X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדד ת"א 25 נגע ב-900 נקודות וחזר לאחור מניות הגז איבדו עד 8% ת"א 25 עלה ב0.4% הפועלים עלתה ב-2.2% הראל עלתה ב-0.1% דיסקונט טיפסה ב-2.8%
▪  ▪  ▪
הבורסה בתל אביב [צילום: לע"מ]

יום המסחר השני של השבוע נפתח אף הוא באווירה חיובית בדומה למגמה העולמית ולאחר העליות של כ-2% שנרשמו אתמול. מדד תל אביב 25 טיפס כבר בלמעלה מ-1% וחצה לראשונה מאז חודש וחצי את רמת ה-900 נקודות, אז נתקפו המשקיעים שוב בפחד גבהים והחלו מימושי רווחים שמחקו כמעט את כל העליות.
מדד תל אביב 25 עלה ב-0.4% לרמה של 893 נקודות. מדד תל אביב 100 הוסיף 0.2% לרמה של 830 נקודות. מדד התל טק עלה ב-1%. מחזור המסחר היה ער מהרגיל והסתכם ב-2.3 מיליארד שקלים.
עליות השערים הנאות הגיעו אתמול בין היתר לאחר שחברת דירוג האשראי הבינלאומית S&P אישררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה של A יציב. מדובר בדירוג האשראי למט"ח לטווח ארוך, שהוא הדירוג המרכזי. חברת דירוג האשראי כתבה בהודעתה כי נציגיה רואים את השינויים לרעה בנתוני התקציב כשינוי זמני, שהינו חלק ממעגל העסקים.
המשק הישראלי קיבל אתמול חדשות טובות לאחר שהמדד המשולב של בנק ישראל לחודש יוני עלה ב-0.2%. זוהי הפעם הראשונה בה עולה המדד המשולב לאחר שירד שוב ושוב במשך 10 החודשים האחרונים.
הכלכלן הראשי של בנק לאומי, ד"ר גיל בפמן, פירסם בסוף 2008 מחקר שבדק את התקופות בהן ירד המדד המשולב של בנק ישראל לתקופה ארוכה מארבעה חודשים. בפמן גילה כי בתקופות של ירידה בפעילות של יותר מארבעה חודשים, היא נמשכת לרוב כ-16 חודשים בממוצע. בבנק ישראל כתבו כי מוקדם להעריך האם העלייה במדד מסמנת תפנית במחזור העסקים.
מסקר ציפיות שנערך בקרב התעשיינים עולה כי ברבעון השלישי של 2009 צפויה התייצבות בתפוקת התעשיה לאחר שישה רבעונים של ירידות משמעותיות. עוד צופים התעשיינים האטה ניכרת בעצמת הירידות בפרמטרים שונים, כמו יצוא.
את העליות בשוק בימים האחרונים מניות הבנקים מובילות מניות הבנקים כאשר המדד עלה ב-1.5% ובסך-הכל ב-5.5% ביומיים. לאומי (0.0%, 25.0) והפועלים (0.0%, 25.0) ריכזו מחזורים ערים ועלו ב-2.2% ו-0.6% בהתאמה.
בנק דיסקונט מכר את ההחזקות שלו בחברת הביטוח הראל בתמורה ל-200 מיליון שקלים ברווח של 60 מיליון שקלים. בעקבות זאת ריכזה הראל את המחזור הגבוה בשוק של 235 מיליון שקלים והמניה שמרה על יציבות. מניית דיסקונט עלתה ב-2.8%.
כיל (0.0%, 25.0) דישדשה היום ואיבדה 0.2% אולי עדיין בהשראת רצף ידיעות שליליות מסוף השבוע על ענף הדשנים, וביניהן ירידת מחירי האשלג בצפון אמריקה.
מדד הנדל"ן עולה ב-0.9% ומוביל גם היום את העליות. שיכון ובינוי (0.05%, 605.0) פתחה את היום בזינוק ער של 5% אבל שמרה על יציבות בסיום. הבוקר פורסם ב-TheMarker כי חברת סולל בונה מקבוצת שיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, היא הזוכה במכרז הענק לאחזקת כבישים של החברה הלאומית לדרכים (מע"צ החדשה) באזור הצפון, שהיקפו המשוער עומד על 1-1.2 מיליארד שקלים.
אלביט מערכות (0.0%, 25.0) הודיעה על רכישת הפעילות של בי.וי.אר תמורת 34 מיליון דולר. המניה שנסחרת בחודש האחרון במחיר שיא איבדה 0.5%.
מניות חיפושי הגז נחלשו היום, וביניהן ישראמקו (0.0%, 25.0) איבדה 4.5% ו דלק קידוחים (0.0%, 25.0) ירדה ב-8%, לאור הורדת המלצה של כלל פיננסים לענף. "מניות המגזר מגלמות כבר היום תרחיש חיובי של הצלחה. הפער למחירי היעד הצטמצם והסיכונים ברקע משנים את משוואת הסיכון סיכוי לטובת הסיכון", כותבת האנליסטית גל רייטר. דלק קידוחים הודיעה גם על מכירת חלקה בפרויקט בווייטנאם בתמורה של 84 מיליון דולר.
גם המהלך למכירת פרטנר (0.0%, 25.0) מתקדם: כמעט כל החברות אשר מתמודדות כעת בהליך המכירה של פרטנר הציעו הצעת רכש ראשונה לחברה עם תג מחיר של 15 דולר למניה, לעומת מחירה בבורסה כיום - 17.8 דולר למניה, אשר משקף לחברה שווי של 2.7 מיליארד דולר. בעלת השליטה בפרטנר (51%) היא חברת האצ'יסון מהונג קונג. פרטנר עלתה ב-0.7%.

תאריך:  20/07/2009   |   עודכן:  20/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העליות בבורסה כמעט נמחקו בסיום המסחר
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
בתגובה יחריף מטה המאבק של התושבים את פעולות המחאה שלו כבר השבוע
מחלקה ראשונה
עשרות ישראלים נעצרו במרפאה בבוקרשט    רובם שוחררו אך שניים נותרו במעצר    משרד החוץ: מנסים להביא לסיום הפרשה
איריס לקנר
במסגרת כל טיפולי ההפריות שעברה הכוכבת, גופה קיבל נפח    ואז הגיע הלהיט ששינה עבורה את הכל: "החתונה היוונית שלי"
עופר וולפסון
אורכו של הקטע כ-17 ק"מ - ממחלף עירון באזור ואדי ערה ועד מחלף עין תות ליד יקנעם    צפוי להגדיל התנועה בכביש בכ-20% ולקצר משמעותית את זמן הנסיעה של תושבי הצפון למרכז    ועוד: תשלום לכביש 6 - גם דרך האינטרנט    [מפת מסלול קטע 18 של כביש 6]
איציק וולף
בית החולים מביע שאט נפש מן האיומים על חייו של המשנה למנכ"ל בית החולים בעקבות פרשת "האם המרעיבה"    "מאחורי האיומים עומדים גורמים קיצונים בלתי אחראיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il