X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ההרשעה יצרה קשר בל-ינותק רמון-קלון. ההבחנה המתפתלת בין מעשה מגונה עם קלון לבין אותו מעשה ללא קלון נראית כ"משפטפטת". באמצעותה ניסו שופטיו של רמון גם להישאר נאמנים לפסק-דינם וגם להיכנע ללחץ תקשורתי בלתי הגון ובלתי הוגן שלא לחסום את מי שהורשע בעבירת מין
▪  ▪  ▪

חיים רמון הורשע בביצוע מעשה מגונה. ההרשעה היא הרשעה והמעשה הוא מגונה, כלומר נושא קלון בחובו. מגונה (לפי מילון "רב מילים") הוא: "מכוער, גס, לא מנומס, מרגיז; הראוי לגינוי בשל היותו מנוגד לחוק, למוסר או לכללי הנימוס".
מעשהו של רמון ניחן בכל המאפיינים הללו. עיתוי המעשה, ביום פרוץ המלחמה הכושלת בקיץ 2006, ממחיש עוד יותר את אטימותו של האיש. ההרשעה יצרה קשר בל-ינותק רמון-קלון. ההבחנה המתפתלת בין מעשה מגונה עם קלון לבין אותו מעשה ללא קלון נראית כ"משפטפטת". באמצעותה ניסו שופטיו של רמון גם להישאר נאמנים לפסק-דינם וגם להיכנע ללחץ תקשורתי בלתי הגון ובלתי הוגן שלא לחסום את מי שהורשע בעבירת מין, בדרכו חזרה אל שולחן הממשלה, בבחינת "לא תחסום שור בדישו".
במציאות שנוצרה אף גורם אינו נראה טוב:
  • שורת המקהלה של התקשורת כבר הרשיעה את נשיא המדינה, אף שטרם הוגש כתב אישום נגדו, אבל התגייסה כעדר כמעט אחיד נגד יקירה, אף לאחר שהורשע. במדינת האתרוגים, בתקשורת "הממלכתית" והאחרת, יש נטייה גורפת לקדם את מעמדם של ציפי לבני ("הנקייה"), של אהוד ברק ("המנוסה", עוד ניסיון כזה ואבדנו) ושל הבן יקיר לי חיים ("ילד הפלא") רמון-קלון, למרות שהשאיר אדמה חרוכה במקומות שונים בהם דרך בדרכו הציבורית המסוכנת. אותה תקשורת שכחה שקורבן העבירה אינו השר ארך-הלשון אלא החיילת שלפיה הוחדרה אותה הלשון. העיסוק הכפייתי בתקשורת בסיכויי חזרתו של רמון המורשע לממשלה התעלם לחלוטין ממשמעותה הערכית של העברה שעבר. התקשורת ראתה בהרשעת רמון עוול ובהשמטת הקלון - כאילו שניתן להשמיטו - תיקון חלקי של אותו עוול.
  • המערכת המשפטית נבהלה ככל הנראה מכך שלא עמדה בציפיות מקהלת המעודדות וריככה את ההרשעה החד-משמעית, בכך שמחקה ממנה את רכיב הקלון. בכך היא עמעמה את המסר הערכי החשוב שנכלל בפסק-הדין ובמידה מסוימת קרצה לאנשי שררה שמעשים מגונים שלהם לא בהכרח מרחיקים אותם מכיסאותיהם. יש לקוות שבג"צ והציבור ישכילו להותיר את הקלון במקומו הנכון.
  • המערכת המחוקקת, ובמיוחד ח"כיות קולניות בתוכה, שתבעו את הדחתו של נשיא המדינה שטרם הואשם, נאלמה לפתע דום, כלומר השלימה עם התרת-הדם הכרוכה בנטילת עוקץ הקלון מתוך ההרשעה וסלילת דרכו של המורשע בחזרה לממשלה.
  • המערכת המשטרתית, שאיבדה מועמד מוכשר לתפקיד המפכ"ל בגלל כתם שנכלל בזיכויו מלפני 13 שנים, בעוד שהרשעה "ללא קלון" עלולה שלא לפסול את רמון-קלון מלהיות שר.
  • המערכת הממשלתית המידרדרת לסוף דרכה, שבה ראש הממשלה ושר האוצר מצויים בטיפולם של היועץ המשפטי ושל המשטרה, והשואפת לקבל שחקן חיזוק בדמותו של עבריין שזה עתה הורשע. המערת פריצים היתה ממשלת ישראל? ממשלה אשר קופת שרצים כבר תלויה על גבה עומדת להפוך לממשלת זדון-רמון-קלון. ממשלה שהעומד בראשה אפילו לא מצא לנכון להביע הבנה לחוויה המפוקפקת שחוותה חיילת בלשכתו, אבל מייחל לרגע שבו העבריין המורשע יצטרף לממשלתו, ראויה לאות קלון.

