X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך אמר בהתייחסו לפרסומים בשוודיה, עוד הוסיף ואמר: "הפרסום אינו זבוב, הוא היה פיל מההתחלה" רוני רימון: "יש מקרים שבהם עדיף להתעלם"
▪  ▪  ▪
עוצמות ראויות. רהב [צילום: פלאש 90]

מי שרוצה ללמוד מהי התנהלות נכונה בתקשורת, זכה בחודשים האחרונים לשני שיעורים מאלפים במה שמוגדר "תגובת יתר" - תגובה שהפכה זבוב לפיל. המקרה הראשון נוגע לפרסום שלילי על ישראל בעיתון זר, והמקרה השני נוגע לסכסוך בין עיתונאי לאנשי עסקים.
איש יחסי הציבור רני רהב משוכנע שבמקרה של העיתון השוודי, פעלה מדינת ישראל בדיוק בעוצמות הראויות: "המקרה הזה אינו זבוב, הוא היה פיל מההתחלה. לכל עיתונאי שמפרסם משהו - בעיתון, אתר אינטרנט או בלוג - גם אם זה עיתון קיקיוני שמודפס בסוף היבשת השחורה, צריך להתייחס בעידן התקשורת של 2009 כאל פצצה מתקתקת שעלולה להתפוצץ בפרצופנו בכל רגע.
"אי לכך, בלשכת ראש הממשלה ובמשרד החוץ פעלו כמתבקש, בכל הכוח ובכל האנרגיות האפשריות, כדי להסביר לעולם כולו שמדובר בעלילת דם. ברגעים כאלה כולנו הופכים לחיילי צה"ל, ולכן גם אם ייראה כאילו יש מחיר כבד לתגובה והסיפור יצא מפרופורציה, בפועל הסיפור לא יצא מפרופורציה, כל עוד יש בעולם אנשים שמאמינים שהידיעה החולנית הזאת נכונה".
האם כל מקרה שבו תוקפים לקוח שלך, ראוי לתגובה דרמטית?
"ממש לא. יש מקרים שבהם צריך להוריד את הראש ולתת לגל העכור לעבור, אבל זה לא המקרה. אין כאן נוסחה: זה עניין של תזמון והיגיון בריא שתקף באותה דקה ולאותה שעה בלבד. תקשורת זה לא מתמטיקה".
יאן הלין, עורך העיתון-צהובון השוודי הקטן יחסית, "אפטונבלדט", יכול לשלוח זר פרחים לראשי מדינת ישראל. שר החוץ וראש ממשלת ישראל בחרו להתייחס בפומבי ובזעם רב לכתבה שפורסמה בעיתון זה, שלפיה חיילי צה"ל סוחרים באיברי פלשתינים. תגובתם הביאה לכך שהרבה יותר אנשים בעולם מכירים כיום את העיתון, שהיה עד כה אנונימי. גם הישראלים, שעד לפני שבוע לא ידעו כלל על קיומו, מדברים עליו כעת בכל סלון. העיתון השוודי לא נבהל מהמתקפה התקשורתית של הישראלים ולא התנצל עד עצם היום הזה - כך שהמטרה לא הושגה.
המקרה השני היה סכסוך בין האחים עופר לעיתונאי מיקי רוזנטל בעניין הסרט "שיטת השקשוקה". תגובת האחים עופר, שכללה איומי תביעה והרתעה קשים, לקחה סרט - שללא מתקפת יחסי הציבור סביבו, היה זוכה לכל היותר לרייטינג של אחוזים בודדים בערוץ נידח - והפכה אותו לסרט עם 13.5 אחוזי רייטינג, מאות אלפי צפיות באינטרנט ותהודה שלא נראתה שנים לסרט דוקומנטרי בישראל.
"בכל סיטואציה צריך לבדוק אם הצדק שאתה נלחם עליו שווה את התוצאה התקשורתית", אומר יועץ התקשורת רוני רימון, שטיפל, בין השאר, במשבר בעת שיבושי הקליטה של Yes ועוסק כיום בהתנדבות בניהול המאבק התקשורתי להשבתו של גלעד שליט.
"יש מקרים שבהם אתה יודע שאתה צודק ונגרם לך עוול, אבל אתה גם יודע שאם תפתח במלחמת עולם, תגדיל באופן ניכר את תפוצת הידיעה ואת החשיפה אליה, ולכן במקרים כאלה עדיף להוריד את הראש ולהתעלם מהידיעה. מצד שני, יש מקרים שבהם אין לך ברירה, גם במחיר הנזק, אתה חייב שהאמת שלך תהיה ברקורד - בהיסטוריה של התקשורת, בארכיונים של העיתונים. מה גם שיש לעתים מקרים שבהם יש גורמים שחשוב לך שיידעו שנלחמת למען הצדק שלך".
מה אתה אומר ללקוח שמתקשר אליך בזעם ורוצה להגיש מיד תביעה נגד האדם שפירסם את הדברים משום שלטענתו נגרם לו עוול, אבל אתה משוכנע שכדאי להתעלם מהידיעה?
"יש מקרים רבים שבהם צריך להסביר ללקוח שעם כל הכעס שלו, אם הוא יעשה עכשיו פעולה דרמטית - יגיש תביעה או יפרסם תגובה חריפה או מודעות בעיתונים - הוא ייצא בנזק גדול מאוד".

פורסם במקור: אתר דה מרקר
תאריך:  25/08/2009   |   עודכן:  25/08/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רני רהב: ראש הממשלה ושר החוץ פעלו כמתבקש
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מה קרה .שפעת החזירים באתר ? ל"ת
פלצן אלטע קעקר  |  25/08/09 12:53
 
- מסכימה אתך ב-100%..... ל"ת
הרהב המתברבר  |  25/08/09 13:19
2
התעלמויות עולות ביוקר.
א.ל. רמת-גן  |  25/08/09 13:09
3
ה"רהב", הפך ל"אורים ותומים"?!! ל"ת
הניה  |  25/08/09 14:39
4
רהב - זה לא זה ששמח על התאבדות
קורא מתעניין  |  25/08/09 15:23
5
תראו מי משבח את ביבי וליברמן ל"ת
ז. קזנובה .  |  25/08/09 16:31
6
לא רק ביבי בלון נפוח...תראו !
ז. קזנובה .  |  25/08/09 16:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עסקת בואינג עם חברת התעופה הקנדית מוערכת בכ-900 מיליון דולר
אינדקס מדיה
הצעה לביקור בקומפלקס הגדול ביותר בעולם בתחום הסת"ם (ספרי תורה, תפילין ומזוזות)
יפעת גדות
נמצאו נוגדנים לווירוס שפעת החזירים בדמם של עכברים להם הוזרק החיסון האוניברסלי של ביונדווקס   עם זאת, החברה נמצאת בשלבים ראשונים של המחקר והפיתוח, הבדיקה לא נערכה בווירוס חי של שפעת החזירים ומדגם הניסוי קטן
מערכת PCאון
נוקיה נכנסת לשוק הנטבוקים    בקרוב מתכננת החברה להשיק מחשב נטבוק ראשון מתוצרתה    מה הוא יכלול? מה יהיו התכונות שלו? הנה הפרטים הראשונים
עופר וולפסון
רווחי החברה ירדו ב-66% עקב רווח חד-פעמי גדול אשתקד    מכירות החברה מהפעילות הסלולרית הסתכמו ברבעון בכ-179 מיליון ש"ח    הרווחים מפלאפון ירדו בעקבות הרשת החדשה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il