X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ת"א 25 עלה ב-3.3% כיל זינקה ב-8% החברה לישראל טיפסה ב-9% אפריקה עלתה ב-9.5%
▪  ▪  ▪
הבורסה באחד העם [צילום: לע"מ]

שבוע המסחר בבורסה של תל אביב נפתח באווירה אופטימית במיוחד על-רקע מגמה חיובית בוול סטריט במהלך סוף השבוע, שחתמה שבוע של עליות שערים ועל-רקע עליות שערים גם בשוקי אסיה. מחר יכריז בנק ישראל על הריבית במשק וההערכות הן כי היא תישאר ברמה הנוכחית.
המסחר נחתם בעליות שערים חדות: תל אביב 25 הוסיף 3.3% לרמה של 945 נקודות ותל אביב 100 התחזק ב-3.2% לרמה של 878 נקודות. מדד מניות הנדל"ן עלה ב-4.4% ומדד מניות הבנקים הוסיף 3.4%. מחזור המסחר היה ער והסתכם ב-2.1 מיליארד שקלים.
היום חצה מדד תל אביב 25 את רמת ה-940 נקודות - הרמה בה היה המדד באמצע ספטמבר 2008 כאשר קרס ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות הרביעי בגודלו בארה"ב. קריסת הבנק הכבידה על המשקיעים האמריקנים והוסיפה לערער את היציבות הפיננסית בארה"ב. בורסות ברחבי העולם, ובתוכן גם הבורסה הישראלית, רשמו ירידות שערים חדות לאחר קריסת ליהמן ברדרס.
הבורסה התל אביבית מיהרה ללקק את הפצעים ולהמשיך הלאה. מאז תחילת השנה עלה מדד תל אביב 25 ב-44% אך הוא רחוק ב-23% מהשיא שרשם באוקטובר 2007. מתחילת 2009 הוסיף תל אביב 100 כ-56% והוא נמצא כיום במרחק של 26% מהשיא שרשם באוקטובר 2007.
במהלך 12 החודשים האחרונים נחלש מדד הנדל"ן ב-31% אך מאז תחילת השנה הוסיף 109%. מדד מניות הבנקים נחלש ב-14% במהלך 12 החודשים האחרונים, אך מאז תחילת השנה עלה ב-57%. מדד התל טק השיל 5% במהלך 12 החודשים האחרונים, ומתחילת 2009 עלה ב-64%.
בוול סטריט הסתיים המסחר במגמה מעורבת וחתם שבוע של עליות שערים: דאו ג’ונס עלה ב-0.3% ל-9,093 נקודות, נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-1,966 נקודות ו-S&P 500 הוסיף 0.3% ל-979 נקודות. בסיכום שבועי, הוסיף דאו ג'ונס 4%, נאסד"ק עלה ב-4.2% ו-S&P 500 התחזק ב-4.1%.
ביום שני צפוי בנק ישראל להכריז על הריבית במשק, וההערכות הן כי זו תישאר ללא שינוי ברמה של 0.5%. מדד המחירים לצרכן לחודש יוני אומנם עלה ב-0.9%, אולם עיון בהודעת הריבית שהוציא בנק ישראל לפני חודש מעלה כי בבנק המרכזי התכוננו לתרחיש דומה. בבנק הודיעו כי "האינפלציה צפויה בתקופה הקרובה להישאר בתוך היעד (1%-3%), גם אם בחלק מהזמן תהיה קרובה לגבול העליון של התחום. כמו-כן הציפיות מצביעות על כך שהפעילות הממותנת תימשך בתקופה הקרובה. מצב זה תומך בשמירה על הריבית הנמוכה בחודשים הקרובים".
הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פירסמה עוד נתון חיובי שעשוי לרמז על התאוששות נוספת במשק: סך הרכישות בכרטיסי אשראי על-ידי צרכנים פרטיים עלה בשלושת החודשים אפריל-יוני בקצב שנתי של 9.5% וזאת לאחר עלייה של 7.3% בשלושת החודשים ינואר-מרס. מתוך כך בולטת עלייה של 21.1% (בקצב שנתי) ברכישת מוצרי תעשיה, עלייה של 13.1% ברכישת שירותים, עלייה של 8.1% ברכישת מזון ומשקאות ועלייה של 4.2% ברכישת מוצרים ושירותים אחרים.
בענף מחקר שוק ההון של בנק לאומי (3.44%, 1262.0) מעריכים כי "בטווח הקצר צפוייה המגמה בשוק המניות המקומי להיות חיובית, בעיקר על-רקע ריבוי סימנים להתייצבות המצב הכלכלי והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים. להערכתנו, קיימת כדאיות בהגדלה הדרגתית של הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות".