הכותב היה יו"ר חוג הפרופסורים לחוסן מדיני וכלכלי בשנים 2001-2005.
תאריך:  01/04/2007   |   עודכן:  01/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרשת רמון-קלון
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר מבריק עם קביעות מדויקות ל"ת
אברהם, כפ"ס  |  1/04/07 13:05
2
עודמאמר-נקמה באדריכלי ההתנתקות
יהודה דרורי  |  1/04/07 15:19
 
- עוורון טוטאלי
נמי  |  1/04/07 16:58
 
- מענה: לא סובל את חיים רמון אבל
יהודה דרורי  |  1/04/07 20:07
 
- נסה לנשק בחורה בפיה ללא רצונה
נ.ש.  |  2/04/07 02:29
 
- מר דרורי הנכבד: א. מה הקשר
פלאיועץ  |  1/04/07 18:48
3
שעתנו הקשה ביותר
ב-דפנה  |  1/04/07 15:55
4
דר' רון בריימן אנחנו מבולבלים
גיליז  |  1/04/07 16:45
5
נשיקה פולנית על גב כף ידה של ג
שמחה ניר, עו"ד  |  1/04/07 17:05
6
שני דברים חשובים ומשפטיים
אלמוני  |  1/04/07 17:43
7
זו לא עבירה ללא קלון
כבוד הרב  |  1/04/07 21:41
8
לרמון תפרו תיק
עוזי הרזה  |  4/04/07 18:12
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד איריס פרחי
אני לא אוהבת שהתקשורת "מתבלבלת" והופכת עבריינים, זבל הארץ, למלח הארץ. אני לא אוהבת שהתקשורת מתרגשת מאנשים בג'יפ יפה (שהורג הרבה אנשים על הכביש), גרים בטירה ומצטלמים עם סיגר. אני לא מבינה למה התקשורת לא כותבת הרבה, ועוד יותר, על אלה שתורמים למדינה ומקריבים עצמם למעננו. אל"מ תמיר ידעי (מח"ט גולני), אל"מ יהודה פוקס, (מח"ט חברון), א. מהשב"כ ו-ג. מהמוסד - הם הגיבורים שלי
ראובן לייב
את מקומם של מבני הבטון והבתים המוצקים יתפסו, עוד במאה הנוכחית, בתים שיווצרו מ... קצף ואוויר, שלא רק קל יהיה להקימם, אלא גם קל יהיה לפרקם
מיכאל רוזוליו
התקשורת מדווחת שראש הממשלה רוצה את רמון לאוצר? ששר המשפטים החדש לא מרוצה מהפסיקה של שופטיו? שיש מצב שהרשעה בלי קלון תחזיר את השר לממשלה? מדווחת. ומה עושה המערכת המשפטית? פשוט מיישרת קו
נרי אבנרי
תמורת התחייבות של רודן מושחת לממש את הפנטזיה המדינית/פוליטית שלנו, התכחשנו לשבועתנו, הפקרנו את משמרתנו, והענקנו לו שירותי ליווי תרתי משמע. אני מודה: לא עמדתי בפיתוי. זיקפתי האידיאולוגית, דחפה אותי להצטרף ל"אתרוגיסטים"
אריק באך
על-פי החוק, ח"כ עזמי בשארה, ואסל טאהא וג'מאל זחאלקה, איבדו את אזרחותם הישראלית ואינם רשאים יותר לכהן בכנסת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il