X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
S&P 500 עלה ב-2.5%; AIG זינקה ב-24% על רקע העלאת ההמלצה, מניית גולדמן טיפסה ב-5.3% בנק אוף אמריקה עלה ב-9.3% טאואר קפצה ב-11.4%
▪  ▪  ▪

המסחר בוול סטריט ננעל בעליות שערים חדות. המשקיעים, שממתינים לדו"חות הרבעון השני, גילו אופטימיות גבוהה על רקע העלאת ההמלצה למניית גולדמן סאקס. מניות הבנקים ובראשן בנק אוף אמריקה הובילו את העליות.
נאסד"ק התחזק ב-2.1% לרמה של 1,793 נקודות, דאו ג’ונס הוסיף 2.3% לרמה של 8,331 נקודות ומדד S&P 500 עלה ב-2.5% לרמה של 901 נקודות. בשוק הסולידי נרשמו ירידות במחירי איגרות החוב של ממשלת ארה"ב לתקופה של 10 שנים והתשואה עליהן עלתה ב-0.04% לרמה של 3.35%.
בזירת המקרו: הגירעון בתקציב האוצר בארה"ב הסתכם בחודש שעבר ב-94.3 מיליארד דולר - הגירעון הגדול מעולם שנרשם בחודש יוני והראשון שנרשם בחודש זה מאז שנת 1991. בכך הגירעון המצטבר מתחילת שנת התקציב גדל ליותר מטריליון דולר, כך מסר היום משרד האוצר האמריקאי. עם זאת, הגירעון היה נמוך במעט מתחזיות הכלכלנים לגירעון של 97 מיליארד דולר ביוני, והיה נמוך יותר מגירעון של 189.7 מיליארד דולר בחודש מאי. בחודש יוני 2008 נרשם עודף תקציבי של 33.5 מיליארד דולר.
הראלי בשוקי המניות העולמיים הוביל את המניות בשווקים המתעוררים לרמתן הגבוהה ביותר מזה קרוב לשנתיים. כך דיווחה היום סוכנות הידיעות בלומברג. עם זאת, הפעם האחרונה בה היו המניות בשווקים המתעוררים כל כך יקרות, באוקטובר 2007, החלו השווקים ליפול בעקבות משבר האשראי העולמי ומדדי השווקים המתעוררים איבדו חצי משוויים.
מכפיל הרווח של מדד השווקים המתעוררים של MSCI עומד על 15.4, לעומת מכפיל רווח של 14 למדד S&P 500, לפי נתוני בלומברג. בשנה שעברה, מאז הפעם האחרונה בה מכפיל הרווח של בורסות השווקים המתעוררים היה גבוה כל כך, צנחו המדדים ב-54%. מכפיל הנכסים של המדד, לעומת זאת, עומד על רמת שיא של 1.7, לאחר שזינק ב-34% ברבעון האחרון - לעומת מכפיל הנכסים של מדד MSCI העולמי, העומד על 1.5.
אינטל, יצרנית השבבים הגדולה בעולם, וגוגל נסחרו על רקע כוונתה של ענקית מנועי החיפוש להשיק את מערכת ההפעלה החדשה שלה. בסוף השבוע אישרה אינטל כי עבדה ביחד עם גוגל לפתח את פלטפורמת הכרום OS - מתחרה פוטנציאלית למערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט. מספר מערכות ההפעלה הקיימות בשוק פועלות על מעבדי אינטל, ביניהן חלונות, מאק OS X, ולינוקס. אינטל העבירה את מערכת ההפעלה שלה לטלפונים ניידים - מובלין - ללינוקס. כמו כן דווח כי אינטל עובדת עם גוגל להתאמת מערכת ההפעלה אנדרואיד לטלפונים סלולריים.
גולדמן סאקס, אחד הבנקים הגדולים בארה"ב שהחזיר באחרונה את מלוא הסיוע שקיבל מהממשל הפדרלי, יפרסם מחר את דו"חותיו לרבעון השני של 2009. על פי ההערכות בוול סטריט, עשוי הבנק לרשום רווח של יותר מ-2 מיליארד דולר, בשל הצלחתו בתחום המסחר. השאלה שרבים שואלים עצמם היא כיצד הצליח הבנק להניב רווחים כאלה חודשים ספורים בלבד לאחר שהמגזר הפיננסי בארה"ב זועזע עד היסוד.
מרדית ויטני אדוויזורי גרופ, חברת הייעוץ החדשה של האנליסטית מרדית ויטני, בחרה היום בגולדמן סאקס להיות החברה הראשונה בארה"ב שעל מנייתה היא ממליצה, כשהעלתה את דירוג מניית הבנק, ערב פרסום דו"חותיו, מ"נייטרלי" ל"קנייה". מחיר היעד שקבעה ויטני למניית גולדמן סאקס הוא 186 דולר. מניית הבנק, שעלתה עד כה השנה ב-68%, נסגרה ביום שישי במחיר של 141.87 דולר בוול סטריט.
מנייתה של טאואר, יצרנית השבבים ממגדל העמק, זינקה על רקע חוזה חדש שחתמה עם חברת 3Peak Microelectronics לייצור שבבים עבור התקני ה-LED של חברת 3Peak, המשמשים לפאנלים המוארים במכשירים כדוגמת טלפונים ניידים, מכשירי ניווט אישיים ועוד. שווי העסקה על פי הערכות בשוק הוא מיליוני דולרים.
באיחור של רבעון דיווחה היום מגל מערכות ביטחון על תוצאותיה לרבעון הרביעי של 2008. במהלך הרבעון רשמה החברה הכנסות של 29.9 מיליון דולר, עלייה של 29.1% ביחס לרבעון המקביל - בו הסתכמו ההכנסות ב-23.2 מיליון דולר. למרות העלייה בהכנסות, בשל עלייה בעלות המכר, ירד הרווח הגולמי של החברה מ-8.3 מיליון דולר ברבעון המקביל ל-6.4 מיליון דולר ברבעון הנוכחי - ירידה של 22.8%. שולי הרווח הגולמי צנחו ל-21.5% לעומת שולי רווח גולמי של 35.9% ברבעון המקביל. עיקר הירידה בשולי הרווח נבעה ממחיקת מלאי בהיקף 2 מיליון דולר וכן משולי רווח נמוכים של החברה הבת של מגל באירופה.
עם המניות הישראליות שבלטו במסחר: DSPG עלתה ב-4%; סינרון התחזקה ב-5.7%; צורן הוסיפה 2.8%; אלווריון טיפסה ב-4.1%.

תאריך:  13/07/2009   |   עודכן:  13/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הבנקים דחפו את וול סטריט לעליות חדות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה שני
חברי המדינות הבלתי מזדהות קוראות לארצות הברית להסיר את החרם נגד קובה משום שלדבריהם, הדבר גורם לנזק כלכלי לתושבים
אלעזר לוין
זליג: המכרז בעייתי; כנראה שלא אשתתף    עשרות יזמים הציפו הערב את המתחם    חולדאי הבטיח פחות ביורוקרטיה
מאיה שני
התעשיה האווירית נערכת לאיום הגובר מצד אירן    החלה בתהליך פיתוח של מיירטי "חץ 3" כתגובה על האיום ההולך וגובר מצד אירן
שירלי בר דיין
המאמן רפי כהן: "נקווה שיזכיר את פארקר של הכדורסל"
מחלקה ראשונה
נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב בדימוס מונה לכהן כיו"ר הוועדה לאישור בוררים במוסד הבוררות של לשכת עורכי הדין    חברי ועדה נוספים - עו"ד פיני רובין ועו"ד שוקי חורש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il