רשות ההגבלים העסקיים, בראשות רונית קן, החלה בבדיקת הסכמי שיתוף הפעולה ("קוד שרינג") של חברת אל על עם חברות תעופה זרות. במסמך של הרשות, שהגיע לידי TheMarker, מופיעים הפרטים שחברות התעופה הזרות התבקשו לספק לגבי שיתוף הפעולה בינן לבין אל על. כך למשל, הרשות דרשה פירוט מלא של מספר הנוסעים שרכשו כרטיסי טיסה בקו מנתב"ג ליעד בחו"ל, ומספרם של השבים בחזרה לנתב"ג באותו קו, בכל הטיסות בקו זה מ-1 בינואר 2005 עד 31 במארס 2009, תוך הפרדה בין נוסעים בטיסות ישירות לנוסעים שטסו דרך יעד ביניים.
הרשות בודקת אם אין בהסכם כדי לפגוע בתחרות על אותו הקו בין שתי החברות המשתפות פעולה. זאת, כחלק מהכפפתו בראשונה של ענף התעופה לחוק ההגבלים העסקיים ב-2008 וסמכותה של הממונה להעניק פטורים בנושא זה.
על פי מסמך הרשות להגבלים עסקיים, עוד נדרשו חברות התעופה הזרות לפרט את "ממוצע מחירי הכרטיסים ללא מסים לסוכן, למפעיל המשווק ולצרכן וכן את מחיר המינימום" שנקבה חברת התעופה למפעיל המשווק בכל מחלקת רישום ובמחלקות השונות. בנוסף, נדרשו חברות התעופה לפרט את היקף ההכנסות וההוצאות בדולרים. לפי המסמך, "את ההכנסות יש לחלק להכנסות מנוסעים, הכנסת ממטען והכנסות אחרות. את ההוצאות יש לחלק להוצאות ישירות משתנות, הוצאות ישירות קבועות והוצאות אחרות".
הבדיקה אינה קשורה לחקירה שמנהלת הרשות להגבלים עסקיים בחשד שהתאחדות סוכני הנסיעות דרשה מחברות תעופה זרות להעלות מחירים במכירת כרטיסי טיסה באינטרנט ובמרכזי הטלפונים ישירות מחברות התעופה.
לאל על הסכמי קוד משותף עם 12 חברות תעופה אחרות, אשר ברובם מאפשרים הפעלת הטיסות בידי שתי החברות. הקוד המשותף מעניק למובילים המשתתפים אפשרות להגדיל את תדירות הטיסות המוצעות ללקוחותיהם, נגישות ליעדים נוספים וכן יתרונות שיווקיים, לרבות הגברת האטרקטיוויות של מועדון הנוסע המתמיד.
ברשות להגבלים עסקיים אישרו כי מתקיימת בדיקה של הסכמי הקוד שרינג וכי החלטה תתקבל "בתוך כמה שבועות".