X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
התבטאותו האומללה של השדרן האמריקני הפופלרי, דן איימוס, הסעירה את ארה"ב כולה טעותו של איימוס הייתה בבחירת הקורבן להשמצתו: הציבור ראה את התחכמותו של איימוס כהתעללותו של אדם לבן ועשיר בנערות חלשות
▪  ▪  ▪
איימוס

המקום והזמן: יום ד', החמישי באפריל. תוכנית הרדיו של דן איימוס, מבכירי השדרנים בארצות הברית, המשודרת מדי בוקר מחוף-אל-חוף.
התוכן: איימוס וחברי צוות השידור מדברים על נבחרת הנשים של אוניברסיטת טנסי, שזכתה בערב הקודם באליפות המכללות בכדורסל. טנסי הביסה במשחק הגמר את אוניברסיטת ראטגרס, ורוב השחקניות בשתי הקבוצות הן סטודנטיות שחורות.
דן איימוס: "טנסי שיחקה משחק נהדר – תענוג לראות אותם. בחורות יפות. אבל מה כבר אפשר להגיד על שחקניות ראטגרס?"
איש צוות ההפקה: "זונות עם שיער מקורזל."
איימוס: "בדיוק. זונות עם שיער מקורזל."
מי שלא היה בארה"ב יתקשה להאמין שביטוי אומלל זה היה הנושא שהסעיר את אמריקה יותר מכל דבר אחר בשבוע שעבר. איימוס, שהבין מיד את טעותו, חזר והתנצל בפני כל גוף שחור שהיה מוכן להאזין לו, כולל את נבחרת הכדורסל של אוניברסיטת ראטגרס, אך ללא הועיל: בסופו של השבוע החליטו רשת סי.בי.אס, בעלת תוכנית הרדיו של איימוס, ורשת אן.בי.סי, ששידרה אותו סימולטנית בטלוויזיה, לפטר את השדרן מתוכניתו, אותה שידר כמעט 40 שנה.
סוכנות התקשורת הפדרלית (FCC), האחראית על מתן רשיונות השידור בארה"ב, אינה רשאית לצנזר שידורי רדיו וטלוויזיה אלא אם כן הם עוסקים במין, וזכור הקנס הגבוה שהוטל לפני שנתיים על רשת סי.בי.אס כשג'אנט ג'אקסון, אחותו של מייקל, חשפה את שדה במופע הסופרבול. דן איימוס יצר במשך השנים תוכנית רדיו פופולרית בה שילב ראיונות פוליטים ברמה גבוהה עם בטויים גזעניים מרושעים, מבלי שהיה צריך לחשוש מתגובת הרשויות.
על הילרי קלינטון (שסירבה להופיע בתוכניתו) אמר שהדבר היחידי שיש לה במשותף עם הנשיא המנוח ג'ון קנדי הוא שלשניהם היו קשרים רומנטים עם נשים מחוץ לנישואין. על הווארד קורץ (מבקר הרדיו והטלוויזיה של הוושינגטון פוסט, ואורח תדיר בתוכניתו) אמר שהוא "ג'ו-בוי עם כיפה, ועם זיקפה במקום אף," רמז לאפו היהודי של קורץ. שיר ילדים אמריקני אומר ש"אפשר לשבור את עצמותיי באבנים ומקלות, אך מילים לא מכאיבות לי," והווארד קורץ הוכיח את אמיתות החרוז כשחזר והתארח בתוכניתו של איימוס.
באם "הכל הולך" ברדיו האמריקני, ומותר לקלל, להשמיץ ולבזות כל אחד ואחד, מה הייתה אם כך טעותו של איימוס? מדוע נזרק לכלבים ונלקחה ממנו משכורתו של כמעט 10 מיליון דולר לשנה? התשובה לכך קשורה בזהות הקרבן האחרון שלו. כל זמן שדן איימוס בחר במטרות כוחניות בפני עצמן, נסלח לו. המימרה האמריקנית אומרת שילדים גדולים יכולים להסתדר בכוחות עצמם ואינם זקוקים לעזרה, אך נבחרת הנשים של אוניברסיטת ראטגרס אינה מורכבת מנשים כוחניות. היא מורכבת מנערות בנות 18-19, רובן ממשפחות דלות אמצעים, והציבור ראה את התחכמותו של איימוס כהתעללותו של אדם לבן ועשיר בנערות חלשות.
האם פיטוריו של איימוס מהווים פגיעה בעקרונות המקודשים של חופש הדיבור? לא בדיוק. הממשלה וסוכנות התקשורת הפדרלית לא נכנסו אפילו לעניין. מה שקרה כאן שהשוק הקפיטליסטי עשה את שלו, הספונסורים של איימוס, ובראשם פרוקטור-גמבל וחברת סטייפלס, החליטו שהם אינם מעוניינים ששמם הטוב יהיה קשור לאיימוס, וביטלו את חוזיהם עם סי.בי.אס. שדרנים אחרים בז'אנר של איימוס מנמיכים עתה את הפרופיל עד יעבור זעם.

הכותב הוא פובליציסט.
תאריך:  15/04/2007   |   עודכן:  15/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
יש מי שעבורו מהווה העיר חברון נטל ויש מי שמתייחסים אליה כאתגר    המאבק על המאחזים הבלתי חוקיים צפוי להתחדש כבר בשבועות הקרובים, ומאחוריו עומדים שני כוחות בציונות הדתית    ואיך אומרים קוגל בתימנית?    תורנות שבת
יוסי אחימאיר
ערוץ ה-בי.בי.סי. כינס פאנל ונתן שוב לאילן פפה, הידוע כפרופ' מאוניברסיטת חיפה, במה להשמיץ את ישראל    ח"כ יוסי ביילין, שהוזמן אף הוא, לא עשה את הדרוש כדי להדוף את דבריו של פפה ולגונן על ישראל
יואב יצחק
המבקר התחייב להגיש בהקדם את הדוח בפרשת השוחד בפרויקט כרמיה    המבקר הודיע שלא יתן לאולמרט ארכה נוספת, ושוב התקפל    הפרשה נמשכת 14 חודשים
עו"ד משה מכנס
האווילות שבדברי דיכטר, כי בחירתו בדוד כהן לתפקיד מפכ"ל המשטרה לא היתה הבחירה המועדפת עליו, הצטרפה לדברים דומים שאמר קצין בכיר בצה"ל, במקרה דומה
עו"ד חיים קליר
ימים ספורים לאחר ניתוח השתלת שיער, התפרצה אצל המטופל מחלת הסכיזופרניה    המטופל סבל בעבר מקשיים נפשיים שלא הגיעו לכדי מחלת נפש, הניתוח הווה טריגר להתפרצות מחלת הנפש    האם הרופא התרשל בכך שלא שאל את המטופל, טרם הניתוח, אם הוא סובל מבעיות נפשיות?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il