X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
משרד התחבורה משמיע בזמן האחרון, במיוחד מאז היבחרו של שאול מופז לתפקיד שר התחבורה, אלפי מילים פורחות באוויר בדבר המלחמה בתאונות הדרכים. מוכרזות הצהרות שונות שנזרקות לחלל האוויר מתנדפות ונעלמות. להלן מספר עצות למשרד התחבורה כיצד באמת ניתן להילחם בתאונות הדרכים
▪  ▪  ▪

לפני כמה ימים עמדתי כשישים דקות לפני מרפאה שמטפלת במכורים לסמים ברחוב בן זומא ביפו. מרפאה המספקת תחליפי סם למכורים לסמים וכן למכורים המעוניינים להיגמל. לפי מה שאני יודע במרפאה הזאת מטופלים כ-250 נוטלי סמים אשר באים לשם יום יום לצורך קבלת תחליפי סם. אין בכך כל פסול. נהפוך הוא. אך אני שבמקרה הזדמנתי למקום הייתי עד לתופעה ממש מדהימה בעיני. במשך שעה אחת ששהיתי במקום הגיעו 13 נוטלי סמים ברכבים פרטיים, כאשר הם נוהגים ברכבם עוצרים ליד המרפאה, עולים למרפאה נוטלים סם ויורדים לרכב מסוממים, נכנסים לרכב ונוסעים בו כאשר הסם מככב בגופם (כל מספרי הרכבים רשומים אצלי). אחד הנהגים נכנס לחנות שבה הייתי. שאלתי אותו מדוע הרכב שלו כל כך דפוק (הוא נהג חדש) הוא ענה לי, כי הוא לא אשם, מדי פעם מאז שקבל את רישיון הנהיגה נכנסו בו מספר פעמים, רק פעם אחת הוא היה אשם בתאונה. כל זאת מאז שקיבל את רישיון הנהיגה לפני כשלושה חודשים.
הגדיל לעשות אחד המסוממים. בעל מכונית מרצדס שחורה (מספרה רשום אצלי), הוא נכנס לרחוב החד סטרי הזה מכיוון אין כניסה, כלומר מרחוב ירושלים נסע לאורך כל הרחוב בניגוד לכיוון התנועה. בסוף הרחוב הסתובב וחזר בכיוון הנכון והחנה מול המרפאה בכדי לקבל את הסם שהוא כל כך זקוק לו.
כבוד שר התחבורה, אם בארץ הקטנה שלנו יש כשלושים אלף מסוממים. מתוכם יש רק ל 10% כלי רכב (זאת השערתי ונבואה שלי), הם נוהגים, הנה לך רוצחים נוהגים, מסוממים, נהגים מסוכנים שאין להם שיקול דעת ושליטה. לא צריך הרבה ביורוקרטיה. לא צריך מנגנון משוכלל. לא צריך מנכ"ל משרד ואלפי פקידים. צריך פשוט לקחת ממסוממים הללו את הרישיונות. צריך פשוט מעט יוזמה ולא יצירת מנגנונים מנופחים. לא צריך הצהרות היוצאות חדשות לבקרים. רק שלילת רישיונם של מסוממים אלו יכולה בכל שנה למנוע מאות תאונות דרכים ולמנוע פציעות והרוגים מיותרים.
כביש איילון כביש אגרה
בימים האחרונים שמעתי ולא בפליאה הברקה חדשה מפי גורמים בכירים בחברה ששמה נתיבי איילון ומפי בכירים במשרד התחבורה. מה העלו בחכתם חכמי חלם אלו. "יש להפוך את כביש איילון לכביש אגרה תוך שנה עד שנתיים". מדוע יש להפוך כביש זה המהווה עורק תחבורה מרכזי לכל גוש דן לכביש אגרה. מכיוון "שתוך תקופה קצרה הכביש לא יהיה רלוונטי יותר בגלל עומסי התנועה אשר יהיו בו". על כן יש להפוך עורק תחבורה זה לכביש אגרה. בכדי להקטין בו את עומסי התנועה.
רבותי, לא לסלול כביש נוסף אלא להטיל אגרה על הנוסעים בכביש הזה, על-ידי כך להעביר את התנועה למרכזי הערים. כאשר הכוונה היתה בסלילת כביש זה להוציא את התנועה ממרכזי הערים וכן לאפשר לשלושה מיליון תושבי גוש דן את האפשרות לנוע בצורה יותר יעילה. אז מה אומרים חכמי חלם הללו, הטלת אגרה תרוקן במקצת את הכביש הזה, כביש איילון, או כפי שהוא נקרא גם כביש מספר 20.
