X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
העשירייה הראשונה של החברות הבולטות בכותרות במחצית 2009 נצבעה ב-0 ו-1 עם טוויטר במקום השני, גוגל, מיקרוסופט, נוקיה ואפל במקומות 4-7, ופייסבוק שסוגרת את הרשימה
▪  ▪  ▪
טבע. במקום הראשון

2009 הן מענקיות האינטרנט והסלולר העולמיות. כך עולה מדירוג חברת "יפעת - מחקרי מדיה מתקדמים" מקבוצת יפעת, המתמחה בניתוחי תדמית בתקשורת. על-פי הדירוג, שירות המיקרובלוגינג טוויטר ניצב במקום השני ואחריו במקומות 4-7 גוגל, מיקרוסופט, נוקיה ואפל. את העשירייה הראשונה סוגרת הרשת החברתית פייסבוק. הדירוג של יפעת נעשה על-פי השקלול הכספי של שווי החשיפה החיובית שקיבלו החברות הללו בכותרות ובכותרות משנה של הכתבות שהופיעו בעיתונות היומית המובילה. בדירוג מציינת יפעת מהו השווי המוערך של החשיפה התקשורתית לה זכתה כל חברה. במקום הראשון ברשימת החברות מופיעה טבע, עם שווי חשיפה מוערך של 3.025 מיליון שקלים. האיזכורים החיוביים של טבע נגעו לדוחות הכספיים ולהכנסות השיא שלה במהלך 2008, להקמת מיזם משותף עם ענקית התרופות לונזה השוויצרית, להשקת תרופות חדשות רבות, ולכניסה לתחום תוספי התזונה.
טוויטר במקום השני, פסגות אחריה
אחרי טבע, בהפרש זניח, ניצבות טוויטר ופסגות, במקום 3-2. טוויטר נכנס לטבלה עם חשיפה בשווי של 2.95 מיליון שקלים בעיתונות הישראלית. בשבוע שעבר פירסמה חברת המחקר VMS הערכה לפיה שווי החשיפה של טוויטר בארה"ב ביוני בלבד הגיע לכ-48 מיליון דולר. VMS, עוקבת אחר הכיסוי החדשותי בערוצי הטלוויזיה, ברדיו, בעיתונים, במגזינים ובאינטרנט. על-פי החברה, טוויטר זכה לקבל במהלך יוני 2.73 מיליארד אזכורים בכלי התקשורת בארה"ב. ערוצי הטלוויזיה תרמו 57% מהכיסוי התקשורתי של האתר, העיתונים תרמו 37% והמגזינים 5%. מנכ"ל VMS, פיטר ונגרין, אמר כי בפועל מספר האזכורים התקשורתיים של טוויטר ב-30 הימים האחרונים עשוי להיות אפילו כפול מכך, מאחר שהחברה אינה עוקבת אחרי האזכורים של האתר בעיתונים קטנים יותר ברחבי ארה"ב. מספר האיזכורים של טוויטר היה כה גבוה עד שהוא אף עבר את מספר האיזכורים של גוגל.
בישראל, החשיפה של טוויטר "הייתה גם ככלי הטרנדי ביותר באינטרנט - מהנשיא אובמה ועד אליזבת טיילור שהחלו לעדכן באמצעותו, אך גם בהקשר לתפקידו כאמצעי התקשורת ששימש את המפגינים והמתנגדים לתוצאות הבחירות באירן לפני כחודשיים", הסביר נתי יעקובי, מנכ"ל יפעת בקרת פרסום. כמו המקום הראשון, גם המקום השלישי במדד החשיפה ביוני לא שייך לתעשיית האינטרנט והוא מאויש על-ידי בית ההשקעות פסגות. הכותרות של פסגות נגעו לקניית הפעילות של פריזמה, לניתוחי אנליסטים שהציבו אותו במקום גבוה בענף ולרכישת 25% מסוכנות הביטוח פרופיט.
חשיפה בשווי של 2.3 מיליון שקל לכרום OS ולבינג
הסיקור התקשורתי הנרחב לו זכו גוגל ומיקרוסופט סביב השקת מערכת ההפעלה החדשה של גוגל כרום OS, והשקת מנוע החיפוש "בינג" של מיקרוסופט, חידוש המו"מ בין מיקרוסופט ויאהו הציב את שתי ענקיות האינטרנט במקום 4-5 עם שווי חשיפה של כ-2.3 מיליון שקלים. מיד אחרי גוגל ומיקרוסופט מגיע צמד מתחרות אחר, הפעם מהזירה הסלולרית. עם שווי חשיפה של כ-1.7 ו-1.5 מיליון שקלים בהתאמה, מאיישות נוקיה ואפל את המקומות השישי והשביעי בטבלה. הכיסוי התקשורתי הרב שקיבלו השתיים עסק בתחרות בזירת מכשירי הקצה העליון - אייפון 3G מול נוקיה N97. שאר הכותרות עסקו בכיסוי התקשורתי של זירת המכשירים בעלי מסכי מגע, האפליקציות לסלולר והדיווחים פיננסיים על התוצאות הכספיות של החברות. כותרות רבות נוספות עסקו בכניסה של אייפון לישראל והקרב של חברות הסלולר על הזכות לשווקו.
