X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החברה הגישה הצעה אגרסיבית וזכתה במכרז להפעלת 100 קווי אגד ודן בכפר סבא, רעננה, רמת השרון והרצליה בתשע השנים הבאות תגיע לנתח שוק של כ-10%, ותידרש לבצע רכש בהיקף של 250 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
עידן חדש בתחבורה [צילום: יח"צ]

עידן חדש בתחבורה הציבורית בשרון: חברת מטרופולין זכתה בסוף השבוע במכרז להפעלת קווי האוטובוס בשרון בהיקף כולל של כמיליארד שקלים - כך נודע ל-TheMarker.
מדובר במכרז הגדול ביותר שהוצא עד כה בענף התחבורה הציבורית, שכולל את הפעלתם של כ-100 קווי האוטובוסים של אגד בערים כפר סבא, רעננה, רמת השרון והרצליה - וכן את קווי דן בין ערים אלה לתל אביב. הקווים שיוצאו מידי החברות מהווים כ-2.2% מקווי אגד ו-4.3% מקווי דן.
זיכיון ההפעלה יינתן לשש שנים עם אופציה לשש שנים נוספות, כאשר היקף ההכנסות השנתי בקווים אלה מוערך כיום ב-100 מיליון שקלים. במסגרת המכרז התחייבו המציעים לתגבר את מערך האוטובוסים בקווים המופרטים בכ-25%. הצעתה של מטרופולין הייתה לתגבור של 30% במערך האוטובוסים. התגבור יתבטא בעיקר בהוספת קווים חדשים למוקדי פעילות מרכזיים בשרון, ובהם תחנות רכבת, אזורי תעשיה ומרכזי קניות.
מטרופולין גברה במכרז הענק על חברת קונקס (Veolia Transportation) ועל חברת עלית (שבבעלות קווים, שאשא הסעות ו-א.נ נתניה). הניקוד במכרז התבסס על היקף הסובסידיה (אחוז מהפדיון) שתדרוש המציעה מן המדינה עבור הפעלת הקווים (65%), ניקוד ההצעה התפעולית שהגישה (25%) וציון החברה בבקרה התפעולית (15%).
מטרופולין הגישה הצעה כספית אגרסיבית יחסית לאומדני המדינה, כשדרשה סובסידיה שוטפת נמוכה של 15% בלבד מהפדיון, לעומת ההצעות האחרות שהיו 25%-35%. שיעור הסובסידיה שצפתה המדינה היה 30%. גם בהצעתה התפעולית זכתה מטרופולין, לאחר שהתחייבה להפעיל בקווים 235 אוטובוסים - לעומת דרישת סף של 205 אוטובוסים בלבד במסמכי המכרז, וכ-20 אוטובוסים יותר מן המציעה השנייה במכרז. ציון הבקרה התפעולית של מטרופולין הוא הגבוה ביתר בקרב מפעילות התחבורה הציבורית כיום - ולכן גם בסעיף זה הקדימה את יריבותיה למכרז.
חברת מטרופולין נוסדה ב-2002 לקראת השלב הראשון ברפורמה בענף התחבורה הציבורית בישראל. היא מוחזקת בידי חברת ההסעות תורבוס של משפחות קרני וקוך (39%), קבוצת מכשירי תנועה שבשליטת צבי נטע (35%) וחברת אתגל (25%) שבבעלות הממונה על התקציבים לשעבר, רן קרול.
מטרופולין, בניהולו של אילן קרני, מפעילה כיום את קווי האוטובוסים בין תל אביב והשפלה הדרומית לבאר שבע וליישובי הנגב (עד מצפה רמון), וכן את התחבורה הציבורית בערד. מדובר בכ-30 קווים בין-עירוניים, בהם נעים כ-130 אוטובוסים. בנוסף מחזיקה החברה 55% ממניות חברת מטרודן, לצד חברת דן (45%). מטרודן זכתה במכרז להפעלת 22 קווי האוטובוס בעיר באר שבע, בהם נוסעים כיום 105 אוטובוסים.
"אנחנו בחירה טובה"
הזכייה של מטרופולין במכרז להפעלת אשכול השרון צפויה להכפיל את היקף פעילותה של החברה - ולהביא אותה לנתח שוק של כ-10% (לפי מספר אוטובוסים). נתח שוק זה יעמיד אותה במקום השלישי לאחר שני המונופולים הוותיקים של אגד ודן.
הזכייה במכרז תדרוש ממטרופולין השקעה של כ-250 מיליון שקלים - בשל רכש אוטובוסים חדשים והטמעת מערכות שירות מתקדמות, דוגמת כרטוס חכם ולוחות שילוט אלקטרוניים. למטרופולין התקשרות עסקית עם יבואניות וולוו ו-MAN, ואולם לא מן הנמנע כי עם היוודע דבר הזכייה תיפתח האפשרות להתקשרויות עסקיות גם עם חברות אוטובוסים מתחרות.