אני מציע לחכמי חלם הללו לקבוע אגרה גבוהה במיוחד לכביש הזה. 100 ש"ח לקילומטר, כך בכלל כמעט לא ינועו בו מכוניות והוא יהיה פנוי לגמרי. ברצוני לתת מספר הערות לחכמי חלם הללו עם הרעיון החלמאי ביותר שאני שמעתיו עד היום. הכביש הזה הוא לא כביש פרטי של חברת נתיבי איילון. הכביש הזה נבנה על חשבון המיסים שנהגי ישראל משלמים ומטרתם סלילת כבישים. הכביש הזה מומן על חשבון המיסים ששולמו למדינה שגם כך מזניחה את התשתיות (במדינת ישראל יש הכי פחות כבישים ביחס למכוניות ביחס לכל העולם המערבי). הכביש הזה הוא לא כביש פרטי של נתיבי איילון ולא של אף חלמאי אחר. אם רוצים להוריד את העומס בכביש הזה יש צורך מיידי לסלול כבישים נוספים ואף קומה שנייה ואף שלישית מעל הנתיב הנ"ל, כל זאת בכדי לא לבזבז משאבי קרקע מיותרים.
שאלה קצרה לי למנכ"ל נתיבי איילון. במשך שבע השנים האחרונות אתם סוללים את הכביש בין ולפסון ובין היציאה הדרומית ביותר לראשון לציון. אתם, בזכות החלם שאתם המצאתם, בזבזתם על הכביש הזה שנבנה כבר כשבע שנים לפי הערכתי, לפי מה שאני רואה, כמיליארד שקלים. בזבוז חלמאי אחד גדול. כאשר סיימתם את הסלילה הראשונה עם שני הנתיבים מיד גיליתם כי שני נתיבים לא מספיקים ומיד התחלתם בהרס הכביש והתחלתם בהרחבת הכביש. סיימתם ההרחבה. מיד הרסתם את כל הכביש והתחלתם את כל העבודות מחדש מכיוון שנוצר הצורך להוסיף נתיב לרכבת. מיד תוך כדי ההרס המוחלט של מה שסללתם הרסתם את כל הכביש שוב בכדי לתקן שגיאות תכנוניות שגרמו לפקקי תנועה אדירים. כך במשך שבע שנים האחרונות כל תושבי האזור והנהגים סובלים סבל רב של בניית כביש, חנוכתו. הריסתו מיד לאחר הטכס. בנייתו שוב. חנוכתו. הריסתו שוב ובנייתו מחדש. מעניין כמה שנים כך עוד תבנו את הכביש הזה ותהרסו אותו. עוד כמה כסך תבזבזו בגלל חוסר תכנון נכון שלכם. הנה אם הייתם מתכננים נכון, בכל הכספים הללו של בנייה והרס, בנייה והרס, יכולתם להקים עוד נתיבי איילון, מכיוון שבחלם עסקינן, אני לא אתפלא שלאחר החנוכה החדשה של הכביש תוך שנה תהרסו אותו שוב כי שכחתם דבר מה.
ברצוני לומר לך שר נכבד. כל שר או נבחר ציבור שחושב שיוכל להטיל אגרה על כביש איילון ויקבל אהדה בשל כך, לא מבין היכן הוא חי. ברצוני לומר לך שר נכבד, למנכ"ל נתיבי איילון יכולים להיות שיגיונות מכאן ועד סין. כביש זה שנבנה על-ידי כספי ציבור. המיסים הרצחניים שנגבים בארץ בגין רכישת רכב, בגין רכישת דלק, מטרתם הקמת תשתיות שלא מוקמות מספיק או מוקמות באיחור. חלמאות זאת בגין מחשבה של הכרזה על כבישים שהוקמו על חשבוננו לכבישי אגרה לא תעבור לסדר היום. כל נציג ציבור שייתן יד למחשבות טיפשיות כאלו ימצא את עצמו בלשכת עבודה, ציבור הנהגים בישראל אומנם אדיש אך לא טיפש, לא נולד בחלם כפי שחושבים חכמי חלם. הנהגים לא יתנו את ידם לטיפשות זאת. הם יחסלו כל קרירה זאת או אחרת של כל חלמאי אשר יחשוב שאפשר להפוך כביש זה או אחר לכביש אגרה גם כאשר הוא נבנה על חשבון כספי ציבור.
כבוד השר, תשלח מנכ"ל חכם זה ללשכת העבודה שיחפש לו תעסוקה חדשה, שם יוכל להעלות הצעות כגון אלו כפי שהעלה באחרונה בעניין כביש מספר עשרים. אם אתה לא תראה לו את הדרך אנו ציבור הנהגים נראה לך את הדרך ונמנה שר אחר אשר יפסיק את הרעיונות החלמאיים הללו בעודם באבם.