הרשת הקמעונאית היחידה שנכנסה לטבלת חביבי התקשורת היא "רמי לוי שיווק השקמה", עם שווי חשיפה בשווי מוערך של כ-1.5 מיליון שקלים. על-פי יפעת, רמי לוי קיבל בחודשים האחרונים סיקור נרחב סביב פתיחת הסניף הראשון באזור המרכז, מכירת מצות בשקל בפסח, והגידול ברווח התפעולי ובנתח השוק של הרשת. את העשירייה הראשונה סוגרת הרשת החברתית פייסבוק,עם חשיפה בשווי מוערך של כ-1.49 מיליון שקלים. רוב האיזכורים של פייסבוק נגעו לעלייה העקבית במספר החברים ברשת. ביפעת מתכוונים בוודאי לסקרי TIM שמצביעים על עלייה בלתי פוסקת בחשיפה של הרשת לגולשים במגזר היהודי, ולעלייה ברייטינג של פייסבוק על-פי גוגל טרנדס לאתרים.
ההתנגחות של רמי לוי עשתה את שלה
נוסף למדד החברות, פירסמה יפעת את דירוג אנשי העסקים. בראש הרשימה ניצב נוחי דנקנר, עם סיקור בשווי 2.35 מיליון שקלים - כמעט כפול מרמי לוי, איש העסקים שהגיע למקום השני. לדברי נתי יעקובי, "דנקנר בלט בחצי השנה האחרונה עם התבטאויות בנוגע למשבר הכלכלי העולמי, קניה ומימוש מניות בבנק קרדיט סוויס ברווח נאה, מיקום במקום הראשון בדירוג המנהלים המוערכים של BDI ועוד. רמי לוי, שהסיקור האישי לו הוא זוכה נאמד בשווי של 1.2 מיליון שקלים, בלט בהתבטאויות סביב עסקת הרכישה של עוף העמק, רכישת נכסים מדלק נדל"ן, מכירת 10% ממניות הרשת, ההתנגחות הבלתי פוסקת במבצעים ובהתבטאויות מול הרשתות המתחרות ובשבוע האחרון זכייתו בתואר מנכ"ל השנה מטעם האיגוד לדוברות ויחסי ציבור".
למקום השלישי הגיע מנכ"ל בנק הפועלים ציון קינן עם סיקור בשווי של כ-900 אלף שקלים, לאחר שעלה לכותרות בסוף מרס עם מינויו במקום צבי זיו. היו"ר המיועד של הבנק, יאיר סרוסי, ממוקם במקום השביעי בטבלה עם סיקור בשווי מוערך של כחצי מיליון שקלים. במקום הרביעי ברשימה ניצב מנכ"ל טבע שלמה ינאי עם סיקור בשווי של כ-700 אלף שקלים. אחריו ברשימה ניצבים ארז ויגודמן, שפרש מניהול קבוצת שטראוס ועתיד להיכנס לתפקיד מנכ"ל מכתשים אגן, זכי שלום הבעלים של רשת חצי חינם שבלט בכותרות על רכישת פרי גליל, שי אגסי, יזם המכונית החשמלית, ומייסדי בית ההשקעות אקסלנס גיל דויטש ורוני בירם.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  26/07/2009   |   עודכן:  26/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יפעת: ענקיות האינטרנט והסלולר כבשו את הכותרות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
מאמץ של הרגע האחרון בממשלה ובכנסת למנוע השלמת חוק המאגר הביומטרי    השר איתן: דליפת מידע מהמאגר תסכן אינטרסים חיוניים של הפרט ושל המדינה
זוהר בלומנקרנץ
זאת עקב רמת ביקושים נמוכה    בענף הנסיעות העריכו כי קפריסין סובלת בעיקר מירידה בתנועת הצעירים מישראל הקיץ
אבי בר-אלי
היקף המכרז מיליארד שקלים    סולל בונה שבשליטת שרי אריסון הפתיעה כשגברה על קבוצת שפיר הנדסה, שבשליטת האחים שפירא
עופר וולפסון
ההסכם, שנחתם בין ההסתדרות וועד העובדים לבין הנהלת אגד, קובע מכסת שעות מינימליות לכל נהג ומגדיל את היקפי הפנסיה לעובדים    נהגים ללא תלונות או עבירות יזכו לבונוס כספי רבעוני
איתי מקמל
מכשיר הדגל של נוקיה הוא בעל תכונות מתקדמות רבות - יכולות משרד נייד, GPS מובנה, מצלמת 5MP ועוד, אבל עם חיסרון אחד בולט - אינו עובד עם דיבורית לרכב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il