בלאומי מסבירים על העליות בשוק המניות בתקופה האחרונה: "המומנטום החיובי בשוק הוא בעקבות סביבת הריבית הנוחה, הפשרת שוק האשראי החוץ בנקאי ופרמיית הסיכון הנמוכה. נראה שתנאי השוק הנוכחיים יוצרים לחברות תנאים נוחים יחסית להמיר חלק מחובותיהן לבנקים אשר דורשים ביטחונות ועמידה בהתניות פיננסיות; בהנפקות נוספות לציבור שניתנות בחלקן לטווחים ארוכים, בריבית נמוכה ללא הצמדה וללא מגבלות כלשהן על יעדי התמורה".
מניות הבנקים, שרשמו עליות שערים נאות בשבוע שעבר, מוסיפות למשוך את תשומת הלב של המשקיעים. בבית ההשקעות פסגות מעריכים כי בחלק מהבנקים עדיין קיים פוטנציאל לתשואה עודפת. מבין מניות הבנקים מעדיפים בפסגות את מניות בנק לאומי ואת מזרחי טפחות (3.27%, 2840.0) וממליצים עליהן בתשואת יתר.
מכתשים אגן (1.12%, 1800.0) נסחרת על-רקע הודעה של נופארם כי קיבלה הצעת רכש על-ידי חברת סינוכם הסינית. נופארם היא יצרנית חומרי ההדברה הגנריים השנייה בגודלה בעולם לאחר מכתשים אגן הישראלית ואחת היצרניות הגדולות בעולם של קוטל העשבים הלא סלקטיבי גלייפוסט, המוצר הנמכר ביותר של מכתשים אגן.
כור (-4.26%, 10800.0) נסחרת היום על-רקע הדיווח כי שבה והגדילה את הפוזיציה בבנק השווייצי קרדיט סוויס (-0.58%, 51.5). בימים האחרונים ביצעה החברה רכישות בהיקף של 0.6% ממניות קרדיט סוויס, שהביאו אותה לאחזקה כוללת של 2.3% ממניות החברה (27.55 מיליון מניות) - בשווי של 5.15 מיליארד שקלים. בימים האחרונים קנתה החברה 0.6% ממניות קרדיט סוויס בתמורה ל-1.25 מיליארד שקלים.
חברת עלבד (3.1%, 4550.0), שבשליטת מושב משואות יצחק וחברת השיווק וההפצה דנשר הגישו הצעה בלתי מחייבת לרכישת פעילותה של חברת קרליין - יצרנית מוצרי הטואלטיקה והקוסמטיקה שבבעלותה המלאה של פריגו (1.37%, 11090.0). נציגי קרליין הודיעו לעלבד ולדנשר שהצעתם אושרה להתחלת הבדיקה, יחד עם מספר הודעות לא מחייבות על-ידי מציעים נוספים.
היום הודיעה החברה הלאומית לדרכים כי בחרה בשיכון ובינוי, שבשליטת שרי אריסון, במכרז לאחזקת כבישים בהיקף של 1 מיליארד שקלים. מכרז האחזקה הוא פרויקט P.F.I ראשון מסוגו לשיקום, תפעול ואחזקה כוללת 270 ק"מ של כבישים בין-עירוניים בידי המגזר הפרטי למשך 20 שנה, תמורת תשלומים תקופתיים ממעצ.
הרשות לניירות ערך בודקת את הדיווח של אל על (-1.14%, 95.7) מיום שלישי בשבוע שעבר, לפיו קבוצת דלק (8.51%, 64500.0) הגדילה אחזקתה בחברת התעופה ל-8.55% בלא היתר. על-פי הערכות, חוקרי הרשות בודקים אם חברות בקבוצת דלק לא עיכבו את הדיווח על אחזקותיהם באל על - בניגוד לתקנות.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  26/07/2009   |   עודכן:  26/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עליות שערים חדות בסיום המסחר באחד העם
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הסתכמו ב-393 מיליון דולר ברבעון השני, בהשוואה לכמיליון דולר פחות ברבעון המקביל    עיקר הכנסתה עלתה בתחום השירותים המקוונים
יפעת גדות
הווירוס גרם למותם של כ-300 אמריקנים    יותר ממיליון אמריקנים כבר חלו בו    ממשיך להתפשט גם בקיץ    מקרי השפעת עלולים לשבור שיאים בסתיו כשבתי הספר ייפתחו ויהפכו למעבדות חיידקים
עופר וולפסון
ההתאחדות רשמה גידול של 94% במחצית הראשונה של השנה במספר המצטרפים - שיא שלא זכור זה שנים רבות
מחלקה ראשונה
על-פי החשד, האב תכנן מראש את רצח בתו בת ה-3 משום שרצה לפגוע באשתו בנפרד    נותחה גופת הפעוטה
יפעת גדות
משרד הבריאות הוציא הנחיה חדשה שלא לבצע יותר בדיקות מעבדה למי שחשודים בשפעת החזירים והטיפול יהיה על-פי קביעת הרופא, שיחליט על צורת הטיפול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il