בתגובה לפניית TheMarker אמר קרני כי מטרופולין תציע לתושבי השרון "משהו אחר לגמרי", ותפעל ראשית להגדלת הביקושים, באמצעות מערך שיווקי רענן, שדרוג השירות והטמעת טכנולוגיות חדשות. "אנחנו בחירה טובה", אמר קרני. "אם נצליח, זו תהיה בשורה טובה לשרון, וימים יגידו אם צדקנו. מה שבטוח הוא שניתן ללקוחות שירות טוב, בדיוק כפי שאנו נותנים לתושבים בדרום. אם נרוויח יותר או פחות - את זה נראה בעתיד".
התחנה הבאה של ההפרטה: חיפה, יקנעם וקרית טבעון
קווי האוטובוסים הבאים אשר יוצאו בידי המדינה למכרז יהיו קווי אגד בין חיפה, יקנעם וקרית טבעון - כך נודע ל-TheMarker.
מדובר באשכול של 70-60 אוטובוסים, שהפרטתו תביא להוצאתם הכוללת של 28% מקווי אגד לתחרות מאז תחילת יישום הרפורמה בתחבורה הציבורית, ב-2002. במקביל, מתכננים אגף התחבורה הציבורית במשרד התחבורה בניהולו של יהודה אלבז, ואגף התקציבים באוצר בראשות סגן הממונה עמית לנג, לפרסם בתוך שבועיים את המכרז להפעלת קווי ה"מטרונית" בחיפה ובקריות.
מדובר במכרז B.R.T (אוטובוסים רבי-קיבולת) הראשון בישראל, שיופעל בשלושה קווי שירות, באורך כולל של כ-40 ק"מ: מצפון הקריות (מחנה כורדני) ועד מרכזית חוף הכרמל; מקרית אתא ועד מסוף בת גלים; ומקרית ים לשכונת הדר בחיפה. המכרז הוא מסוג B.O.T להקמה, הפעלה ותחזוקה של שלושת הקווים, 130 תחנות וכ-90 אוטובוסים למשך 12-6 שנים, בהיקף המוערך ב-750 מיליון שקלים. את שלב המיון המוקדם (P.Q) עברו ארבע קבוצות: אגד-תעבורה, דן, קבוצה משותפת למטרופולין ולקווים וקבוצה משותפת לקונקס ונתיב-אקספרס.
הרפורמה בתחבורה הציבורית אושרה ב-2000 לאחר שורת התדיינויות משפטיות ממושכות בין אגד ודן למדינה. תכליתה של הרפורמה הייתה הקטנת הריכוזיות בענף, ייעול השירות, צמצום עלויות תפעול - ולבסוף גם הפחתה של תעריפי הנסיעה. עד סוף 2008 אמורים היו 25% מקווי החברות לצאת למכרזים - כשעד היום עברו הקווים המופרטים לידי תשע חברות פרטיות. בימים אלה דנים בממשלה עם חברות אגד ודן על המשך יישומה של הרפורמה, ועל היקפי השתלבות המונופולים במפת מפעילי התחבורה הציבורית בישראל בשנים הבאות.

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  02/08/2009   |   עודכן:  02/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מטרופולין זכתה במכרז לתחבורה ציבורית בשרון
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
גלית יצחק
הוריו של שמעון וליקובסקי, בן 35, הסכימו לתרום את איבריו להצלת חיים    נתרמו: לב, ריאות, כבד, כליות ולבלב    בפעוט תושתל אונת כבד
מחלקה ראשונה
בוגרי כיתות ט' של בני המושבים יעברו השבוע מסע חוף והעפלה לאורך חוף הים מחיפה ועד מכמורת    יחוו היכרות עם תקופת ההעפלה, נושאים באיכות הסביבה וניקיון הים
עידו באום
המחיר על הריגה בתאונת דרכים - 3 שנים ו-3 חודשים בכלא    פרויקט של אתר האינטרנט נבו מאפשר לגלות מהו העונש הממוצע בישראל על כל עבירה בספר החוקים
עופר וולפסון
הודיעה כי בעקבות המשבר הכלכלי האגרה המוטלת על התאגידים, מנהלי הקרנות והבורסה תרד השנה
איציק וולף
ראש אגף התנועה בתל אביב שלח קצינים להציב מארבים סמוך לבתי המשפט    שוטרים שחנו שלא כחוק קיבלו קנסות ויועמדו לדין משמעתי    מחוז תל אביב קיבל תקציב להוצאת 50 ניידות לסיור במהלך משמרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il