X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כרגע נראה שמצבו אבוד. עם אחוז אחד של תמיכה ציבורית, עמיר פרץ הוא מנהיג מונשם. אחרי שהחמיץ שתי הזדמנויות, יש לו הזדמנות שלישית. אם יחמיץ גם אותה, הגיליוטינה בסוף מאי, תשחרר אותו מייסוריו. עונת התרחישים החלה...
▪  ▪  ▪
עמיר פרץ

פעמיים החמיץ עמיר פרץ הזדמנויות פוליטיות. החמצה ראשונה לפני הבחירות. היה יכול לעמוד בראש קואליציה עם הליכוד, ישראל-ביתנו, החרדים, הדתיים והאיחוד-הלאומי. המכנה המשותף: בניגוד לקדימה- כל המפלגות האלה היו נגד תוכנית ההתכנסות של אולמרט. היו הסכמות, אלא שהתקשורת עלתה עליו עם מכבש, עד שצעק: "בצחוק, בצחוק"! אחרי הבחירות עשה טעות פטאלית כשהסכים לקבל את תיק הביטחון.
המלחמה טרפה לו את הקלפים. פתאום התברר שקרבות ושביתות, זה בכלל לא דומה. פרץ נלכד ביומרה שלו. נכון, נסראללה לעולם לא ישכח את השם שלו, אלא שזה לא ממש עושה רושם על הציבור.
כמו משמיים הופיע פתאום אביגדור ליברמן. יו"ר ישראל ביתנו שרצה להיכנס לממשלה, היה מבחינתו של פרץ ההזדמנות השנייה. היה צריך להתנות את הסכמתו לצירופה של ישראל-ביתנו לקואליציה, ברישאפל שבסיומו הוא שר האוצר. כניסתו של ליברמן לממשלה, בלי שהעמיד את זה כתנאי, היתה ההחמצה השנייה של עמיר פרץ.
עכשיו יש לו הזדמנות שלישית. אם יחמיץ אותה, הוא ישמע: פעם שלישית גיליוטינה. אין הרבה זמן. דחוף!- בטרם תפרסם ועדת וינוגרד את מסקנותיה, הוא חייב לעשות מעשה דרמתי שמחייב אותו לקחת סיכון. צריך להזכיר לו ש"פוליטיקה היא אומנות האפשרי". רוצה לומר: היכולת לבחור במצבים קשים את האופציה הכי פחות גרועה.
כרגע, נראה שמצבו אבוד. שר ביטחון עם אחוז אחד תמיכה בלבד הוא ברווז צולע קצוץ כנפיים. בין הפרשנים הפוליטיים, יש הסכמה מקיר לקיר, שנותרו לו חודשיים בלבד להנהיג את מפלגתו. אחרי ה-28 במאי, ראשו יותז ע"י מתפקדי מפלגתו. האם באמת גורלו הפוליטי נחרץ? לדעתי לא!
הצעתי נשענת על שלושה אדנים:
א)- חוסר האמון של הציבור בהנהגת המדינה עבר את הקו האדום.
ב)- חברי הכנסת לא ירצו לקחת סיכון אישי ולהסכים על מועד לבחירות.
ג)- קדימה בנויה על יסוד של מנדטים גנובים. מהסיבה הזו- לעולם לא תהיה לגיטימית, וחובה להעלים אותה מחיינו הציבוריים, לפני שציפי לבני תחליף את אולמרט.
קואליציה חדשה בראשות נתניהו, עם מפלגת העבודה, "ניצולי קדימה", והשותפים הטבעיים של הליכוד, יביאו לעם ישראל ממשלה חדשה. לא הכי טובה, אבל עדיפה עשרת מונים על ממשלת אולמרט. מופז (אם יביא איתו 9 ח"כים מקדימה) יקבל את הביטחון, ופרץ ישקם את מנהיגותו (לקראת הפריימריז בסוף מאי) כשר רווחה (מורחב).
אלא שלממשלה כזאת יש הרבה אויבים. רבים בליכוד לא מוכנים לשריין לבוגדים מקום ברשימה הבאה. בעבודה, המתמודדים על ההנהגה מול פרץ, לא ירצו לראות אותו משקם את מנהיגותו באמצעות הנפת הדגל החברתי. ואיך לא...התקשורת!
ביבי עושה להם חררה! כל מי שמתמודד מול נתניהו- זוכה לרוח גבית. בלי שום קשר לכישורים. מדינת ישראל נמצאת במשבר מנהיגות חריף, רק משום שהתקשורת עושה הכול כדי למנוע מנתניהו להגיע לראשות ממשלה. אהוד ברק התברר כחדל אישים. מחליפו אריאל שרון, התגלה כדיקטטור מושחת ומשחית, שהקדנציה הראשונה שלו הייתה כישלון כלכלי וביטחוני קולוסאלי. בקדנציה השנייה, עזר שרון לחמאס לנצח בבחירות באמצעות גירוש אלפי יהודים מבייתם. עקר וקרס.
אולמרט במקרה היה שם. מתחתית רשימת הליכוד- היישר לזירה מול נתניהו. השותפות הבעייתית בין אולמרט ויואל מרקוס, התבררה כחסרת השפעה על נסראללה. במבחן הראשון של אולמרט התברר שהבל פה, לא מביא ניצחונות. מי שאין לו את זה- אפילו אמנון אברמוביץ' לא מסוגל לעזור לו.
עונת התרחישים בעיצומה. תרחיש לפיו נתניהו, פרץ, ומופז מובילים ממשלה, הוא הסיוט של יואל מרקוס. ועל-פי ניסיון העבר, מה שרע למרקוס- טוב לישראל. ו"ניצולי קדימה" שבגדו בליכוד? את החשבון איתם יסגרו המצביעים. אין כמו סילוק בוגדים כדי לחזק אצל הנשארים את הנאמנות לשולחיהם.

