X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מק'אפי מסכמת רבעון של איומי אבטחה: הספאם מהווה 92% מתעבורת הדואר האלקטרוני הכללית, תוכנות זדוניות בהפעלה אוטומטית מהוות סיכון ניכר ועליה מדאיגה בתופעת ה-BOTNET
▪  ▪  ▪
איומים גוברים על המחשבים [צילום: AP]

היקף הספאם עלה ביותר מ-141% מאז מרס ובכך נמשכת המגמה הקבועה של עליה בהיקף הספאם. כך עולה מדוח הרבעון השני של ענקית אבטחת המידע, מק'אפי, שנחשף בכינוס Black Hat בלאס ווגאס. עוד מצביע הדוח, על עליה מדאיגה בתופעת ה-Botnet הפעלת רשתות של מחשבים זומביים (מחשבים שהושתל בהם אמצעי, המאפשר לגורם חיצוני להשתלט עליהם). כמו-כן, הדוח מתאר את האיום הניכר של תוכנות זדוניות בהפעלה אוטומטית (Auto-Run malware) ואת ההתקפות המסיביות על הרשתות החברתיות.
מהדוח עולה, כי למעלה מ-14 מיליון מחשבים, שועבדו על-ידי פושעי מחשוב והפכו למחשבים זומביים במהלך רבעון זה, עליה של 16% לעומת הרבעון הקודם. כך נפגעים מדי יום כ-150,000 מחשבים בממוצע. בדוח ניתן לראות כי כתוצאה מהעליה בתופעת ה-Botnet, רמת דואר הזבל טיפסה למימדים שטרם ניראו כמותם ועלתה אפילו על שיא דואר הזבל, שנרשם בימים של טרום סגירת חברת McColo, שאירחה את אחד משרתי הספאם הגדולים בעולם. בכך מאשר הדוח את תחזית האיומים של מק'אפי, שפורסמה בדוח האיומים של הרבעון הקודם. היקף הספאם, המהווה כיום כ-92% מתעבורת האי מייל הכללית, עבר את שיא הספאם הקודם ב-20%, כשהוא רושם עליה קבועה של כ-33% מדי חודש, או במילים אחרות, עליה של 117 מיליארד אי-מיילים של ספאם מדי יום.
חוקרי מק'אפי גילו עוד, כי למעלה מ-27 מיליון קבצים, נפגעו במהלך 30 יום, כתוצאה מתוכנות זדוניות בהפעלה אוטומטית Auto-Run malware. תוכנות זדוניות אוטומטיות המנצלות את יכולות ההרצה האוטומטית של Windows לא דורשות כל פעולה אקטיבית מצד המשתמש, כדי לפעול ולרוב מועברות באמצעות אמצעים נתיקים המתחברים ל-USB. מספר ההתקפות שלAuto-Run malware, עבר את מספר ההתקפות של התולעת המפורסמת Conficker ב-400%, כך ש-Auto-Run malware הפכה לתוכנה הזדונית הנפוצה בעולם.
צפריר חקלאי, מנכ"ל מק'אפי ישראל: "ניתן להבין טוב יותר את הנזק הפוטנציאלי שיכול להיגרם כתוצאה ממחשבים לא מוגנים בבית ובעסק, לאור העלייה הגבוהה בהיקף תופעות ה-Botnet והספאם ברבעון האחרון, לצד האיום הגדל והולך מצד ה-Auto-Run malware".
מגמה נוספת העולה מדוח זה: כותבי התוכנות הזדוניות החלו להציע תוכנות זדוניות עבור מפעילי רשתות ה-Botnet. פושעי מחשוב מפיצים תוכנות זדוניות חדשות לקהל רחב יותר, באופן מיידי, באמצעות החלפה ומכירת מקורות.
עוד מגלה הדוח כי הפופולריות ההולכת וגוברת של הרשת החברתית Twitter הפכה אותה ליעד חדש מועדף עבור פושעי מחשוב, ברבעון האחרון. תוכנות זדוניות כגון התולעת Mikeey וגרסאות חדשות של הסוס הטרויאני Koobface, התקיפו את המשתמשים ב-Twitter. בנוסף, מידע רגיש אסטרטגי ופיננסי נחשף ברשת. רשתות חברתיות כגון: Facebook ו-MySpace, עדיין מהווים יעד מועדף עבור פושעי מחשוב. הודעות ספאם שהועברו דרך רשתות חברתיות, בחודש מאי, הובילו את הגולשים ל-4,300 קבצי Koobface חדשים.
דרום קוריאה מציגה את ההאצה הגבוהה ביותר בפעילות ה-Botnet, כאשר הציגה עליה של 45% במחשבים שנפגעו מכך, ברבעון זה. ברשתות Botnet מסוג זה, נעשה שימוש על-ידי פושעי מחשוב, בהתקפות DDoS נגד הבית הלבן ובתקיפות אתר הבורסה לניירות ערך בניו-יורק ואתר הממשלה בדרום קוריאה בתחילת יולי.
למרות העלייה הבולטת בהיקף ה-Botnet בדרום קוריאה, רשתות ה-Botnet במדינה זו, מהוות פחות מ-4% מרשתות ה-Botnet החדשות בעולם ברבעון זה. ארה"ב ניצבת בראש הרשימה, כאשר 15% מהמחשבים הזומביים החדשים, ברבעון זה, נמצאים בתחומה.
אודות מק'אפי
מק'אפי, שסניפה הראשי נמצא בסנטה קלרה, קליפורניה, הינה חברת טכנולוגיית אבטחת מידע גדולה. מק'אפי מחויבת לתת מענה הולם לאתגרי האבטחה המורכבים בעולם. החברה משווקת פתרונות פרואקטיביים מוכחים ושירותים המסייעים לאבטחת מערכות ורשתות ברחבי העולם. פתרונות אלו מקנים למשתמשים, בטיחות בגלישה באינטרנט, בדפדוף ובקניה ברשת.

pCon – זה עובד ומצליח וזה אמיתי
תאריך:  12/08/2009   |   עודכן:  12/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מק'אפי מסכמת רבעון של איומי אבטחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת PCאון
עוד לא יבשה הדיו על הידיעה מאתמול של סמסונג על השקת הטלפון הראשון בארץ המבוסס על מערכת ההפעלה אנדרואיד של גוגל וכבר מודיעות גם פנסוניק ו-NEC על השקתם של לא פחות מ-9 דגמים המתבססים על הפצת לינוקס
רותי אברהם
המכון לדמוקרטיה תובע פיצוי ממחברי ספר על גדר ההפרדה בגין הפרת זכויות יוצרים    בתביעה: המחברים העתיקו את הראיונות עם ראשי מועצת יש"ע ממחקר על "סוד כוחה"    המכון דורש לפרסם כי בספרים בוצעה "גניבה ספרותית"
אלעזר לוין
ועדת הכספים אישרה את התקנות בעניין זה    המשמעות: הנפקות בבורסה, הקטנת דיבידנדים, הכנסת שותפים
עופר וולפסון
רכש 51% ממניות החברה תמורת כ-1.35 מיליארד דולר מחברת האצ'יסון הסינית    ההסכם ייכנס לתוקף עוד 3 חודשים
גלית יצחק
לפי נתוני המשרד, כ-1,000 ילדים שנפגעו בעבירות מין או סבלו מהזנחה או התעללות, נאלצים להמתין זמן רב לחקירה עקב בעיות בקליטת כוח אדם    משרד הרווחה פועל לשינוי מדיניות בתחום חקירות ילדים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il