X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יצחק ג'קי אדרי יו"ר המועצה החברתית לביטחון ישראל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
הממשלה בחרה להעסיק אלפי עובדים בהעסקה ע"י חברות כוח-האדם ובכך הסירה מעל עצמה את אחריותה הישירה כלפי המועסקים במוסדותיה, והפקירה את עובדי הקבלן לידיהם העושקות וחסרות הרחמים של סוחרי האדם מחברות כוח-האדם
▪  ▪  ▪

במדינת ישראל קיימים היום מספר רב של דפוסי העסקת עובדים, אבל בולטת במיוחד התרחבות גדולה של דפוס העסקה של עובדי קבלן, העסקה שאינה עומדת בשום קריטריון של שמירה על חוקי העבודה, שמירה על זכויות האדם, שמירה על זכות חופש הבעת הדעה, שמירה על זכות השימוע והמאפשרת הפרה בוטה של הזכות לחופש ההתאגדות במקום העבודה.
דפוס העסקה של עובדי קבלן נחשב על-פי כל אמות מידה ערכיות או תחיקתיות כסוג של עבדות מודרנית, עבדות הרואה בעובד הקבלן "כלי" כלכלי המשמש כרגולאטור בידי מנהלים לווסת את רווחיהם, קפיטליסטים בעלי ההון שבעיתות של שגשוג כלכלי קולטים את העבדים עובדי הקבלן בכדי לעמוד ביעדים, ובעתות משבר או האטה כלכלית מפטרים בעלי ההון את עובדי הקבלן בנוהל פיטוריי כלב, מעכשיו לעכשיו, תוך הפגנת כוחנות אכזרית אל מול עובד קבלן חסר זכויות וגב כלכלי שכל שאיפתו לפרנס את משפחתו ולא להיות לנטל על החברה. בהנף הכוח של בעלי ההון נרמס עובד הקבלן, בהינף הממון והשררה גוזרים על עובד קבלן את חשכת העוני המתדפק לביתו עם פיטוריו.
מזה מספר שנים בחרה ממשלת ישראל להרחיב את הסרת אחריותה מעל אזרחי מדינת ישראל ובפרט פעלה לא לאכוף את חוקי העבודה במדינת ישראל. הממשלה בחרה להעסיק אלפי עובדים בהעסקה ע"י חברות כוח-האדם ובכך הסירה מעל עצמה את אחריותה הישירה כלפי המועסקים במוסדותיה, והפקירה את עובדי הקבלן לידיהם העושקות וחסרות הרחמים של סוחרי האדם מחברות כוח-האדם. העסקה זו של עובדים ע"י הממשלה ואי אכיפת חוקי העבודה אותתה למגזר העסקים במדינת ישראל שגם להם מותר להעסיק עובדים ולהפר את חוקי העבודה, כך בחסות ממשלת ישראל התרחבה תופעת העסקת עובדי קבלן במדינת ישראל עד לכדי שיבוש מושגי הדמוקרטיה שמדינת ישראל מתיימרת לחיות לפיהם, השימוש בשיח הציבורי במושגים של מדינות עולם שלישי הלכו והתרחבו עד לקריאתי הגלויה להוציא אל מחוץ לחוק את חברות כוח-האדם.
עם ישראל חוגג את חג הפסח, חג המסמל את יציאת העם היהודי מעבדות לחרות, ההיסטוריה של העם היהודי רוויה בתיאורים על העבדות הקשה שהיתה במצרים, למרות התיאורים הקשים היתה חרות לעם היהודי במצרים, היתה לו החרות להתארגן ולפעול את מול הפרעונים שרדו בהם, ולמרות העבדות הקשה והתנאים הבלתי נסבלים ידעו העבדים היהודים במצרים העתיקה לממש בבוא היום את זכותם לחרות ויצאו בהנהגתו של משה רבנו כבד הלשון מעבדות לחרות, מכאן אנו למדים שגם בכל סוג של עבדות ותהיה אשר תהיה קשה, יש לעבדים את החרות לקחת את גורלם בידיהם ולצאת מעבדותם, גם כשאזיקי העבדות על הרגליים יש בכוח רוחו הסולידרית של העבד לקחת אחריות על עצמו ולהשתחרר מעבדותו.
העבדות בהיסטוריה האנושית חשפה את טבע האדם החייתי השוכן בתוכנו, סוג של מפלצת אנושית הגוזלת את חרות האדם תמורת שירותים, רווחים ועמדות כוח, ההיסטוריה האנושית גם מלמדת אותנו שלמפצלת העבדות יש הרבה פנים וצבעים, מפלצת העבדות המסוכנת למדה להסוות את עצמה מפני לוחמי זכויות האדם בעולם, העבדות המודרנית לבשה צבעי הסוואה להתחמק ממנהיגי זכויות פועלים, מפלצת העבדות המודרנית יודעת שגם לעבדים שבחסותה יש את החרות לקום ולהרוג אותה! לכן היא נזהרת ומתחכמת, שולחת זורעות מושחתות למסדרונות השלטון, בוחרת מנהיגים מהכנסת ומאפשרת להם לנהל את העבדות בחברות כוח-האדם, מפלצת העבדות נכנסת לכנסת ישראל ובונה לובי חזק המשמן את גלגלי המושחתים, לוקחת קציני צ.ה.ל (במיל.) וממנה אותם לנהל את העבדים בתנאים מפליגים, מפלצת העבדות לוקחת עובדי קבלן "נבחרים" והופכת אותם למנהלים ואין מפלצת מסוכנת יותר לפועלים מעבד בעמדת ניהול, מפלצת העבדות המודרנית הגיעה לממדים שהיא מתחילה לאיים על המשך קיומה של מדינת ישראל כמדינה דמוקרטית.
