X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד התקשורת שובר את שליטתן: החברות יידרשו לאפשר לכל הלקוחות להצטרף למסלולים שבהם מקבלים זיכוי בגין שיחות הרפורמה תעודד את שיווק המכשירים בשוק החופשי ותגדיל את המגוון על המדפים
▪  ▪  ▪
רפורמה חשובה [צילום: AP]

חברות הסלולר יחויבו מעתה לסבסד באופן זהה מכשיר סלולרי שנקנה אצלן ומכשיר שהלקוח קנה מחברת סלולר אחרת או ממשווק חיצוני במסלולים המעניקים זיכוי על מחיר המכשיר. זאת בעקבות רפורמה שישיק בקרוב משרד התקשורת, שנתפשת בשוק התקשורת ובמשרד כחשובה ביותר מאז תוכנית ניידות המספרים.
כיום מזוכים לקוחות של חברות הסלולר בכל חודש על עלות המכשיר, בתנאי שהגיעו להיקף שימוש מסוים במכשיר - במודל שמכונה חיוב-זיכוי. הלקוח מחויב תחילה בעבור עלות המכשיר, ואחר כך מזוכה בחלק או בכל הסכום. כך, לקוח שמבקש לעבור חברה, חייב לשלם בתשלום אחד את שארית החוב שלו בעבור המכשיר שרכש, ואינו נהנה עוד מהזיכויים. הדבר כובל את הלקוח לחברה למשך תקופת רכישת המכשיר - 36 חודשים. במשרד שקלו לאסור לחלוטין על החברות לסבסד מכשירים, אך שר התקשורת, משה כחלון, החליט על מתווה אחר לרפורמה. באמצעות הרפורמה מתכוונן משרד התקשורת לנתק את הזיקה בין רכישת מכשירים להטבות זמן אוויר. משמעות הדבר היא הסרה של אחד החסמים הגדולים ביותר בפני נטישת חברות סלולר, שכן כיום לקוחות רבים נשארים עם חברת סלולר שלוש שנים רק כדי להמשיך לקבל את הזיכוי על עלות רכישת המכשיר.
ביצוע הרפורמה תיושם בקרוב, לאחר שקוימו כבר שני שימועים בעניין. בשימועים התנגדו חברות הסלולר לרפורמה בטענה שמודל החיוב-זיכוי פועל לטובת הלקוח.
לרפורמה השלכות לא רק על הצרכנים אלא גם על מגזר הקמעונות. כיום נשלט שוק מכשירי הטלפון לחלוטין בידי חברות הסלולר, אף שרשתות חשמל ואלקטרוניקה משווקות גם הן מכשירים סלולריים.
בדוח של חברת סאני, יבואנית סמסונג ישראל, נכתב, למשל, כי רק 22% מהמכירות של החברה ברבעון הראשון של 2009 היו בשוק החופשי - והשאר נעשו דרך מפעילות הסלולר. כמה מיצרניות המכשירים, כמו סוני-אריקסון, אינן משווקות כלל מכשירים בשוק החופשי, אלא רק דרך מפעילות הסלולר.
הסיבה לדומיננטיות של המפעילות בשיווק מכשירים היא שהן היחידות שיכולות להציע ללקוחות את סבסוד קניית המכשיר, שאינו אפשרי למשווקים בשוק החופשי. כך, הרפורמה הנוכחית לא רק תשחרר את הלקוחות מאזיקי הזהב של הזיכויים על הקנייה, אלא גם תעורר תחרות ביבוא ובשיווק מכשירי הסלולר, ותגדיל את מגוון המכשירים על המדפים.
אחרי יישום הרפורמה, הלקוח יוכל לרכוש מכשירי סלולרי מחוץ לחברה סלולרית, לקנות מהחברה הסלולרית רק כרטיס SIM, ועדיין לקבל את הטבת הזיכויים. עם זאת, קיים חשש שכל חברות הסלולר יעלו את מחירי כרטיסי ה-SIM, שכיום עולים 100-50 שקלים. למכשירים שנקנים בשוק החופשי יש יתרון, משום שהם מגיעים ללא נעילת SIM, הנהוגה בחברות הסלולר.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  25/06/2009   |   עודכן:  25/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חברות הסלולר לא ישלטו יותר בשוק המכשירים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אי דיוקים רבים
מיכאל ב  |  25/06/09 14:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נגה משל
פארק בריכות סודי עם מפלים ופינות חי, קפה-משחקייה יאפי בלב כרכור, נטיעת כרמים ליד ירושלים ועוד הצעות לבילויים מיוחדים שלא יעלו לכם (כמעט) אף שקל
גלית יצחק
מרדכי שטאובר מונה לתפקיד    יו"ר הנהלת בית-החולים: שטאובר הוא האיש הנכון, בזמן הנכון
עופר וולפסון
כך עולה מסקר שערך המי"ל בקרב מנהלים במשק    75% מהמנהלים הביעו שביעות רצון נמוכה מתפקודו של שטייניץ    לעומת זאת, 90% תומכים במדיניותו של סטנלי פישר
מחלקה ראשונה
אחמדינג'אד: "מדוע מר אובמה מתפתה ללכת בעקבות אותה דרך של בוש"    לאחר מספר ימים של שקט התחדשו המהומות בטהרן    עדי ראייה דיווחו על מאות הרוגים
איציק וולף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il