X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם הפרקליטות מייצגת נאמנה את לקוחותיה בבג"צ? עד כמה זה אכפת ללקוחות? ואם היא לא מייצגת נאמנה מי עושה בד"כ את העבודה עבור המדינה? ומדוע זה מתפקשש לפעמים?
▪  ▪  ▪

מזה מספר ימים עוסק הבג"צ בעתירתה של חברת הכנסת זהבה גלאון בדרישה שוועדת וינוגרד תפתח את דלתותיה, ותפרסם את עדויות העדים למעט במקרים של סכנה קרובה לוודאית לפגיעה בבטחון המדינה.
ועדת וינוגרד המיוצגת בבית המשפט על-ידי פרקליטות המדינה טענה מה שטענה ובית המשפט העליון החליט שלנושא הדלתיים הפתוחות אין כבר רלוונטיות כי העדויות נגבו כבר (עבר זמנו בטל קרבנו + שיהוי) ולעניין פרסום העדויות החליט בית המשפט, תוך שהוא מדגיש את האמון הרב שהוא רוכש לוועדה, כי עדויות מסוננות יתפרסמו לפני פרסום הדוח הסופי. לאור זאת, קבע בית המשפט כי אין צורך בצווים.
כתוצאה מתגובת הוועדה לפרסום החלקי של עדויות פרס ואחרים, נזדעקה ח"כ גלאון לבית המשפט, ודרשה כי בית המשפט יחייב את הוועדה לפרסם את העדויות של ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל חלוץ, טרם הגשת דוח הביניים.
ואז קרה משהו מעניין, כבוד השופט (בדימ.) וינוגרד כתב ביום ו', בעצמו, תצהיר לבית המשפט, בו הוא מסביר את הקשיים האובייקטיביים ואת הסכנות הממשיות הטמונות בפרסום כעת, ובו הוא מדגיש גם כי אין כל דרישה בחוק לפרסם, ואפילו בית המשפט בהחלטתו נתן לוועדה את מלוא החופש להחליט על תזמון הפרסום ובלבד שהפרסום יהיה טרם הגשת הדוח הסופי.
היום הגיעו אנשי מחלקת הבג"צים לבית המשפט, לדיון בבקשה החוזרת של ח"כ גלאון, וחטפו על הראש מדוע אין עדיין לו"ז לפרסום העדויות, כאילו ההחלטה הקודמת ניתנה על-ידי בית משפט באפריקה.
אז מה הולך כאן? האם הוועדה מבזה את בית המשפט? או שבית המשפט מתכחש להחלטותיו ומבזה את עצמו?
ומתברר שהחיים לא פשוטים כל כך. אני מסיק משברי הידיעות שפורסמו, שנציגי הפרקליטות הבטיחו בדיון הקודם, לבית המשפט ולעותרת, הרים וגבעות, על בסיס ההבטחות הנ"ל נתקבלה ההחלטה, בית המשפט נמנע לכן מלהוציא צווים, ועם זאת ההחלטה לא מזכירה בחצי מילה את ההבטחות שניתנו, או איזה שהוא חוב בגינן מלבד הצורך (המוסכם) לפרסם את העדויות (לאחר סינון) טרם הגשת הדוח הסופי.
אני מניח שהאינפורמציה על פרטי הדיון הקודם הובאה לידי הוועדה רק בחלקה, ומר וינוגרד הבין שנדרשת פה התייחסות מסוג אחר, ולכן הוא נשכב אישית על הגדרות, וכתב תצהיר מפורט, אך מסתבר שזה לא הספיק.
על-פי מסקנתי מהפרסומים, בית המשפט התייחס בעיקר לבלונים הריקים של הפרקליטות במקום להתייחס לבטון המוצק של וינוגרד.
וכבר שמענו שהפרקליטות פרסמה לו"ז לתחילת פרסום העדויות (לאחר דוח הביניים) - ועתה מצפה בית המשפט להתייחסותה של העותרת.
מסקנה מספר אחת היא שוועדת וינוגרד זכתה עד היום לייצוג מחפיר בבית המשפט, הפרקליטות טענה טענות שאינן מקובלות על הוועדה, ואף נכשלה הפרקליטות כישלון חרוץ אף שהיתה מצוידת בעדותו של בעל הדין.
מסקנה מספר שתיים היא שאם בנושאים כל כך מרכזיים הפרקליטות מפשלת, על אחת כמה וכמה היא מפשלת בנושאים מנהליים שיש להם פחות הילה וממילא מושקע בהם מאמץ קטן הרבה יותר.
ואם זה המצב כיצד מוסברת עובדה מספר שלוש, והיא שהפשלונרים אלה תוקעים את הציבור 99:0 בבג"צ. ומכאן אין לדעתי כל ברירה אלא להסיק מסקנה מספר ארבע והיא שהמשחק בד"כ מכור.
במרבית המקרים, ומסיבות שונות, בג"צ לא נכנס לעובי הקורה. הוא מקשיב לעותרים מקשיב לנציג המדינה, לעתים קראו השופטים את החומר מראש, לעתים לא, אך בד"כ הם מקבלים את דבר הפרקליטות, כתורה מסיני.
נחה דעתנו... נחה דעתנו... כל כך הרבה נחה, עד כי נראה שנרדמה.
ואיפה מתמוטט מגדל הקלפים הרעוע הזה? בדיוק במקומות בהם השופטים מכירים את החומר מהעיתונות, ומשיחות יום שישי, ושם באמת ובתמים דעתם לא מבוססת יותר או פחות מדעתו של כל אספסופניק ברחוב, יש כאלה שבעד, יש כאלה שנגד, וההחלטה נופלת על בסיס מידת הדומיננטיות של ראש ההרכב, בייחוד אם הוא גם נשיאת בית המשפט העליון.
כבוד השופטת ביניש, כבוד השופטת ארבל, אלה הם בניכן ובנותיכן, זהו דור ההמשך שלכן, הם והן התרגלו לחפף, התרגלו לכך שבג"צ נותן בהם אמון כל כך מלא, אז מדוע שישבו וישוחחו שעה או שעתיים עם הלקוח על-מנת שיבינו לעומק את טיעוניו? מדוע יבזבז הלקוח זמנו עליהם? מדוע ייכנסו לעומק של ניתוח מתמטי/בנקאי/אקטוארי/מחשובי/רפואי, מדוע יביאו את הלקוחות שלהם לבית המשפט על-מנת שיטענו בעצמם או שיגַבּו את טענות נציגיהם בעת מצוקה, כמו כל צד אחר לדיונים חשובים המתנהלים בבית המשפט?
הם לא עושים זאת כי הם יודעים, וכך חונכו, שדי בכך שהם מעבירים נייר משולחן לשולחן, מוודאים שהפרוצדורה מתקיימת ועל כל השאר נחה דעתם של שופטי הבג"צ.
אז האם יש כאן עידן חדש? האם זו סנונית המשרת את בוא האביב? האם מכאן ולהבא נראה בג"צ ביקורתי, הנכנס למדינה לקישקעס, בכל נושא, ולא רק בנושאים המפארים את העמודים הראשונים ואת מהדורות החדשות? ימים יגידו.

