X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקרב האחרון על שווי השימוש ברכב צמוד הסתיים אך לפני זמן קצר משרד האוצר, שביקש לשנות את שיטת החישוב התקפל עקב לחץ המעסיקים קריאת התיגר מגיעה מכיוון בלתי צפוי: לפי הצעה חדשה, מכשיר שיותקן במכוניות ליסינג יאפשר דיווח על נסיעות עסקיות, שווי השימוש יחושב בהתאם
▪  ▪  ▪
קרבות הליסינג ממשיכים

הקרב האחרון על שווי השימוש ברכב צמוד הסתיים אך לפני זמן קצר. משרד האוצר, שביקש לשנות את שיטת החישוב של שווי השימוש כך שזה יהיה גבוה יחסית, התקפל עקב לחץ המעסיקים, והשווי יהיה נמוך יותר - 2.5% מערך המכונית (שיעור שיירד בשנים הבאות). ואולם בענף כבר נערכים לקרב הבא בנושא, כשקריאת התיגר מגיעה מכיוון בלתי צפוי - מחברת שירותי הדרך שגריר, שכבר נתקלת בהתנגדות מצד רשות המסים.
לפי משרד האוצר, ב-2010 ייקבע שווי השימוש ברכב צמוד באופן ליניארי כשיעור קבוע ממחיר המכונית, ללא קשר לאופן השימוש בה ולמספר הנסיעות הפרטיות והעסקיות. ההנחה היא שכל הנסיעות ברכב שהמעסיק מעמיד לרשות עובדיו הן פרטיות. שגריר וחברת הוצאה מוכרת, שבראשות רואה החשבון יואל רטנר, מבקשות לשנות זאת - בהסתמך על פסקי דין שניתנו בעבר, ולפיהם "חישוב ספציפי גובר על הנוסחה האומדנית" בכל הקשור להכרה בהוצאות.
עוד מסתמכות החברות על תקנות מס הכנסה מ-95', שבהן נכתב כי "הוצאות רכב יותרו רק אם הותקן ברכב מכשיר למדידת מספר הקילומטרים ולמדידת תצרוכת הדלק". כדי לענות על דרישה זאת, פיתחו בשגריר מכשיר פשוט למראה, המותקן ברכב. בתחילת כל נסיעה בוחר הנהג באמצעות כפתור ייעודי את סוג הנסיעה - פרטית, נסיעת עבודה ו"אחר", המשמש להגדרת נסיעות מהבית לעבודה (שאינן מוכרות במס).
מאחורי התפעול הקל עומדת מערכת מורכבת יותר הכוללת איתור לווייני וקשר עם מוקד החברה, כך שהמעסיק יוכל לראות לאן נוסע העובד בנסיעות המוגדרות עסקיות (נתוני הנסיעות הפרטיות יישארו חסויים, כדי לשמור על פרטיות העובד). נתוני הנסיעות יסוכמו בדו"ח חודשי מפורט, שיכלול את הנסיעות הפרטיות והעסקיות, ואותו ניתן יהיה להגיש לרשות המסים.
ואולם רשות המסים שוללת את השיטה החדשה. גם כיום, טוענים שם, שווי השימוש מהווה הטבת מס ביחס לשווי הכלכלי הריאלי של הרכב. הטיעון העיקרי של רשות המסים הוא כי לא ניתן לאמת את הנתונים בדו"ח ולשחזר את הפרטים של כל נסיעה ונסיעה. לדברי הרשות, בדיקת כל הדו"חות תגרום לעומס עצום על אנשיה, ותיצור תמריץ לדווח על נסיעות עסקיות. לכן, חוששים ברשות מאובדן מס נכבד.
בשגריר ובהוצאה מוכרת מצחצחים חרבות לקראת מאבק משפטי. כל מעביד שירכוש את המערכת יקבל ייעוץ משפטי חינם ממשרד עורכי הדין של ד"ר משה שקל, שילווה אותו מול רשות המסים. לפי ההערכות, בתחילה אפשר יהיה להגיש דו"חות כאלה, כל עוד יהיה מדובר במספר קטן של עובדים. רק כשתוגש כמות גדולה של דו"חות, יתחיל מאבק משפטי.

תאריך:  14/07/2009   |   עודכן:  14/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאבק הליסינג: חישוב שימוש - על נסיעות בפועל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי בסוק
עד 2017 יוקמו ארבעה בסיסי ענק: עיר הבה"דים, הקמפוס הטכנולוגי, קרית המודיעין ובסיס חיל האוויר בנבטים
עופר וולפסון
שר התקשורת הגיע למשרדי הערוץ והביע "אופטימיות זהירה" באשר למתווה המתגבש להצלת הערוץ בין משרדו, האוצר והרשות השנייה    נטוויז'ן דיווחה על חשיפה של 20 מיליון ש"ח לאתר נענע10
רותי אברהם
שלטונות ברזיל סירבו להעניק לרב אליאור חן מעמד פליט והוא יוסגר לישראל    הרב אליאור חן יעמוד לדין כמי שעמד בראש חבורת המתעללים בילדיה של האם מירושלים
רותי אברהם
ההצעה כוללת כללים להסדר, מו"מ ודרכים לחזרה ממנו    שופטים יוכלו להתערב במו"מ    המטרה: להפחית את העומס
עופר וולפסון
עלה במסחר אמש מעל לרמת 60 הדולרים לחבית    נתונים מעודדים על התל"ג בסינגפור ונתונים טובים הצפויים מכיוונה של סין מביאים להערכה כי אסיה תוביל את העולם ליציאה מהמיתון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il