מעגלי העוני המתרחב והפערים החברתיים ההולכים וגדלים גרמו לאנשי אקדמיה, אנשי חינוך, אנשי כלכלה לנסות להבין מדוע זה קורה? מחפשים את התשובה כיצד אפשר לעצור זאת? והתשובה לנגד עינינו, שוכנת בתוכנו לא צריך מחקרים אקדמים, לא צריך לבנות תזות מלומדות, לא צריך סיעור מוחות של גאונים כלכליים וחברתיים, הכול טמון בשכר העבודה של מאות אלפי עובדי קבלן שעובדים וחוזרים עניים הביתה, יוצאים למגוון רחב של עבודות במשק הישראלי, החל במאבטחים דרך הקלדניות וכלה בעובדי הניקיון וגם בעלי תארים אקדמאיים מוצאים עצמם בסוף יום העבודה חסרי זכויות ועם שכר עוני, אין ספק שהעוני הגדל במדינת ישראל, הפערים החברתיים הגדולים הם תוצאה של שכר העבודה הנמוך שדוחף רבבות למעגלי העוני.
מבחן הסולידריות החברתית הוא מבחנה של הדמוקרטיה הישראלית הקורסת לנגד עינינו אמרתי בכנס באונ' בן-גוריון בנושא זכויות עובדי הקבלן באוניברסיטה, מבחן הסולידריות החברתית הוא במרד עובדי הקבלן בעבדות המודרנית, מבחן הסולידריות החברתית הוא בהכשרת התודעה החברתית שיש חרות בעבדות המודרנית, החרות למימוש הזכות לחופש ההתאגדות, והזכות הזאת היא לא קנינו של הפרט אלא של הכלל, גם אם אתם מועסקים כעובדי קבלן בעבדות מודרנית יש לכם את החרות להניף את דגל המרד במדינה דמוקרטית נגד העבדות ולהתחיל להתאגד בקבוצות עובדי קבלן שיעמדו כחומה בצורה למימוש זכויותיהם כעובדים, עד אתמול בעלי ההון ניצחו ועשקו את זיעת אפנו בגלל ששתקנו ולא מימשנו את זכותנו לחרות, מהיום לא עוד עבדות מודרנית! יש לנו עובדי הקבלן את החרות לממש את הזכות לחופש ההתאגדות, אנחנו ננצח את מפלצת העבדות המודרנית מפני שמאבק צודק סופו לנצח ואין קדוש יותר ברוח האדם ממאבק לחרות.

הרשמה לכנס 1 במאי 2007
תאריך:  02/04/2007   |   עודכן:  02/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
החרות שבעבדות המודרנית
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
נהדר ונכון
ענבל  |  2/04/07 14:24
2
נפלא. האחוה בין היהודים, מתה ל"ת
הניה  |  2/04/07 15:05
3
ג'קי אדרי, אתה לוחם חרות אמיץ.
דני ק  |  2/04/07 15:09
4
אני מציע לכם מנסיוני
פרעה  |  2/04/07 16:36
5
ההסתדרות יצרה את חברות כ"א
ששון גבאי  |  4/04/07 11:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כתבי Nfc
תוכניות קוסמים? המילה "מדהים"? חברי הכנסת? הזבובים? אופנת ההומואים? סטנדאפיסטים גזעניים? אוטובוסים מאחרים?    כתבי Nfc מציעים את המכה ה-11, אשר בניגוד ל-10 שנחתו על מצרים, זו מונחתת על עמישראל    פרויקט מיוחד לקראת חג הפסח
הרב עו"ד יצחק גאגולה
עם כל הסגולות הנפלאות של ליל הסדר - עיקרו הוא במצוות החינוך ובהקניית המהות של החג לדורות הבאים    רק מי שיודע את ה"מאין באת" יכול לדעת "לאן אתה הולך"
ד"ר ניצן יניב
האם תוספת טכנית קטנה וזולה תהפוך את נגן המוזיקה האישי או את הטלפון הסלולרי עם יכולת השמעת מוזיקה, ממכשיר שאינו רק גורר הערות שליליות על השימוש בו, או על הנזק הבריאות כגון קרינה ממנו, אלא גם למכשיר שיש בו תועלת בריאותית חיובית?
עו"ד אברהם פכטר
בג"צ החליט כי על ועדת וינוגרד לפרסם את הפרוטוקולים והעדויות בכפוף לחלקים שיש בהם פגיעה בבטחון המדינה מטעמים של חופש ביטוי ושקיפות    הנשיא אגרנט ז"ל בבג"צ איסר הראל נ. מדינת ישראל חשב אחרת: הוא העדיף את בטחון המדינה ושמירת סודיות, יחסי חוץ של ישראל על פני חופש הביטוי
ד"ר אברהם בן-עזרא
האמנם כוונתו של אולמרט לכונן שלון עם סוריה במתכונת השלטון הקיים בה כיום? מה רע במצב הנוכחי באין שלום עמה ולמי בדיוק יועיל שלום מעין זה? מה ייתן אולמרט "תמורת" שלום, ועל חשבון מי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il