X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מניית לאומי עלתה ב-0.1% במחזור ענק פעיל בשוק: "המשקיעים המוסדיים הזרימו ביקושים אדירים למניית לאומי והדבר מעיד על העוצמה של שוק ההון"
▪  ▪  ▪
הבורסה באחד העם [צילום: לע"מ]

הבורסה של תל אביב חתמה את יום המסחר בירידות שערים קלות בלבד לאחר שבמרבית שעות היום נסחרה בירידות שערים של כ-1%: מדד תל אביב 25 איבד 0.1% וננעל ברמה של 839.67 נקודות ומדד תל אביב 100 איבד גם הוא 0.1% וננעל ברמה של 782.63 נקודות. מדד מניות הנדל"ן איבד 0.7%. מחזורי המסחר הסתכמו ב-1.9 מיליארד שקלים.
בבורסות אירופה נרשמו עליות של 0.2%-0.3%. סמוך לתום שעות המסחר בתל אביב נפתח המסחר בוול סטריט ביציבות לאחר ירידות שערים של כ-3% שנרשמו אתמול.
בשוק איגרות החוב הממשלתיות נרשמו עליות שערים של עד 0.5% באפיקים השקליים וירידות של כ-0.1% במחירי איגרות החוב צמודות המדד.
בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית ברמה של 0.5% - בהתאם לציפיות השוק. בבנק אף רמזו כי הריבית תישאר ברמה זו למשך מספר חודשים, וכתבו כי "האינפלציה צפויה בתקופה הקרובה להישאר בתוך היעד, גם אם בחלק מהזמן תהיה קרובה לגבול העליון של התחום. כמו-כן, צפוי שהפעילות הממותנת תימשך בתקופה הקרובה. מצב זה תומך בשמירה על הריבית הנמוכה בחודשים הקרובים". בבנק ההשקעות מריל לינץ' העריכו היום כי בנק ישראל יהיה אחד הבנקים הראשונים שיעלה את הריבית וכי בסוף 2010 היא תעמוד על 1.5%.
בבנק העולמי סבורים כי המיתון בישראל ובעולם מתחיל למצות את עצמו: ברמה העולמית, סבורים בבנק כי "מתחזקים הסימנים שלפיהם המיתון העולמי מתקרב לנקודת השפל שלו. קצב ההידרדרות הואט, ובחלק מהאינדיקטורים נרשם שיפור. ואולם, רמת הביקושים עדיין נמוכה מאוד, וכן גם הסחר העולמי, ואי-ודאות אופפת את עוצמתה ומהלכה של ההתאוששות". באשר לישראל, כותבים בבנק כי "חלק מהנתונים שהתקבלו בחודש האחרון מחזקים את ההערכה בדבר התמתנות הירידה המתמשכת בפעילות הריאלית, שאפיינה את הרביע האחרון של 2008 ואת הרביע הראשון של 2009".
בבנק העולמי מעריכים כי היציאה מהמיתון עשויה להיות מעט איטית יותר: הבנק העולמי העריך אתמול כי הכלכלה העולמית עשויה להתחיל להתאושש השנה, אולם הוסיף כי ההתאוששות של כלכלות עניות עשויה להיות איטית יותר מזו של הכלכלות העשירות. הבנק צופה נפילה של 2.9% בתוצר העולמי השנה, לעומת תחזית קודמת מחודש מארס לירידה של 1.7%. בשנת 2010, צופה הבנק העולמי צמיחה גלובלית של 2% בשנה הבאה, לעומת תחזית קודמת חודש מרס לצמיחה של 2.3%. המיליארדר ג'ורג' סורוס אמר בריאיון לערוץ החדשות הפולני ,TVN24, כי "הגרוע ביותר כבר מאחורינו, בהחלט".
מניית כור (-2.03%, 9650.0), מקבוצת אי.די.בי שבשליטת נוחי דנקנר, נסחרה בירידות שערים. דירקטוריון החברה אישר אתמול השקעה בהיקף של 3.5 מיליארד שקלים במניות קרפור, הקמעונאית הגדולה באירופה והשנייה בגודלה בעולם. קרפור פועלת ב-33 מדינות באמצעות יותר מ-15 אלף חנויות. זוהי המטרה השנייה אליה מכוונת כור לאחר שסיבוב השקעות במניית הבנק השווייצי קרדיט סוויס הניב לה רווח של מצטבר של 2.2 מיליארד שקלים בתוך פחות משנה.