בפרק הבא כיצד באמת אפשר להילחם בתאונות הדרכים.
תאריך:  05/03/2007   |   עודכן:  05/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מלחמת המילים של משרד התחבורה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
שראנטי בטיחותי
חנה ג.  |  5/03/07 10:31
2
רדוד
שם  |  5/03/07 10:50
 
- בוקר טוב עובד ומשרת נטיבי אילון.
חד קרן  |  5/03/07 12:19
3
מסכים עם מה שנאמר
צודק  |  5/03/07 11:57
4
אלכס מסתבר שפורום ההומור שלך הפך למציאותי בארצנו
מירב הצוחקת  |  5/03/07 14:03
5
האם מופז יעשה במשרד התחבורה את אשר עשה בצה"ל
אילנה חן  |  5/03/07 17:43
6
הכתובת על הקיר "לוקחים כסף-נשלם בדמים
מרדכי מוטי אטיה  |  5/03/07 23:13
 
- המשטרה לא עושה את עבודתה בנושא
חד קרן  |  6/03/07 00:19
 
- הבעיה שלמשטרה אין זמן לעסוק בכלום. יש לקחת לה את כל התפקידים הבטחוניים.
יונתי  |  6/03/07 09:48
7
ההפקרות על הכבישים נמשכת כך גם המלל של משרד התחבורה. ל"ת
שושן צחור  |  6/03/07 01:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
כבר שנים מדברים על כך שנדרשת תעודת זהות חדשה, כזו שתיישם את כל טכנולוגיות ההגנה החדשות. השוק המסחרי כבר שנים רבות מיישם מערכות חכמות בכרטיסי אשראי, לדוגמה. אינני יודע למה ממתינים
ירון מירלמן
מוכרחים להירתם לטובת העלאת המודעות הציבורית והאישית לנושא הבטיחות בדרכים. הגורם האנושי, אנחנו, מוגדרים כסיבה לרוב המכריע של תאונות הדרכים
יואב יצחק
אולמרט מנסה להרוס את מוסד הביקורת בניסיון להסית תשומת לב הציבור מפרשות השוחד בהן הוא מעורב    כדי להשיג את מטרתו הוא מנצל לרעה את מעמדו ומפקיר את בטחון המדינה    וכרגיל, מתגייסים לטובתו כמה פרשני וכתבי חצר
עצמון מינס
סיפור לימי הפורים
ראובן לייב
טיול לבירת אנגליה, ביחד עם אבא, בשיטת עשה זאת בעצמך, מזמן חוויות רבות, בעלות עניין משותף    מתכונת מומלצת לטיול בן שבעה ימים בכרך האנגלי הגדול    לונדון מחכה לבני הנוער
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il