X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדובר בצמיגים לפיאט דובלו שייבאה חברת אוטולוקס, שמיועדים לשימוש בבוץ ובשלג כמה מלקוחותיה של אוטולוקס החליטו לפרק חלק מהצמיגים שהתקינו עד להחלטה מסודרת של משרד התחבורה מאות מכוניות אחרות ממשיכות לנסוע על הכביש
▪  ▪  ▪
לא מתאימים לרכב [צילום: יח"צ]

אלפי צמיגים שיובאו על-ידי חברת אוטולוקס, חשודים כלא בטיחותיים ולא מתאימים לרכב. הפרשייה מעמידה את התקינה הישראלית בשאלה.
מדובר בצמיגים במידות המתאימות רק לפיאט דובלו, מסחרית קלה. הבעיה היא שהצמיגים הם בעלי קוד מהירות נמוך מאוד - Q, בעוד הצמיגים המקוריים היו בדרגת מהירות גבוהה יותר.
קוד מהירות מתייחס למהירות המרבית בה מסוגל הצמיג לספק אחיזה. N הוא הקוד הנמוך ביותר (עד 150 קמ"ש) ו-Q גבוה אך במעט, ומתאים ל-160 קמ"ש. אלה מהירויות שאליהן לא מגיעות מרבית המכוניות המסחריות, אך רצוי שמגבלות האחיזה יהיו גבוהות ככל שאפשר. לרוב המכוניות המשפחתיות בארץ, יש קוד מהירות המתאים ל-210 קמ"ש. המהירות המרבית של הדובלו, אגב, היא 168 קמ"ש.
לפי תקנות משרד התחבורה, חייבים להתקין על המכונית צמיגים עם קוד מהירות זהה או גבוה מזה של הצמיגים המקוריים אלא אם יצרן הרכב אישר אחרת. באוטולוקס טוענים כי ספר הרכב של דובלו מאשר התקנה של צמיגים כאלה. עם זאת, בספר הם מוגדרים לצמיגים לשלג ובוץ (M+S), משטחים עליהם המהירות נמוכה יותר.
סמל"ת, יבואנית פיאט, פנתה ליצרן וקיבלה תשובה כי צמיג כזה אינו מתאים לישראל. אוטולוקס פנו לפיאט ולמשרד התחבורה, כדי לקבל אישור לשיווק הצמיגים.
במשרד התחבורה לא קיבלו את הטענות של פיאט, והזמינו את נציגי היבואן לדיון שייערך מחר. בינתיים, כמה מלקוחותיה של אוטולוקס, להם סופקו צמיגים כאלה לאחרונה, החליטו לפרק חלק מהצמיגים שהתקינו, עד להחלטה מסודרת של משרד התחבורה. מאות מכוניות אחרות, עם צמיגים שמידת התאמתם לרכב אינה ברורה ולא קיבלה אישור ממשרד התחבורה, ממשיכות לנסוע על הכביש.
מאוטולוקס נמסר בתגובה: "אוטולוקס פועלת בהתאם לחוקים, נהלי משרד התחבורה והוראות יצרני הרכב. הרכבת הצמיגים נעשית באמצעות צמיגיות, מקצועיות ואמינות תוך הפעלת שיקול דעת זהיר ואחראי. הצמיג מופיע בספר הרכב כצמיג המאושר על-ידי יצרן הרכב להרכבה ברכבי הדובלו. אוטולוקס אף קיבלה חוות דעת - ממהנדס צמיגים וממהנדס רכב בעלי ניסיון של עשרות שנים בתחום - המאשרות באופן חד-משמעי את הרכבת הצמיג ברכבי הדובלו ושוללות כל סכנה בטיחותית. לפי חוות דעת שקיבלנו צמיגי (M+S) מתאימים לכל תנאי מזג האוויר.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  27/07/2009   |   עודכן:  27/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם אלפי צמיגים שיובאו לישראל לא בטיחותיים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אבי בר-אלי
המדינה מחזיקה באופציה לרכישת 49% מהפרויקט    דרך-ארץ הפסיקה את התקשרותה עם מעלות S&P שהורידה את דירוג החוב שלה
יפעת גדות
הפארק נענה לבקשת עמותת איל"ן והוסיף דמויות מיניאטוריות של נכים בכיסאות גלגלים בתוך הדגמים בפארק    בנוסף, הוא מארח את ילדי קייטנות איל"ן בדמי כניסה מוזלים    במשך שנה שלמה מוצע למבקרים להעניק תרומה של שקל אחד בכניסה לאתר למען איל"ן    כל נכי איל"ן יקבלו הנחה בכניסה לאתר
גלית יצחק
סרטו של פוקס - "מסע בעקבות האופטימיות" - ישודר בערוץ הבריאות בישראל באוגוסט    בסרטו מנסה פוקס לברר האם ישנם אנשים בעלי כישרון טבעי לאופטימיזם, ואם כן, מדוע?
מערכת PCאון
הרשות למשפט, טכנולוגיה ומידע שבמשרד הפנים תתחיל לחקור עבירות פליליות בתחום חוק הגנת הפרטיות וחוק שירות נתוני אשראי
עופר וולפסון
במסגרת הפרויקט, נבנה יציע צפוני המונה כ-3,500 מקומות ישיבה, נוספו מגרשי חניה ושירותים מסחריים - כולם בתקינה אירופית - בעלות כוללת של 18 מיליון ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il