תאריך:  15/03/2007   |   עודכן:  16/03/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פעם שלישית גיליוטינה
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
"לפני הבחירות" - ?
שלמה אידן  |  15/03/07 11:17
 
- אתה צודק שלמה, ותודה על התיקון ל"ת
נרי אבנרי  |  15/03/07 14:34
2
למה לך להציע להם הצעות כאלה?
תמימה  |  15/03/07 11:24
3
היזהר מעבודת אלילים!
שלמה אידן  |  15/03/07 11:57
4
עדיף 'אולמרט' על פני ביבי, כן
עד כדי כך!!!  |  15/03/07 14:54
5
נרי, כיף לקרוא אותך. ל"ת
wisdom  |  15/03/07 18:57
6
מאמר חכם
א.ג  |  16/03/07 09:36
7
נרי אבנרי צודק--רק נתניהו ל"ת
tal mo  |  16/03/07 13:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
הכול מצפים לעריפת הראשים הטקסית, בחסות הוועדה שמונתה, כאילו יש בכוחה לפתור בעיה כלשהי- אבל זהו מקסם שווא. הבעיות לא תיפתרנה וגם חילופי שלטון לא יועילו
מיכאל פואה
האם בכלל היתה מלחמה לפני כשמונה בחודשים בצפון? שאלה זו נראית הזויה, אך היא אמיתית ומשמעותית
עו"ד דב אבן אור
תנועה ימנית-חילונית היא הכלאה שממנה לא יצמח דבר. מאידך - תנועות חילוניות גרידא, הפכו לסוס טרויאני
יוסטה בלייר
אני קורא לשר החקלאות ליזום וליישם יחד איתנו החקלאים מדיניות לאומית ארוכת טווח ביחס לעובדים הזרים בחקלאות כפי שנעשה בהסכם המים
ציפורה חלפון
הכלכלה היא תוצר מוחלט של החברה וכדי לטפח אותה חובה לשנות את התושבים ואת המנטליות שלהם, ובטח לא את מקום המגורים שלהם. את חוקי הנגב אפשר ליישם על-ידי טיפוח התיירות והחינוך
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il