מדד מניות הבנקים נסחר בירידות שערים של כ-2% אולם ננעל בירידה של 0.2% בלבד הובלת מניות בנק לאומי (0.1%, 1000.0) ובנק הפועלים (-0.51%, 982.0). דויטשה בנק זכה אתמול במכרז על יתרת האחזקות (4.9%) של סרברוס-גבריאל בבנק לאומי. במכרז אתמול התמודדו שלושה גופים זרים. ההערכות הן כי דויטשה בנק שילם מחיר נמוך ב-6% ממחיר השוק של המניות וינסה כבר היום להפיץ אותן לגופים מוסדיים בשוק המקומי או הבינלאומי. מניית בנק לאומי ריכזה מחזור מסחר ענק של 340 מיליון שקלים. פעיל בשוק אומר כי "המשקיעים המוסדיים הזרימו ביקושים אדירים למניית לאומי והדבר מעיד על העוצמה של שוק ההון בימים אלה".
בסיטי הצטרפו הבוקר להערכות כי תוצאותיה של מכתשים אגן (-3.43%, 1970.0) צפויות להיפגע בטווח הקרוב וצופים ירידה של 15% בהכנסות החברה ברבעון השני של 2009. בסיטי עוברים מהמלצת "קנייה - בסיכון גבוה" להמלצת "החזק - בסיכון גבוה", ומורידים את מחיר היעד מ-38 שקלים למניה ל-24 שקלים בלבד. הבוקר עמד מחיר המניה על כ-20.4 שקלים. ירידות נרשמות גם במניות הכימיה האחרות כמו כימיקלים לישראל (-0.93%, 3963.0) וטבע (-0.59%, 18500.0).
מניית בזק (2.43%, 742.0) נסחרה בעליות שערים לאחר שבבנק ההשקעות מריל לינץ' העניקו המלצת "קניה" למניה במחיר יעד של 8.60 – גבוה בכ-19% ממחיר המניה הבוקר.
שבוע אחרי חוזה הענק שחתמה אלווריון (16.96%, 1800.0), יצרנית פתרונות התקשורת האלחוטיים מבוססי תקן ה-WiMax, בארצות הברית, חותמת החברה על חוזה גדול נוסף, המוערך על-פי מקורות בשוק בעשרות מיליוני דולרים. תחת ההסכם, תפרוס אלווריון רשת WiMax לאריאה באיטליה, שהיא מפעיל התקשורת היחיד באיטליה עם רישיון להפעלת WiMax ארצי. לפני כשבוע חתמה אלווריון על עסקה שהתמורה עליה עשויה להגיע לכ-150 מיליון דולר. היקפה של העסקה הוערך בידי החברה בכ-150-100 מיליון דולר, והיא תתפרש על פני חמש שנים, כך שהחברה צפויה לרשום הכנסות של 30-20 מיליון דולר בשנה.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  23/06/2009   |   עודכן:  23/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבורסה סיימה ביציבות: ת"א 25 איבד 0.1%
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יו"ר הכנסת מגבש ועדה לאיתור היועץ המשפטי הבא של הכנסת    בכוונת ריבלין לאייש את משרת היועץ החדש בינואר הקרוב, לקראת סיום כהונת היועמ"ש הנוכחית
עופר וולפסון
האוצר פרסם את מכרזי המיון המוקדם למתקן קליטת גז נוזלי בלבד וללא רכש גז, בעקבות החלטת הממשלה כי אין בכך צורך לאור גילויי הגז באזורנו
אלעזר לוין
"לא מקובל להתערב בפעילות של תאגידים לפני קבלת החלטה"
עידן יוסף
הפעילים מוחים נגד המשך העברת המזון מישראל לרצועת עזה למרות שהחייל עדיין שבוי שם    המשטרה מונעת מהם לחסום את כל המעברים
מערכת אתר ספורט 5
הערב ביורו U21: איטליה - בלארוס (5+LIVE), שבדיה - סרביה (באתר)
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il