאוחר מדי    זאת משום שהמחלה מתגלה במרפאת הקהילה ללא אמצעים טכניים, אלא רק בבדיקת מישוש ידנית
עו"ד יראון פסטינגר
דומה שניסיונו של השר רמון להביא לשינויים הכרחיים במערכת המשפט, בצירוף ניהול המשפט תוך העלאת האשמות קשות ביותר כלפי הפרקליטות והמשטרה, עלה לו במחיר כבד, שאין כדוגמתו. בתי המשפט מתקשים לקבל טענות אנטי מערכתיות מסוג זה, ונוטים באופן אוטומטי להגן על מערכות החוק, כפי שהדבר בא לידי ביטוי בפסק הדין
ראובן לייב
ביקור בפארק מסעיר בעיירה האיטלקית קולודי, אשר ישראלים מעטים נקלעים אליה, חושף מציאות העולה על כל דמיון
מיכאל אדירעם
עידן יוסף
מה הכי מעצבן אנשים חשובים, איך מוכרים להם שעון, איך ההתפטרות של ליבאי הפכה אותו לחשוב יותר, כיצד מתגמלים לקוח חשוב ואיזו תרומה תורם עמישראל לאיש חשוב מאוד    תורנות שבת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il