תאריך:  16/04/2007   |   עודכן:  16/04/2007
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
של מי הפרקליטות הזו?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
צודק ב 100% ועוד ... קראו
הייתי שם  |  16/04/07 12:22
 
- כל מילה בתגובתך אמת היא. ל"ת
נפגע  |  16/04/07 16:05
2
הפרקליטות משרתת בדרך כלל
משפטן ותיק  |  16/04/07 14:21
3
של מי? של השמאל הקיצוני ל"ת
אלי קופטר  |  17/04/07 09:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רו"ח שי באטון
במאמר זה נדון כיצד לצמצם מכות כואבות שעלולות לבצע "סיכול ממוקד" לתיק ההשקעות שלך, ונראה עד כמה לעשות את מה שנראה "טבעי" עלול בעצם להיות נתיב בטוח להתרסקות
עו"ד משה מכנס
במאמר הסתה מגלה הפרשן הכלכלי של הארץ, נחמיה שטרסלר, את הבוז הטיפוסי השמאלני לשמירת החוק, כשמדובר במתנחלים
ד"ר יובל ברנדשטטר
בימים אלו עומד על הפרק שחרור גלעד שליט, יהודי שנחטף בידי המרצחים. הדעות חלוקות, האם נכון לשחרר רוצחי-יהודים מועדים תמורת השבוי היהודי? התשובה ברורה, כדאי וצריך
אורי הייטנר
אם הנוער הישראלי צריך לנסוע לאושוויץ כדי להבין את משמעות יהדותו - זהו כישלון חמור ביותר של מערכת החינוך    אם לא נאמין בזכותנו על ארץ-ישראל כבסיס המוסרי והצודק לקיומנו, לא נוכל להתמודד עם טענת "ליסטים אתם" ולא נוכל להדוף טיעונים כטיעוניו של אחמדניג'אד
משה גרנות
לפנינו תיעוד היסטורי באשר לגלגוליה המדהימים של משפחה מעורבת    התיעוד הוא, על הרוב, בהחלט מרתק, אך מרכיביו מצביעים על כך שהכוונה הייתה לחשוף תיעוד, וזאת גם התוצאה, ולכן הספר לא התגבש לכדי רומאן    על ספרו של צבי ינאי, "שלך, סנדרו", כתר, 2006, 344 עמ'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il